به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۸:۱۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۱۸ ساعت ۱۷:۴۰
کد مطلب : ۳۳۵۴۲۳

مدارس تهران فردا تعطیل می‌شود؟

مدارس تهران فردا تعطیل می‌شود؟
گروه جامعه: معاون عمرانی استاندار تهران در خصوص تعطیلی مدارس در روزهای آتی صحبت کرد. برای دریافت جزئیات این خبر را دنبال کنید.عابد ملکی معاون عمرانی استاندار تهران در خصوص تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی هوا در روزهای آتی گفت: باید در این زمینه در کمیته اضطرار تصمیم گیری صورت گیرد.
 
وی ادامه داد: امروز کمیته اضطرار تشکیل جلسه می دهد و  قطعاً اطلاع رسانی صورت می‌گیرد تا شهروندان مثل امروز دچار سرگردانی نشوند.وی به بحث آلودگی هوا در تهران اشاره کرد و گفت: آلودگی هوا بر روی سلامت شهروندان تاثیر منفی دارد .در کمیته اضطرار آلودگی هوا،  حفظ سلامت شهروندان برای ما در اولویت قرار دارد.
معاون عمرانی استاندار اضافه کرد: سازمان هواشناسی باید میزان آلایندگی ها در شهر را اعلام کند.
 
در حال حاضر کیفیت هوای تهران با شاخص ۲۱۳ در وضعیت بسیار ناسالم (بنفش) قرار دارد و افراد باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج ازمنزل خودداری کنند چراکه در این شرایط احتمال بروز عوارض جدی بر سلامت افراد جامعه افزایش می‌یابد.
 
از عصر روز گذشته کیفیت هوای تهران کاهش یافت و به تدریج بر شدت آلودگی افزوده شد.اکنون شاخص کیفیت هوا با عبور از عدد ۲۰۰ وارد وضعیت بسیار ناسالم شده و ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون باعث بروز این وضعیت شده است.اما با توجه به پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوا مبنی بر اینکه کیفیت هوا روز آینده در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد داشت، هوای ناسالم در تهران پایدار نخواهد بود و به تدریج از شدت آن کاسته خواهد شد.در حال حاضر ۱۰ ایستگاه سنجش کیفیت هوا در وضعیت بسیار ناسالم، شش ایستگاه در وضعیت ناسالم برای همه گروه‌ها و دو ایستگاه در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها