کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پیش‌بینی بیل گیتس درباره رکود اقتصادی بعدی

19 ارديبهشت 1401 ساعت 13:17


گروه اقتصادی:بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت گفت: تورم و نرخ‌های بهره بالاتر در اقتصادهای غربی، دیر یا زود جهان را به ورطه رکود اقتصادی خواهد کشاند.بیل گیتس در مصاحبه با فرید زکریا در شبکه سی ان ان درباره حمله روسیه به اوکراین و تاثیر آن در افزایش قیمت‌های غذا و انرژی، گفت: این اتفاق، بر دورنمای اقتصاد جهانی تاثیر خواهد گذاشت. این بحران بلافاصله پس از پاندمی روی داد که باعث افزایش شدید سطح بدهی دولت‌ها شده بود و مشکلات زنجیره تامین وجود داشت.
 

این میلیاردر حوزه فناوری تصریح کرد: این اتفاق، احتمالا مشکلات تورمی را تسریع می کند و به افزایش نرخهای بهره منتهی می‌شود که به نوبه خود کندی اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.بانک مرکزی آمریکا هفته گذشته نرخ بهره پایه خود را برای مبارزه با تورم به میزان ۰.۵ درصد افزایش داد و انتظار می رود در دو دیداری که تابستان امسال برگزار می کند، اقدام مشابه را تکرار کند. اگر چه فدرال رزرو ابراز امیدواری کرده که از کشاندن اقتصاد به رکود اجتناب کند اما نگرانی‌ها پیرامون رکود اقتصادی افزایش پیدا کرده و در عملکرد ضعیف وال استریت منعکس شده است.
 
در این مصاحبه، گیتس همچنین درباره کتاب جدیدش با عنوان "چگونه از پاندمی بعدی جلوگیری کنیم" صحبت کرد و گفت: آمریکا برای بحران سلامتی جهانی بعدی باید خود را بهتر آماده کند.بنیانگذار مایکروسافت پیش‌تر درباره عدم آمادگی پیش از ظهور پاندمی کووید ۱۹ و احتمال این که هنوز بدترین مقطع پاندمی اتفاق نیفتاده است، صحبت کرده بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، مرکز منابع کرونا ویروس جان هاپکینز اعلام کرده است از زمان آغاز پاندمی، آمریکا بیش از ۸۱ میلیون مورد ابتلا به کووید ۱۹ داشته و آمار قربانیان کرونا در این کشور به مرز یک میلیون نفر نزدیک شده است.


کد مطلب: 335576

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/335576/پیش-بینی-بیل-گیتس-درباره-رکود-اقتصادی-بعدی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir