کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سکوت ادامه دار بیمه‌ها درباره تعرفه‌های پزشکی

گسترش نیوز , 18 ارديبهشت 1401 ساعت 13:33


گروه جامعه: رخه گرانی در سال جاری نوبت به نوبت در حوزه‌های مختلفی به گردش درآمد. از قیمت کالاهای اساسی گرفته تا نرخ کرایه حمل ونقل عمومی و تعرفه‌های پزشکی، همه دستخوش تغییراتی شدند. برخی مقصر گرانی‌ها را افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران می‌دانند. حقوقی که حتی قبل از اعمال افزایش، با سنگین‌تر شدن مضاعف هزینه‌ها روبرو شد.یکی از پزشکان عمومی سطح تهران به گسترش نیوز می گوید:میزان افزایش تعرفه‌های پزشکی مطابق با روال سال‌های گذشته اعمال شده است و افزایش نامتعارفی نسبت به سال‌های گذشته رخ نداده است.

تصویب افزایش تعرفه‌های پزشکی
طبق روال هر سال هیئت دولت با همفکری نهادهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پرشکی، سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت کار و رفاه اجتماعی و تایید شورای عالی بیمه سلامت به استناد قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی را به تصویب می‌رساند. آنگونه که وزیر بهداشت اعلام کردتعرفه خدمات درمانی سال جاری، در بخش دولتی به طور میانگین ۱۹.۵ درصد و در بخش خصوصی ۲۴ درصد افزایش یافته است. در رابطه با این موضوع دکتر ماندانا آریایی، پزشک عمومی به گسترش نیوز می‌گوید: میزان افزایش تعرفه‌های پزشکی مطابق با روال سال‌های گذشته اعمال شده است و افزایش نامتعارفی نسبت به سال‌های گذشته رخ نداده است.وی با اشاره به میزان فشار تورم بر اقشار مختلف جامعه تاکید کرد: اگر تعرفه‌های پزشکی به حد نیاز افزایش پیدا نکند، پزشکان قادر به جبران هزینه‌ها نخواهند بود. طوریکه که شاید مجبور به تعطیلی شوند.

بیماران اعتراضی به تعرفه پزشکی نداشتند
آریایی در پاسخ به این سوال که آیا میزان افزایش تعرفه‌های پزشکی آیا بر مراجعه به مراکز درمانی تاثیر دارد می گوید: خوشبختانه از آغاز اعلام تعرفه‌های جدید تا امروز، هیچ نارضایتی و یا شکایتی از طرف بیماران نداشتیم و پروسه خدمات درمانی طبق روال گذشته در جریان است.وی با اشاره به اینکه پزشکان از شرایط اقتصادی جامعه به درستی آگاهند در این زمینه توضیح داد: پزشکان هیچ وقت مخالف حمایت ویژه از اقشار ضعیف جامعه نبوده اند. حتی در مواردی، برخی پزشکان از مراجعین کم درآمد، هزینه کمتری را دریافت می‌کنند.

سکوت ادامه دار بیمه‌ها درباره تعرفه‌های پزشکی
البته موضوع به همین جا ختم نمی شود و بیمه هم بخشی از ماجراست چرا که برخی از شنیده ها حاکی از آن است که ذی نفعان تعرفه های پزشکی بیمه ها هستند. به همین دلیل با پیگیری خبرنگار گسترش نیوز از اعضای هیئت مدیره سندیکای بیمه گران ایران این سوال را پرسیده شد که آیا بیمه‌ها برنامه‌ی جدیدی برای جبران هزینه بیماران دارند یا خیر؟ روابط عمومی سندیکای بیمه گران ایران در پاسخ به این سوال می گوید: بیمه‌ها قانون گذار نیستند و فقط مجری قوانین وضع شده هستند. قانون گذار باید در جهت لزوم، برای اصلاح قوانین اقدام کند.

تعرفه‌های پزشکی ابلاغ نشده است
محمد رییس‌زاده، رییس کل سازمان نظام پزشکی  روز گذشته به خبرگزاری صدا و سیما گفته بود: تعرفه‌های جدید پزشکی پس از یک و ماه نیم هنوز ابلاغ نشده است. در صورت به روز نشدن تعرفه‌های پزشکی، کادر درمان در بخش تجهیزات ضعیف‌تر خواهند شد و به دلیل فاصله فاحش بین تعرفه با قیمت واقعی ضرر اصلی به مطب‌ها و مراکز درمانی وارد می‌شود. حالا معلوم نیست با این ادعای رییس‌زاده رییس کل سازمان نظام پزشکی  معلوم نیست که تعرفه های پزشکی چقدر تغییر کرده است و درحالی که پزشکان از افزایش تعرفه های جدید سخن به میان آورده اند چرا چنین موضوعی مطرح شده است.


کد مطلب: 335361

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/335361/سکوت-ادامه-دار-بیمه-ها-درباره-تعرفه-های-پزشکی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir