به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۱۹ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب : ۳۳۵۵۳۰

سفر بانوی اول آمریکا به اوکراین

سفر بانوی اول آمریکا به اوکراین
گروه بین الملل: جیل بایدن، بانوی اول ایالات متحده،  در سفری غیرمنتظره به غرب اوکراین، با بانوی اول این کشور، اولنا زلنسکا، به مناسبت «روز مادر» دیدار کرد.
او در دیدار غافلگیرکننده خود با همسر ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین، تهاجم روسیه به این کشور را «بی‌رحمانه» خواند و ضمن اعلام همبستگی ایالات متحده با مردم اوکراین بر توقف فوری این جنگ تاکید کرد.
 دیدار دو بانوی اول در کلاس درس کوچکی در نزدیکی مرز اسلواکی برگزار شد. سفر محرمانه خانم بایدن به شهر مرزی اوژهورود در غرب اوکراین، حدود دو ساعت به طول انجامید.خانم زلنسکا نیز با قدردانی از سفر بانوی اول آمریکا به اوکراین، این اقدام او را در میانه وضعیت جنگی حاکم بر منطقه، «شجاعانه» دانست.
این دیدار در دهمین هفته تهاجم روسیه و پس از تبادل پیام مکتوب دو بانوی اول در هفته‌های اخیر انجام شد.پیش از این نیز، نانسی پلوسی دیگر مقام بلندپایه آمریکایی و رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده همراه با چند نماینده کنگره به کشور جنگ‌زده اوکراین سفر کرده بود.
آنتونی بلینکن، وزیر امورخارجه، و لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، نیز در هفته‌های اخیر به اتفاق هم به کی‌یف، پایتخت اوکراین، رفتند تا علاوه بر اعلام پشتیبانی از این کشور، مقدمات لازم برای ارائه کمک‌های جهانی به اوکراین را هماهنگ کنند.

 
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها