به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۹:۳۴
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۱۸ ساعت ۱۳:۵۷
کد مطلب : ۳۳۵۳۷۱

فروش اجباری برخی کالاها همراه با روغن خوراکی

فروش اجباری برخی کالاها همراه با روغن خوراکی
گروه اقتصادی: از دو هفته گذشته کمبود روغن در فروشگاه های استان شدت بیشتری یافته است و شهروندان یزدی با مراجعه به فروشگاه ها با قفسه های خالی روبرو می شوند اما مسئولان این کمبود روغن را انکار می کنند.به گزارش ایلنا از یزد، بر اساس طبق پیگیری‌ها در سطح شهر عرضه روغن خوراکی در سطح فروشگاه ها وجود ندارد و در این چند روز نبود روغن در بازار شدت بیشتری یافته است.

بررسی ها نشان می دهد که برخی از فروشندگان در سوپری ها از این کمبود استفاده کرده و قیمت روغن معمولی را تا دو برابر افزایش داده اند.این در حالی است که افزایش قیمت های پی در پی مردم را گلایه مند کرده اما کمبود روغن اکنون به یکی از مشکلات جدی برای خانوارها تبدیل شده است.

برخی از فروشندگان نیز برای فروش روغن، خریداران را مجبور به خرید کالاهایی می کنند که کمتر فروش دارد و یا قیمت بالاتری دارند.عرضه باتری قلمی، چسب، کیک و آبمیوه و رب و تن ماهی همراه با روغن باعث شده تا فشاری بیش از پیش به خانواده ها بیاید و اگر متقاضی کمتر از پنجاه هزار تومان خرید داشته باشد روغن 30 هزار تومانی را دریافت نخواهد کرد.
هر چند برخی از مسئولان استان مدعی هستند که در برخی از فروشگاه ها روغن خوراکی وجود دارد اما مشاهدات میدانی خبرنگار ما نشان می‌دهد که تقریبا در هیچ کدام از فروشگاه های بزرگ شهر یزد و برخی از شهرستان های استان هم روغنی برای عرضه وجود ندارد.

یک شهروند یزدی به ایلنا گفت: در این چند روز به شدت نبود روغن در بازار احساس می‌شود و برخی مغازه‌ها هم از این شایعه نبود روغن در استان استفاده کرده‌ و روغنی که تا چندی قبل به 30 هزار تومان به فروش می‌رسید به یکباره به نزدیک به دو برابر افزایش قیمت دادند و با شرط خرید سایر اجناس روغن می فروشند.وی بیان داشت: در هیچ یک از فروشگاه های بزگ شهر اثری از روغن نیست و به سختی می توان روغن پیدا کرد و اگر فروشنده ای در سطح خرده فروشی روغن برای عرضه داشته باشد باید کالاهایی را خریداری کنیم تا یک بطری یک لیتری روغن دریافت کنیم.هر چند افزایش قیمت‌های پی در پی نیز مردم را سر درگم کرده است اما کمبود روغن که در ماه رمضان آغاز شده بود همچنان ادامه دارد و با گذشت یک هفته، این کمبود به نبود تبدیل شده است این در حالی است که طبق اعلام مسئولان استان، روغن به میزان کافی در فروشگاه های سطح عرضه وجود دارد و به بازار تزریق می‌شود.

مردم نباید در تأمین کالای اساسی مشکلی داشته باشند
استاندار یزد نیز در آخرین جلسه شورای تنظیم بازار استان در خصوص تامین کالاهای مورد نیاز و نظارت جدی بر بازار گفت: باید نظارت‌ها و کنترل بازار افزایش یابد و با تزریق تدریجی کالاها نیاز مردم تأمین و از هر گونه سو استفاده خودداری شود.
مهران فاطمی با بیان اینکه هدف از برگزاری جلسات ستاد تنظیم بازار و قرارگاه امنیت غذایی ایجاد ثبات در بازار، جلوگیری از نوسان قیمت کالاها است گفت: تصمیم گیری به نفع مردم و نظارت بر بازار؛ در راستای حفظ آرامش بازار و حمایت از حقوق تولید کنندگان و مصرف کنندگان است.وی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی های استان باید به گونه ای باشد که مردم استان با هیچ مشکلی در خصوص تامین کالاهای مورد نیاز خود مواجه نباشند و استان یزد در زمره پنج استان ارزان قیمت کشور باشد.

کمبود روغن در استان یزد نداریم
مدیر بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد هم با بیان اینکه روغن در فروشگاه‌های بزرگ موجود است اظهار داشت: در چند روز آینده در سایر فروشگاه‌ها نیز عرضه می‌شود.نعمت الله جعفری با اشاره به اینکه روغن در فروشگاه‌ها به تناسب نیاز مردم موجود است، گفت: در بازدیدی که از چندین فروشگاه شهر انجام شد در تعداد قابل توجهی از فروشگاه‌های بزرگ شهر روغن موجود بود، هرچند برخی از فروشگاه‌ها نیز کمبود داشتند.

وی افزود: دلیل کمبود روغن آن است که سهمیه روغن استان یزد هنوز به کارخانه‌ها و بعضی از عوامل پخش و شبکه توزیع اعلام نشده است.مدیر بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد اضافه کرد: در پیگیری‌های که از طریق وزارتخانه انجام شد، قرار است که ظرف دو تا سه روز آینده سهمیه استان یزد برای فروردین به کارخانه‌ها اعلام شود و شبکه‌های پخش، توزیع خود را طبق روال قبل شروع کنند که انشالله بتوانیم روغن را به مقدار نیاز مردم در فروشگاه‌ها توزیع کنیم.
مرجع : ایلنا
برچسب ها: کمبود روغن
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها