کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

محبوب‌ترین اسامی نوزادان آلمانی

18 ارديبهشت 1401 ساعت 14:59


گروه بین الملل: انجمن زبان آلمانی می‌گوید امیلیا (Emilia) و نواح (Noah) در صدر لیست محبوب ترین نام‌ها برای متولدین دختر و پسر در سال ۲۰۲۱ قرار دارند. نکته جالب شباهت زیاد اسامی مورد علاقه با سال قبل از آن است.
انجمن زبان آلمانی همه ساله، اسامی رایج و مورد علاقه والدین برای نوزادان را منتشر می‌کند. بررسی یک میلیون اسم در ۷۰۰ اداره ثبت احوال نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۱ امیلیا و نواح، دو اسم محبوب  دخترانه و پسرانه بوده‌اند.هانا (Hanna) در میان دختران تازه متولد شده جایگاه دوم و سوفیا (Sophia) در جایگاه بعدی قرار دارد. برای پسران متولد شده در این سال نام‌های متئو (Matteo) و لئون (با نگارش‌های مختلف) در دومین و سومین رده اسامی محبوب بوده‌اند.
بر این اساس در میان اسامی محبوب برای نوزادان تغییرات کمی در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن وجود داشته است و به نظر می‌رسد تمایل زیادی به نام‌هایی وجود دارد که به "آ" ختم می‌شوند.مدیر عامل انجمن زبان آلمانی (GfdS)، آندرا اولز در این‌باره می‌گوید، این نام‌ها از نظر آوایی زیبا هستند. علاوه بر این "کوتاه، بی‌زمان و مثبت” بودن این اسامی بی‌تاثیر نیستند.
این انجمن اعلام کرده که در میان دختران شکل مخفف اسامی بلند محبوبیت زیادی دارد. مثلا میا (Mia) به جای ماریا (Maria)، لینا (Lina) به جای آنجلینا (Angelina) و میلا (Mila) به جای لودمیلا (Ludmilla). آندرا اولز در این باره می‌گوید که شکل مخفف اسامی به نوعی جایگزین اسم بلند اصلی شده‌اند. بسیاری از نام‌های سنتی نیز در میان ۱۰ اسم برتر قرار دارند؛ از جمله هانا (Hanna) و کلارا (Klara). آندرا اولز می‌گوید که معانی این اسامی پیام‌های مثبتی دارند مثلا امیلیا (Emilia)  به معنی زنده و جاری، میا (Mia) مخفف مادر مسیح و کلارا (Klara) به مفهوم رخشنده.
اسامی پسران نیز حاوی معانی مثبت‌ هستند. مانند فلیکس (Felix) به معنی خوش‌شانس، متئو (Matteo) به معنی هدیه‌ خدا و لوکا (Luka) به معنی تابان. در میان ۱۰ نام محبوب برای مردان دو نام به مبارزه و قدرت اشاره دارند، یکی لئون (Leon) به معنی شیر و دیگری لوئیس (Louis) که نام یک جنگجوی اسطوره‌ای است. انجمن زبان آلمانی برای انتشار این رتبه‌بندی داده‌های ۷۰۰ اداره ثبت آلمان را بررسی کرده است. به گفته این نهاد، بیش از یک میلیون  مورد ثبت شده شامل ۴۵هزار نام مختلف مورد بررسی قرار گرفته‌اند.
انجمن زبان آلمانی اولین رده‌بندی اسامی محبوب را در سال ۱۹۷۷ منتشر کرد. علاوه بر انجمن زبان آلمانی، "کنود بیلفلد"، یک مرکز پژوهش آزاد اسامی نیز هرساله گزارشی در این زمینه منتشر می‌کند. بر اساس گزارش این مرکز، در سال ۲۰۲۱ امیلیا و متئو محبوب‌ترین اسامی نوزادان دختر و پسر آلمانی بوده‌اند.

 


کد مطلب: 335397

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/335397/محبوب-ترین-اسامی-نوزادان-آلمانی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir