به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۱۹ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب : ۳۳۵۵۵۶

جدیدترین جنایت ارتش کودک‌کش روسیه

جدیدترین جنایت ارتش کودک‌کش روسیه
گروه بین الملل: به گفته مقام‌های اوکراین حمله هوایی روسیه به مدرسه‌ای در منطقه لوهانسک ده‌ها کشته برجای گذاشته است. سرهی هایدای، فرماندار منطقه لوهانسک گفته است که به احتمال قوی ۶۰ نفری که هنوز زیر آوار ساختمان هستند، کشته شده‌اند.
 ۹۰ نفر در این مدرسه در روستای بیلوهوریوکا پناه گرفته‌ بودند. ساختمان مدرسه بر اثر بمباران آتش گرفت و فرو ریخت. فرماندار منطقه گفته است نیروهای امداد توانسته‌اند ۳۰ نفر را نجات دهند. بیلوهوریوکا  روستایی در ده کیلومتری غرب لیسیچانسک است که در آن جنگی شدید میان نیروهای اوکراین با ارتش روسیه و جدایی‌طلبان طرفدار این کشور در جریان است.
در پی انتشار خبر کشته شدن گروهی از غیرنظامیان در لوهانسک، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای باردیگر این کشتار را محکوم کرد و هشدار داد که "غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی نباید در جنگ مورد حمله قرار گیرند".
ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو نیز از ولادیمیر پوتین، خواست در "روز پیروزی بر آلمان هیتلری" جنگ در اوکراین را متوقف کند. او  گفت که بار دیگر از رئیس جمهور روسیه می‌خواهد که «این جنگ را فورا پایان دهد، نیروهای خود را از اوکراین خارج و مذاکرات صلح را آغاز کند».
استولتنبرگ تاکید کرد: «ما قاطعانه در کنار اوکراین ایستاده‌ایم و به این کشور کمک خواهیم کرد تا حق دفاع از خود را حفظ کند.» استولتنبرگ گفت که احتمال می‌دهد پوتین دراین روز "دوباره در مورد ناتو و غرب دروغ پراکنی کند".
برچسب ها: اوکراین
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها