به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۱۹ ساعت ۱۵:۰۳
کد مطلب : ۳۳۵۶۱۳

ژست‌های اپوزوسیونی در مجلس

ژست‌های اپوزوسیونی در مجلس
اقباله هیئتی
این روزها كه یارانه‌ آرد قطع و گرانی بر قوت لایموت مردم سایه انداخته است، بسیاری از كسانی كه با شعارهای بازگرداندن اقتصاد به ریل صحیح و جلوگیری از قاچاق، بر حذف ارز 2400 تومانی اصرار داشتند به منتقدان دولت تبدیل شده‌اند!

رئیس مجلس كه همین چند روز پیش جنجال سفر خانواده‌اش برای خرید سیسمونی گرد و خاكی جهانی به پا كرد و قائله آن هنوز هم پایان نیافته است و اتفاقا همین قبل از عید و در ایام تصویب بودجه سال جاری،‌ در یك جلسه بررسی بودجه بسیار كوتاه (كه مدت زمان اندكش با انتقاد برخی نمایندگان مخالف هم همراه شد) رای بر حذف ارز ترجیحی 4200 تومانی برای كالاهای اساسی از جمله نان،‌آرد و دارو داد، حالا و پس از جهش قیمت‌های گندم و نان به منتقد دولت تبدیل شده است و در نقش حامی مردم در مجلس سخن می‌گوید!

آخر چگونه می‌شود چنین سخنانی را از جانب شما پذیرفت آقای قالیباف؟ شما كه این همه سال است در بالاترین سمت‌های سیاسی در این مملكت حضور دارید، آیا در زمان تصویب این طرح در مجلش از عواقب خطرناك آن باخبر نبودید؟ آیا نمی‌دانستید در این شرایط اقتصادی و معیشتی مردم دارند، گران شدن یكباره آرد و نان كه قوت لایموت فقیرترین اقشار جامعه است، بازی با زندگی برخی از مردم است؟ آیا شما تجربه‌های پرشمار حذف یارانه‌ به كالاها و پرداخت به اصطلاح مابه‌التفاوت آن به مردم را به خاطر ندارید كه حالا مدعی هستید اگر دولت به آنچه مجلس گفته بود عمل می‌كرد (یعنی ابتدا یارانه می داد و بعد گران می‌كرد) این مشكلات پیش نمی‌آمد؟ همین حالا اگر سری به كوچه و خیابان بزنید و با مردم هم‌كلام شوید، خواهید دانست كه آنان هم آخر و عاقبت این چرخه بی نتیجه و تورم‌زا را می دانند و از آن فراری هستند! همانگونه كه میلیون‌ها بار گفته‌اند این اندك یارانه را بگیرید اما قیمت‌ها را به پیش از آزادسازی بازگردانید! چرا در مجلسی كه خودتان طرح گرانی را به اسم آزادسازی و جلوگیری از قاچاق و هزاران توجیه غیرقابل قبول دیگر به تصویب رسانده‌اید، حالا حرفتان عوض شده است؟ چرا فكر می‌كنید این شعارهایی كه در مجلس می‌دهید تاثیری بر قیمت نانی كه در این چند روز دو برابر شده است، ‌خواهد گذاشت؟ تابحال كدام وعده اقتصادی را داده‌اید كه جامعه عمل پوشیده است؟ حالا كه همه این‌ها شده و یارانه نان را هم  از مردمی كه تا چند سال پیش در قید و بند این مسائل نبودند اما حالا دغدغه خریدن نان نقدی و نسیه دارند،‌ دریغ كردید این ژست‌های اپوزوسیونی را نگیرید كه اصلا برازنده نیست!
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


۱۴۰۱/۰۲/۱۹ ۱۶:۱۱
سیسمونی کجاس رو را برم نوحه عدل علی بخوان شما روی غارتگران تاریخ را سفید کردین با گروه و جناح اصولی و اصلاحی اما چنگیز مغول یباره میکشت و شما ملت را زجر کش کردید (387097)
javad
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۲/۲۰ ۱۶:۰۶
دمش گرم. دزست نوشته.... (387177)
۱۴۰۱/۰۲/۱۹ ۱۸:۲۱
تف بر ... (387110)
من
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۲/۱۹ ۲۲:۵۰
لطفا همکاری کنیدحالا وقت رقیب کشی نیست (387123)
علی
Italy
۱۴۰۱/۰۲/۲۰ ۱۱:۱۶
همه تان ...... (387144)
۱۴۰۱/۰۲/۲۰ ۱۷:۴۹
سنگ پای قزوین (387183)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها