کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

برنامه ایلان ماسک برای ۶ سال آینده توئیتر

18 ارديبهشت 1401 ساعت 17:41


گروه فناوری: به نظر می‌رسد ایلان ماسک در جلسه‌ای با سرمایه‌گذاران توئیتر برنامه‌های آینده خود را برای این شبکه اجتماعی اعلام کرده است. او همچنین در این جلسه از تصمیم خود برای افزایش تعداد کاربران و درآمد این شبکه اجتماعی صحبت کرده است. نیویورک تایمز در گزارشی مدعی شده که به ارائه ایلان ماسک برای سرمایه‌گذاران توئیتر دست پیدا کرده و آن را با مخاطبان به اشتراک گذاشته است.از همان ابتدا مشخص بود که ماسک با خرید این شرکت و پرداخت مبلغ سنگین ۴۴ میلیارد دلاری برنامه‌های زیادی در سر دارد و می‌خواهد جریان درآمدهای این پلتفرم را به شکل قابل توجهی بیشتر کند.

افزایش پنج برابری درآمدها تا ۲۰۲۸
توییتر سال قبل فقط ۵ میلیارد دلار درآمد داشت، اما آقای ماسک مدعی شده که می‌خواهد درآمد این شرکت را تا سال ۲۰۲۸ به ۲۶٫۴ میلیارد دلار برساند.این یعنی رقم درآمدهای توئیتر تا ۶ سال دیگر پنج برابر خواهد شد.

کاهش وابستگی به تبلیغات
ایلان ماسک می‌خواهد وابستگی توئیتر به درآمدهای تبلیغاتی را به ۴۵ درصد مجموع درآمدها برساند. این شرکت قرار است در سال ۲۰۲۸ از تبلیغات ۱۲ میلیارد دلار و از سرویس حق اشتراک ۱۰ میلیارد دلار درآمد داشته باشد.
سایر درآمدها از بقیه کسب و کارهای این شرکت از جمله لایسنس داده‌ها به دست خواهد آمد. توئیتر در سال ۲۰۲۰ حدود ۹۰ درصد از درآمد خود را مدیون تبلیغات بود.

درآمد ۱٫۳ میلیارد دلاری از تجارت پرداخت
طبق برنامه آقای ماسک، توئیتر در سال ۲۰۲۳ حدود ۱۵ میلیون از تجارت پرداخت درآمد کسب می‌کند و تا سال ۲۰۲۸ این رقم را به ۱٫۳ میلیارد دلار می‌رساند.توئیتر در حال حاضر از تجارت پرداخت‌ها شامل حمایت مالی از تولیدکنندگان محتوا و فروشگاه‌ها درآمد ناچیزی دارد، اما ماسک می‌تواند از تجربه خود در پی‌پل برای افزایش درآمدهای پرداختی این شرکت استفاده کند.

 
افزایش میانگین درآمد از هر کاربر
ایلان ماسک انتظار دارد که با اعمال تغییرات مدنظر خود بتواند میانگین درآمد حاصل از هر کاربر را تا سال ۲۰۲۸ به ۳۰٫۲۲ دلار برساند.

افزایش تعداد کاربران به ۹۳۱ میلیون تا سال ۲۰۲۸
ایلان ماسک می‌خواهد مجموع تعداد کاربران توئیتر را از ۲۱۷ میلیون در انتهای سال گذشته به حدود ۶۰۰ میلیون در سال ۲۰۲۵ و ۹۳۱ میلیون در سال ۲۰۲۸ برسد.او همچنین انتظار دارد که کاربران سرویس توئیتر بلو را تا سال ۲۰۲۵ و ۲۰۲۸ به ترتیب تا ۶۹ و ۱۵۹ میلیون نفر افزایش دهد.

۱۰۴ میلیون مشترک در محصول ناشناخته X
ایلان ماسک همچنین می‌خواهد تعداد کاربران یک محصول ناشناخته به نام X را تا سال ۲۰۲۸ به ۱۰۴ میلیون نفر برساند.ماهیت این محصول هنوز دقیقا مشخص نیست اما آقای ماسک پیش‌تر به معرفی یک تجربه بدون تبلیغ در توئیتر اشاره کرده بود.سرویس X باید تا سال ۲۰۲۳ حدود ۹ میلیون کاربر داشته باشد.

استخدام ۳۶۰۰ کارمند جدید
مالک جدید تویئتر می‌خواهد تعداد کارمندان این شرکت تا سال ۲۰۲۵ به ۱۱,۰۷۲ نفر برسد.این کمپانی امروز حدود ۷۵۰۰ کاربر دارد. با این حال، تعداد نیروها در این بین در نوسان خواهد بود و از ۹۲۲۵ در سال ۲۰۲۲ به ۸۳۳۲ در سال ۲۰۲۳ خواهد رسید.

افزایش جریان نقدی آزاد به ۹٫۴ میلیارد دلار
ایلان ماسک می‌خواهد جریان نقدی آزاد توئیتر در سال ۲۰۲۵ به ۳٫۲ میلیارد دلار افزایش یابد و تا سال ۲۰۲۸ به ۹٫۴ میلیارد دلار برسد.این رقم معیاری است که نشان می‌دهد یک شرکت برای پرداخت بدهی‌های خود چقدر پول در اختیار دارد.


کد مطلب: 335424

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/335424/برنامه-ایلان-ماسک-۶-سال-آینده-توئیتر

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir