به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۱۷ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب : ۳۳۵۲۰۴

شرط زلنسکی برای صلح با روسیه

شرط زلنسکی برای صلح با روسیه
گروه بین الملل: رئیس‌جمهور اوکراین می‌گوید هرگونه توافق صلحی با روسیه بستگی به عقب‌نشینی نیرو‌های روس به مرز‌های قبل از لشکرکشی مسکو ممکن خواهد بود.
ولودیمیر زلنسکی، این شرط را حداقل خواسته مورد قبول کشورش خواند.وی همچنین تاکید کرد که او رهبر «اوکراین است نه مینی-اوکراین (اوکراین کوچولو)». در تحولی دیگر، رسانه‌های آمریکایی گزارش کردند که تحقیقات آن‌ها نشان می‌دهد اوکراین با کمک اطلاعاتی آمریکا توانسته ناو مسکووا که رزم‌ناو موشکی شاخص روسیه در دریای سیاه بود را غرق کند.پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، پس از انتشار این گزارش‌ها تایید کرد که به اوکراین اطلاعاتی در خصوص نیرو‌های روسیه می‌دهد، اما تاکید کرد در تصمیم‌گیری‌های ارتش اوکراین هیچ دخالتی نداشته است.
رزمناو موشکی مسکووا با ۵۱۰ خدمه، رهبری حمله دریایی روسیه به اوکراین را در اختیار داشت که در ۲۵ فروردین رسما هدف قرار گرفت و کرملین غرق شدن آن را اعلام کرد. این حادثه یک ضربه نمادین و نظامی بزرگ به روسیه بود.با وجود این، آندری تورچاک، عضو دوما، پارلمان روسیه، که  از خرسون در اوکراین بازدید می‌کرد گفت: «حضور ما در خرسون ابدی خواهد بود».
خرسون نخستین شهر اوکراین بود که روسیه توانست کنترل کامل آن را در دست بگیرد و به نظر می‌رسد اکنون در آستانه رژه نظامی بزرگ و مراسم روز پیروزی - ۹ مه - در روسیه، مسکو قصد دارد از فتح خرسون به عنوان دستاورد بزرگ و تاریخی خود یاد کند و زمینه الحاق آن به خاک روسیه را فراهم کند.



 
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها