به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۱۸ ساعت ۱۵:۵۹
کد مطلب : ۳۳۵۴۰۴

پوتین از شکست در اوکراین می‌ترسد

پوتین از شکست در اوکراین می‌ترسد
گروه بین الملل: رئیس سازمان سیا گفت: پوتین تحمل شکست در اوکراین را ندارد و به همین خاطر اقدامات نظامی خود را افزایش داده است.
ویلیام برنز، افزود:هیچ نشانه‌ای مبنی بر برنامه‌ریزی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای استفاده از سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی وجود ندارد. علی رغم شکست نیروهای روسی در تصرف کی‌یف، پایتخت اوکراین و دشواری آنها در پیش‌روی در امتداد خطوط اصلی در جنوب شرقی دونباس، پوتین همچنان معتقد است که نیروهایش می‌توانند ارتش اوکراین را شکست دهند.
وی ادامه داد، احتمالا باور پوتین به توانایی ارتش خود برای در هم شکستن مقاومت اوکراینی‌ها به رغم شکست‌های روسیه متزلزل نشده است.برنز شرح داد، به اعتقاد او پوتین در حالت ذهنی قرار دارد که فکر نمی‌کند توانایی پذیرش باخت را داشته باشد. به گفته او، پوتین سال‌هاست که به خاطر اوکراین در ترکیب به‌شدت انفجاری "خشم، جاه‌طلبی و عدم اطمینان" به سر می‌‌برد و در حال حاضر نیز ظاهرا مجاب شده که با تشدید فشار می‌تواند به پیشرفت‌هایی برسد. رئیس سازمان سیا افزود، با این حال سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و سایر کشورهای غربی بر این باورند که هیچ نشانه‌‌ای از آمادگی مسکو برای استفاده از سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی علیه اوکراین یا حامیان آن وجود ندارد.برنز حدود سه هفته پیش هشدار داده بود که پوتین در صورت "یاس و ناامیدی" و عقب‌نشینی نیروهای نظامی‌اش ممکن است دستور استفاده از "سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی یا کوتاه‌برد" را صادر کند.

 
برچسب ها: اوکراین
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها