به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۱۷ ساعت ۱۵:۰۴
کد مطلب : ۳۳۵۲۲۲

معشوقه پوتین؛ هدفی برای تحریم

معشوقه پوتین؛ هدفی برای تحریم
گروه بین الملل: اتحادیه اروپا قصد دارد یک زن روس قهرمان ژیمناستیک المپیک را که درباره روابط او با ولادیمیر پوتین شایعاتی مطرح است، هدف تحریم قرار دهد.
 اخیرا در یک فهرست مقدماتی تحریم‌هایی که باید از سوی نهادهای حاکم در اتحادیه اروپا تصویب شود نام آلینا کابایوا، رئیس گروه رسانه‌ای ملی روسیه به عنوان "یک شریک نزدیک ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه" ذکر شده است. نام آلینا کابایوا، زنی که شایعاتی درباره روابط عاشقانه او و ولادیمیر پوتین منتشر شده، در فهرست مربوط به ششمین بسته پیشنهادی تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه قرار دارد. در این مقطع اسامی مربوط به این فهرست ممکن است به صلاحدید کشورهای عضو خط خورده یا اضافه شوند و به هنگام پیشنهاد بسته جدید تحریم‌ها موضوع مذاکره هستند.
سند تشریح‌کننده این تحریم‌های بالقوه همچنین تصریح می‌دارد که گروه رسانه‌ای ملی روسیه که کابایوا رئیس آن است، مکررا از جایگاهش به عنوان یک نهاد رسانه‌ای برای انتشار دادن پروپاگاندا استفاده می‌کند.
 آمریکا هم اعمال تحریم‌هایی علیه کابایوا را در نظر گرفته است اما هنوز با توجه به نگرانی‌ها درباره این که احتمالا باعث تشدید نزاع با توجه به ماهیت شخصی رابطه آنها شود، این مساله را به جریان نینداخته است.در سال ۲۰۰۸ یک روزنامه روسیه‌ای به نام موسکوفسکی کورسپوندانت، نوشت که کابایوا و پوتین به صورت محرمانه نامزد کرده‌اند. نیویورک‌تایمز هم گزارش داد که این نشریه بلافاصله بعد از انتشار این گزارش تعطیل شد.این زن زمانی عنوان "منعطف‌ترین زن روسیه" را به دست آورد و تاکنون برنده دو مدال بازی‌های المپیک، ۱۴ مدال قهرمانی جهان و ۲۱ مدال قهرمانی اروپا شده است. او در پایان حرفه ورزشی‌اش برای مدت حدودا هفت سال به پارلمان روسیه پیوست و بعد از آن نیز رئیس نهاد رسانه‌ای مذکور شد. شایعاتی درباره زندگی او در سوئیس منتشر شده است.اتحادیه اروپا، آمریکا و انگلیس به اعمال تحریم‌ها علیه نخبگان روسیه از زمانی که این کشور در اواخر فوریه جنگ علیه اوکراین را شروع کرد، پرداخته‌اند.

 
برچسب ها: پوتین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها