کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شارژ گاز داکت اسپلیت چگونه انجام می‌گردد

19 ارديبهشت 1401 ساعت 10:16

گروه کسب و کار: شارژ گاز داکت اسپلیت آخرین مرحله از نصب یک اسپلیت است. اگر مراحل نصب یونیت داخلی و خارجی و همچنین لوله مبرد که از مراحل قبل از شارژ گاز داکت هستند، به طور صحیح انجام شوند، مرحله شارژ گاز به یک مرحله ساده تبدیل می‌شود.


در اسپلیت‌های جدید، یونیت‌های خارجی و داخلی از قبل با گاز پر می‌شوند.
مجموعه بزرگ سانتیگراد با بیش از 70 تکنسین مجرب و حرفه ای با بیش از 15 سال سابقه آماده ارائه کلیه خدمات داکت اسپلیت در تهران می‌باشد.
آدرس سایت:   www.cantigerad.com
تلفن‌های تماس :   09125173643    -     09125309074
پست الکترونیک :   info@cantigerad.com
 
شارژ گاز از یونیت خارجی
یونیت‌های خارجی جدیدی که در اسپلیت‌های جدید استفاده شده‌اند، از قبل در کارخانه با گاز پر می‌شوند. بیشتر گاز در قسمت کویل کندانسور اسپلیت پر می‌شود و برای اثر خوب میزان شارژ این کار با فشار بالا صورت می‌گیرد. اگر میزان شارژ گاز داکت اسپلیت در کندانسور به میزان کافی باشد، اثر خنک‌کنندگی اسپلیت بسیار خوب خواهد بود.
با توجه به این مسئله که گاز مبرد  در سیستم تهویه از قبل وجود دارد، نیازی به شارژ گاز اضافی برای آن نیست. البته باید این نکته را ذکر کنیم که در صورتی که فاصله بین یونیت‌های خارجی و داخلی زیاد باشد، شاید به شارژ گاز خارجی نیاز پیدا کنیم. گازی که در یونیت خارجی شارژ می‌شود باید به کل سیستم اسپلیت راه داشته باشد. این سیستم شامل لوله مبرد و یونیت داخلی نیز هست.
 
می‌توان گفت در اسپلیت‌های جدیدی که در بازار وجود دارند مانند قبل و به صورت گذشته شارژ گاز انجام نمی‌شود. در واقع در این اسپلیت‌ها تنها گاز فشرده شده در یونیت خارجی به کل سیستم تهویه مطبوع توزیع می‌شود.
دو سوپاپ برای تامین گاز فشرده از یونیت خارجی به یونیت داخلی و برای دریافت گاز برگشتی از یونیت داخلی به یونیت خارجی در انتهای پایینی یونیت خارجی، تعبیه شده است. در ابتدای کار شارژ گاز هر دو سوپاپ بسته هستند. اما هنگامی که شارژ گاز داکت در حال انجام باشد، این دو سوپاپ کم کم باز می‌شوند. با باز شدن سوپاپ‌ها، مبرد در کل سیستم تهویه مطبوع توزیع می‌شود.



نشت گاز پس از شارژ گاز داکت اسپلیت
شارژ گاز یکی از مهم‌ترین قسمت‌ها در مراحل نصب اسپلیت است. زیرا گاز شارژ شده مانند خون در بدن برای سیستم تهویه است. اگر حتی نشتی‌های کوچکی در گاز وجود داشته باشد، امکان مختل شدن کار کل دستگاه به مرور زمان وجود دارد. بنابراین به هیچ عنوان نباید از این موضوع غافل شد.
همچنین نکته مهم دیگری نیز وجود دارد. در صورت نشتی گاز، هزینه‌های تعمیرات داکت اسپلیت پس از خرابی آن، بسیار زیاد خواهد بود. بنابراین نصاب در هنگام نصب اسپلیت‌ها، حتما باید به بررسی دقیق نشت گاز بپردازد.
 
نحوه بررسی نشت گاز پس از شارژ گاز داکت اسپلیت
برای بررسی نشت گاز می‌توانید از محلول صابون استفاده کنید. کار بسیار ساده‌ای که با کمک آن می‌توانید از هزینه‌های بسیار زیاد تعمیر سیستم تهویه جلوگیری کنید. اگر گاز نشتی داشته باشد، حباب‌ها را در کف‌های صابون می‌بینید. اگر کف صابون ثابت بود، یعنی نشتی وجود ندارد. اما اگر حباب مشاهده کردید، اتصالات را مجدداً بررسی کنید و آن‌ها را سفت کنید. اگر نشتی متوقف نشد، ممکن است مجبور شوید به نصب مجدد شارژ گاز بپردازید



راه‌اندازی سیستم تهویه مطبوع
هنگامی که شارژ گاز در سیستم تهویه مطبوع را با موفقیت انجام دادید و نشتی آن را نیز بررسی کردید، سپس می‌توانید اسپلیت را راه‌اندازی کنید. در صورتی که همه چیز به خوبی پیش برود، می‌توانید بعد از گذشت یک الی دو دقیقه هوای خنک را احساس کنید.
پس از نصب کامل اسپلیت و خنک شدن فضای اتاق، شما می‌توانید به دلخواه خود لوورهای یونیت داخلی را طوری تنظیم کنید که هوای خنک مستقیماً پخش شود یا در جهت‌های مختلف پخش شود. سرعت فن نیز قابل تنظیم است. تمام این تنظیمات پس از راه‌اندازی و نصب درست اسپلیت به راحتی امکان‌پذیر خواهد بود و می‌توانید برای این کار از کنترل از راه دور استفاده کنید.
 
مرحله شارژ گاز داکت اسپلیت از موارد بسیار مهم نصب اسپلیت است. به هیچ عنوان از بررسی نشت گاز پس از انجام مراحل شارژ گاز در یونیت خارجی غافل نشوید. با توجه به این‌که در اسپلیت‌های جدید تنها گاز فشرده شده در یونیت خارجی در کل سیستم تهویه مطبوع اسپلیت توزیع می‌شود و نیازی به شارژ گاز مانند سابق نیست، کار برای نصابان راحت‌تر شده است. با وجود این، تمام مراحل نصب را به دقت انجام دهید تا درپایان کار مجدداً مجبور به انجام شارژ گاز مجدد یا انجام دوباره سایر مراحل نصب نشوید.
تعمیرکاران حرفه‌ای گروه مشاوران سانتیگراد این نوید را به شما عزیزان می‌دهد تا در اسرع وقت تعمیرانواع برند‌های موجود را درهمه مناطق شمال، جنوب، شرق، غرب تهران و کرج، در منزل یا محل کارتان به بهترین شکل ممکن و کمترین هزینه انجام دهند.
آدرس سایت:   www.cantigerad.com
تلفن‌های تماس :   09125173643   -    09125309074
پست الکترونیک :   info@cantigerad.com
 
 
 
 


کد مطلب: 335492

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/335492/شارژ-گاز-داکت-اسپلیت-چگونه-انجام-می-گردد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir