کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

۷۰درصد نتیجه بازی رادروازه‌بان‌ها تعیین می‌کنند

19 ارديبهشت 1401 ساعت 14:02


گروه ورزشی: سرمربی تیم هندبال سپاهان گفت: ۷۰ درصد نتیجه بازی برعهده دروازه‌بان است و با توجه به موقعیت خاصش باید همیشه آماده باشد.مجید رحیمی‌زاده  پیش از دومین دیدار سرنوشت‌ساز فینال لیگ برتر هندبال کشور برابر تیم شاملی کازرون، حساسیت این مرحله را بالا ارزیابی و اظهار کرد: مرحله فینال بازی‌ها به خودی خود حساسیت دو چندانی دارد. تیم مقابل نیز بهترین تدارک را برای این مرحله دیده است. هر دو تیم از یکدیگر آنالیز خوبی داشتیم و توانستیم در اولین مسابقه فینال، شاهد بازی زیبایی باشیم.
 

وی ادامه داد: همین آنالیز خوب دو طرف باعث شد در نیمه نخست به ما فشار بیاورند، اما در نیمه دوم با تغییرات تاکتیکی پیروز میدان شدیم. البته این اختلاف گل می‌توانست بیشتر هم باشد.سرمربی تیم هندبال سپاهان بازی امروز تیمش را دشوارتر دانست که همین امر سبب زیبایی و حساسیت بیشتر این دیدار خواهد بود.

رحیمی‌زاده ضمن تبریک به تیم کازرون برای بازی خوبشان، افزود: شهید شاملی حدود سه سال است که سرمایه‌گذاری خوبی در حوزه هندبال کرده و تیم نظامی با بازیکنان اکثراً سرباز تشکیل داده است. در مرحله مقدماتی دو بازی با این تیم داشتیم که مرحله رفت را واگذار کردیم.

وی با اعلام ۴ بازیکن غایب در بازی اول با کازرون، ابراز امیدواری کرد: متأسفانه هفته گذشته در بازی مرحله یک چهارم عادل اسدی، یکی از بازیکنان اصلی‌مان را به سبب آسیب عضله دوقلو پا از دست دادیم. هادی طالبی نیز با مصدومیت زانو بازی قبل را از دست داد. همچنین دو کارت قرمز در جریان بازی شنبه به تیم داده شد و دو نفر دیگر را نیز از ترکیب تیم از دست دادیم که قطعاً غیبت ۴ بازیکن بر روند بازی تأثیرگذار بود. امیدوارم دو بازیکن مصدوممان را در بازی امروز داشته باشیم تا حداقل بتوانند چند درصد به تیم کمک کرده و بازی بهتری از سپاهان مشاهده کنیم.

رحیمی‌زاده تقابل دروازه‌بانان ملی‌پوش دو تیم فینالیست را جذابیت بازی دانست و تأکید کرد:۷۰ درصد نتیجه بازی را دروازه‌بان‌ها تعیین می‌کنند و در روز خوب دروازه‌بان، قطعاً خیالمان راحت‌تر است. دروازه‌بان‌ها نقطه اتکا آخر هر تیمی هستند و همیشه موقعیت خاصی دارند، زیرا بار اشتباهات دفاعی یا تاکتیکی را به دوش می‌کشند. پس باید از نظر روانی بسیار بالا باشند. همین امر باعث می‌شود دروازه‌بان همیشه آماده باشد.

وی اضافه کرد: رحیمی و سیاوشی هردو دروازه‌بانان تیم ملی بودند که خوش درخشیدند. تقابل این دو واکنش‌هایشان در بازی را زیباتر می‌کند.سرمربی تیم هندبال سپاهان از برنامه‌های ویژه برای دروازه‌بانانش خبر داد و گفت: با توجه به آنالیزهای انجام شده، برنامه مخصوصی برای تقویت دروازه‌بان‌ها داریم و فیلم تک‌تک بازیکنان شوت‌زن و پنالتی‌های حریف را برایشان  به طور جداگانه پخش می‌کنیم تا با صحبت‌های مربی دروازه، بهترین عملکرد را داشته باشند.

وی با تأکید بر تیم بودن شاگردانش، افزود: در بازی‌های قبل عموماً مشکلی برای دروازه نداشتیم و دروازه بانان توانستند عملکرد خوبی داشته و جور یکدیگر را بکشند. همین امر نشان دهنده تیمی کار کردن و پوشاندن نقصان یکدیگر در یک تیم است که بازیکنانم به خوبی از پس آن برآمدند.

رحیمی زاده برگزاری مسابقات فینال به طور متمرکز در تهران را خوب ارزیابی کرد و گفت: حدود دو سال است که لیگ به صورت متمرکز برگزار می‌شود و تهران همیشه میزبان خوبی بوده است. سالن، فدراسیون و محل خوابگاه تیم نزدیک‌ یکدیگر است و همین کار را برای تیم‌ها تسهیل می‌کند.

وی یادآور شد: مشکل اصلی ما در بازی رفت با تیم کرمان در مرحله حذفی پلی‌آف، برخی رفتارهای احساسی تعدادی از تماشاچیان بود که سبب سه بار وقفه‌ در بازی شد و قطعاً در جریان بازی به ضرر هر دو تیم بود. این نوع اتفاقات و وقفه‌های طولانی در حد مرحله پلی‌آف لیگ برتر نیست. این در حالی است که برای فینال هواداران هر دو تیم در بازی‌ها حضور دارند و تا کنون مشکلی به وجود نیامده است.

دومین دیدار مرحله فینال مسابقات لیگ برتر هندبال کشور، امروز(دوشنبه، ۱۹ اردیبهشت) ساعت ۱۶ با تقابل تیم‌های سپاهان اصفهان و شهید شاملی کازرون در تالار هندبال فدراسیون در تهران برگزار خواهد شد. با توجه به برد سپاهان در بازی نخست، در صورت پیروزی در این بازی جام قهرمانی را اصفهانی‌ها بالای سر خواهند برد و در غیر این صورت کار به ضربات پنالتی می‌کشد.


کد مطلب: 335601

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/335601/۷۰درصد-نتیجه-بازی-رادروازه-بان-ها-تعیین-می-کنند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir