به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۳۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۱۸ ساعت ۱۸:۰۲
کد مطلب : ۳۳۵۴۴۰

طلسم ورونا برای میلان؛ قهرمانی بار دیگر می‌پرد؟

گروه ورزشی: دیدار امروز میلان برابر هلاس ورونا از حساسیت بسیار زیادی برای طرفداران این تیم برخوردار است.
طلسم ورونا برای میلان؛ قهرمانی بار دیگر می‌پرد؟
میلان در چارچوب رقابت‌های هفته سی و ششم سری آ امشب در ورزشگاه خانگی هلاس ورونا به مصاف این تیم خواهد رفت. 
اینتر دیدار این هفته خود را برابر امپولی برگزار کرده و موفق شد با نتیجه 2-4 از سد این تیم عبور کند و همین موضوع باعث شده که فشار روی شاگردان استفانو پیولی برای کسب سه امتیاز بازی و حفظ اختلاف با رقیب همشهری و ادامه حضور در صدر افزایش پیدا کند. 
با این حال، این شاید بدترین فرصت ممکن برای رویارویی میلان با ورونا در ورزشگاه خانگی این تیم در این مقطع از فصل بود، چرا که آنها پیش از این دو بار عنوان قهرمانی را در این ورزشگاه از دست داده‌اند. 
 

اولین باری که ورونا برای میلان دردسرساز شد در سال 1973 بود که میلان با یک امتیاز اختلاف نسبت به لاتزیو و تورینو به مصاف این تیم رفت. آنها در این بازی با نتیجه 1-3 برابر ورونا شکست خوردند و با توجه به این که لاتزیو هم برابر ناپولی شکست خورد، این یوونتوس بود که 10 روز دیدارش را که به دلیل حضور در جام باشگاه‌های اروپا به تعویق افتاده بود برگزار کرد و جام قهرمانی را بالای سر برد. 
ورونا بار دیگر در سال 1990 به کابوس میلان برای رسیدن به قهرمانی تبدیل شد. تیم آریگو ساچی با ستاره‌های بزرگی چون مارکو فن باستن، رود گولیت و فرانک رایکارد در رقابت با ناپولی بودند. 
این بار ورونا بازی یکی مانده به آخر این تیم در لیگ بود و در حالی که میلان با ضربه آزاد مارکو سیمونه از حریف پیش افتاده بود، ورونا بازی را به تساوی کشاند. ساچی، رایکارد و فن باستن همگی در این بازی با کارت قرمز روبرو شدند و ورونا در دقیقه پایانی بازی توانست با تک گل داویده پلگرینی پیروز این میدان لقب بگیرد. 
در نهایت این شکست به ضرر میلان تمام شد و ناپولی به همراه دیه‌گو مارادونا جام قهرمانی را بالای سر برد.
برچسب ها: آث میلان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها