به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۷:۰۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۱۸ ساعت ۱۴:۱۳
کد مطلب : ۳۳۵۳۷۸

کشف مقبره «حافظ رازهای سلطنتی» در مصر

کشف مقبره «حافظ رازهای سلطنتی» در مصر
گروه فرهنگی: کاوش در مصر به کشف مقبره عظیم باستانی یکی از مقامات دربار فرعون منجر شده است.به گزارش ایسنا، کاوش در مصر به کشف یک مقبره عظیم متعلق به «حافظ رازهای سلطنتی»، مردی معتمد که به دو فرعون باستانی از دودمان ششم مصر باستان خدمت می‌کرد، منجر شده است.یک استاد رشته مطالعات شرقی دانشگاه ورشو اخیرا از کشف مقبره فردی خبر داد که در دربار به «اوسرکارع» دومین فرعون دودمان ششم مصر باستان خدمت می‌کرد. «اوسرکارع» از ۲۳۳۳ تا ۲۳۳۱ پیش از میلاد فرمانروایی کرد.
 
بر اساس گزارش منتشرشده این فرد در یک مقبره مجلل قرار داده شده که کاملا برازنده فردی با سمت عالی‌رتبه در دربار «اوسرکارع» است.فرعون «اوسرکارع» سی‌وپنحمین فرعون در «فهرست پادشاهان ابیدوس» است که نشان می‌دهد او پیش از «پیپی یکم» و بعد از پدرش «تتی» حکمرانی کرده است.

فعالیت به عنوان حافظ رازهای «تتی» و پسرش «اوسرکارع» آن هم در دورانی که حیله‌گری نخستین سلاح در میدان مبارزه برای به دست‌گیری قدرت در مصر باستان محسوب می‌شد، کار پیچیده‌ای بود.مصرشناسان معتقدند مقام ارشدتر از «حافظ رازهای سلطنتی» در دربار وزیری به نام «Merefnebef» بود که بعد از فرعون به عنوان مهم‌ترین فرد در دربار فعالیت می‌کرد. مقبره این وزیر در سال ۱۹۹۷ و در اطراف هرم مشهور پلکانی «جوزر» در گورستان سقاره کشف شده است.باستان‌شناسان تاکنون نمای بیرونی مقبره «حافظ رازهای سلطنتی» را کشف کرده‌اند که با حکاکی روی سنگ تزئین شده است.  با این حال کاوش برای آشکار شدن بخش‌های دیگر این مقبره همچنان ادامه دارد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها