به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۳:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۱۸ ساعت ۱۸:۲۸
کد مطلب : ۳۳۵۴۵۶

ناسا تصاویر سیاه‌چاله‌ها را به اشتراک گذاشت

ناسا تصاویر سیاه‌چاله‌ها را به اشتراک گذاشت
گروه علمی:مرکز فضایی گودارد ناسا، در هفته گذشته تصاویری از سیاهچاله‌های آسمانی را برای علاقمندان فضا به اشتراک گذاشت. بخش رسانه در مرکز پرواز فضایی گودارد ناسا، به تازگی  مجموعه‌ای از بهترین تصاویر سیاهچاله‌ها را به اشتراک گذاشته است. که در ادامه این مطلب به برخی از آن‌ها می‌پردازیم. این تصویر نمای تاب خورده یک سیاهچاله کلان جرم را نشان می‌دهد که تقریباً از پشت یک سیاهچاله همراه با نیمی از جرم خود عبور کرده است.

براساس گزارش‌ها، کهکشان راه شیری، دارای مجموعه‌ای از اجرام همچون یک سیاهچاله بسیار پرجرم با وزنی حدود ۴ میلیون برابر خورشید، ابر‌های گازی، ستاره‌های نوترونی، کوتوله‌های سفید و پیچک‌های زیبای گسیل رادیویی است.  در تصویر زیر می‌توانید ترکیبی جدید داده‌های چاندرا (سبز و آبی) را با داده‌های رادیویی (قرمز) که با تلسکوپ MeerKATگرفته شده، را مشاهده کنید.


یک تصویر نور مرئی گرفته شده توسط هابل که جت‌های عظیم انرژی را نشان می‌دهد که توسط سیاهچاله عظیم در کهکشانی به نام هرکول A منتشر می‌شود:جت‌های تماشایی با انرژی گرانشی یک سیاه‌چاله بسیار پرجرم در هسته کهکشان بیضوی هرکول A که توسط دوربین میدان وسیع تلسکوپ فضایی هابل ۳ و تلسکوپ رادیویی آرایه بسیار بزرگ کارل جی. جانسکی (VLA) در نیومکزیکو به تصویر کشیده شده است.

برای مدت طولانی تصور می‌شد که قابلیت تصویربرداری از سیاهچاله‌ها به دلیل خاصیت نورگیر بودن غیرممکن است اما پروژه تلسکوپ افق رویداد در سال ۲۰۱۹ با ثبت اولین تصویر از یک سیاهچاله تاریخ ساز شد. آن‌ها توانستند از تلسکوپ‌های رادیویی از سراسر جهان برای همکاری با یکدیگر برای گرفتن سیگنال‌های f استفاده کنند.
برچسب ها: ناسا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها