کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جدیدترین تحریم برای روسیه

تسنیم , 19 ارديبهشت 1401 ساعت 10:37


گروه اقتصادی: اعضای گروه هفت در آخرین نشست مجازی تحولات جنگ روسیه و اوکراین راه‌های ارائه کمک‌های بیشتر به کی‌یف را بررسی کردند. در این نشست تصمیم گرفته شد در راستای فشار بیشتر بر مسکو واردات نفت از روسیه به‌تدریج متوقف یا به‌طور کامل ممنوع شود. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین نیز در این نشست مجازی شرکت کرد.

در بیانیه پایانی نشست رهبران گروه هفت آمده است: ما تحریم‌ها علیه نزدیکان به رئیس‌جمهور روسیه و اعضای خانواده آنها را که از جنگ ولادیمیر پوتین در اوکراین حمایت می‌کنند تشدید خواهیم کرد.این بیانیه می‌افزاید: امروز آمریکا، اتحادیه اروپا و کشورهای گروه هفت بر سر بسته تحریمی جدید علیه روسیه به توافق رسیدند. آمریکا سه شبکه تلویزیونی را که تحت کنترل کامل یا جزئی روسیه هستند را تحریم می‌کند.

از سوی دیگر واشنگتن، آمریکایی‌ها را از ارائه خدمات حسابداری، مدیریتی یا مشاوره به افراد مرتبط با روسیه منع کرد.در این بیانیه خاطرنشان شد: آمریکا پیش از این واردات نفت از روسیه را ممنوع کرده بود و کشورهای گروه ۷ امروز به‌تدریج واردات نفت از روسیه را متوقف یا به‌طور کامل ممنوع می‌کنند.همچنین اعلام شد که آمریکا محدودیت‌های جدیدی برای واردات محصولاتی مانند چوب، موتورهای صنعتی، فن‌ها، تجهیزات تهویه و بولدوزر از روسیه اعمال خواهد کرد.از سوی دیگر واشنگتن برای مقامات نظامی روسیه محدودیت‌های ویزا اعمال می‌کند.


کد مطلب: 335504

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/335504/جدیدترین-تحریم-روسیه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir