کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بزرگترین چالش دولت درحال‌ حاضر گرانی‌ها دربازار است

دولت حل مشکلات اقتصادی را به جیب مردم گره نزند

فردا , 18 ارديبهشت 1401 ساعت 12:10


گروه سیاسی: یک روز گوشت گران می‌شود، یک روز لبنیات، یک روز برنج، یک روز گوجه فرنگی و .... حالا هم که کار به ماکارونی و نان رسیده است! این وضعیت به قدری مردم را نگران کرده که به نظر نمی‌رسد با تاکیدات و حرف‌های همیشگی آن را مدیریت کرد. از این رو است که کارشناسان و تحلیلگران به دولت توصیه می‌کنند از طرق مختلف مثل افزایش یارانه، ارائه پیوست رسانه‌ای برای تصمیماتش و ... برای خروج از این وضعیت فکری کند. 

در همین راستا، محمدحسن آصفری، نماینده پیشین مجلس  گفت: «بزرگترین چالش دولت درحال حاضر همین وضعیت اقتصادی موجود و گرانی‌ها در بازار است، لذا باید هرچه سریعتر برنامه‌ریزی جدی را برای کنترل این اوضاع انجام دهند».
وی با تاکید بر اینکه «دولت باید قبل از گران کردن ارزاق نسبت به افزایش یارانه‌ها اقدام می‌کرد» گفت: «لازم بود که یکی دو ماه قبل از افزایش قیمت ها و حذف ارز ترجیحی، یارانه‌های مردم افزایش می‌یافت تا بازار هم به نوعی به ثابت برسد».

این نماینده مجلس افزود: «به نظر من دولت باید در شرایط موجود توجه خود را معطوف به این حوزه اقتصادی افسارگسیخته کند و اصلاحات جدی در این حوزه انجام دهد چون در غیر این صورت در آینده دچار مشکل خواهد شد. البته بخشی از این مشکلات مربوط به دولت گذشته است، بخشی از آن هم به عهده دولت فعلی است. البته مصوبات مجلس در جهت افزایش حامل‌های انرژی هم بی تاثیر نبوده است».

آصفری تاکید کرد: «اینکه ما 20 تومان در جیب مردم گذاشته و 200 تومان از جیب دیگر مردم برداریم، رضایتمندی ایجاد نمی‌کند و آرامش را در جامعه و حوزه اقتصادی ایجاد نمی‌شود. دولت نباید حل مسائل اقتصادی را به جیب مردم گره بزند و بخواهد با برداشت از آن مسائل خود را حل کند. دولت باید در عین حال که می‌خواهد برای ارز برنامه داشته باشد و نظارت کند، باید تاثیر حذف ارز ترجیحی را هم در بازار قیمت‌ها در نظر بگیرد و نسبت به آن بی‌تفاوت نباشد چون این موضوع برای خانواده‌های بسیاری که زیر خط فقر هستند، مشکل ایجاد خواهد کرد».وی ادامه داد: «بی‌ثباتی در بازار به نفع سرمایه دارد و به زیان طبقات پایین جامعه خواهد بود لذا دولت باید برای حل این موضوع تدبیر ویژه‌ای اندیشد».


کد مطلب: 335327

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/335327/دولت-حل-مشکلات-اقتصادی-جیب-مردم-گره-نزند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir