به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۱۹ ساعت ۱۴:۲۶
کد مطلب : ۳۳۵۶۱۱

سطح آب دریاهای چین به بالاترین حد خود رسیده است

سطح آب دریاهای چین به بالاترین حد خود رسیده است
گروه جامعه: نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که سطح آب دریاهای چین در سال ۲۰۲۱ به بالاترین حد خود رسیده است.به گزارش ایسنا، دولت چین در گزارشی اعلام کرد: سطح آب دریاها در سال گذشته به بالاترین میزان خود رسیده که به دلیل بالا رفتن دمای آب و ذوب شدن یخچال‌های طبیعی و یخ‌های قطبی افزایش یافته است.
بررسیها نشان می دهد: سطح دریاها در سال ۲۰۲۱ میلادی ۸۴ میلی متر بیشتر از میانگین دوره زمانی ۱۹۹۳ تا ۲۰۱۱ بوده است.

در این گزارش هشدار داده شده است که افزایش سطح آب دریاها ناشی از تغییرات آب و هوایی، تاثیر مستمری بر توسعه مناطق ساحلی دارد و از مقامات درخواست شده تا نظارت خود را بهبود بخشند و اقدامات هشدار اولیه و پیشگیری را تقویت کنند.در این بررسی آمده است که تاثیرات بلند مدت افزایش سطح آب دریاها شامل فرسایش اکوسیستم‌ های ساحلی و از بین رفتن "پهنه‌های گِلی" می‌شود، در حالی که شهرهای ساحلی با خطرات بیشتر سیل و جزر و مد نمک مواجه هستند. پهنه‌های گِلی، تالاب‌های ساحلی هستند که درون محوطه‌ای که اثر جزر و مد وجود دارد، تشکیل می‌شوند.

 سطح دریاهای ساحلی در اطراف چین از سال ۱۹۸۰ تاکنون به طور متوسط ​​۳.۴ میلی متر در سال افزایش یافته است که بالاتر از نرخ جهانی در این دوره است. اگرچه دمای آب‌های ساحلی چین در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال قبل کمی کاهش یافته، اما همچنان سومین رکورد ثبت شده و ۰.۸۴ درجه سانتیگراد بالاتر از میانگین سال‌های ۲۰۱۱-۱۹۹۳ بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها