به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۱۹ ساعت ۱۷:۱۸
کد مطلب : ۳۳۵۶۳۳

پرداخت یارانه یعنی توزیع فقر در جامعه

پرداخت یارانه یعنی توزیع فقر در جامعه
گروه اقتصادی:دولت پروژه حذف ارز ترجیحی را کلید زده است و می خواهد برای پیشگیری از تبعات زیان بار این طرح یارانه نقدی به مردم بدهد.احمد کریمی اصفهانی فعال اقتصادی درباره روش دولت برای حذف ارز ترجیحی گفت: احمدی نژاد رویکرد بسیار غلطی را در ایران به نام یارانه نقدی بنیان گذاشت که مشکلات زیادی را در پی داشت، متأسفانه دولت های بعد از او هم همین روال را ادامه دادند، حال آنکه اگر مشکلات اقتصادی قرار بود با این روش ها حل شود تا به حال این اتفاق می افتد.

وی افزود: از زمانی که پرداخت یارانه نقدی به مردم آغاز شد، به همان نسبت فقر در جامعه توزیع شد. ضمن آنکه این رویکرد کرامت انسانی را از بین برد. اگر درآمد حاصل از حذف یارانه حامل های انرژی صرف حمایت از تولید می شد هم اشتغال زایی صورت می گرفت هم مردم زندگی بهتری می داشتند چون آنها به جای آنکه بی کار باشند سر کار بودند و عزتمندانه حقوق دریافت می کردند.

دبیرکل انجمن های اسلامی اصناف و بازار با بیان اینکه با پرداخت یارانه نقدی مردم را به مستمری بگیر تبدیل کردیم، افزود: راه حل مشکلات اقتصادی دادن یارانه به مردم نیست، اگر دولت تجربه گذشته را نگاه کند متوجه می شود که الگوبرداری از این روش هیچ توجیهی ندارد. نکته دیگر افزایش 57 درصدی حقوق کارگران است که با این اتفاق فاتحه تولید خوانده می شود.

وی با بیان اینکه با دادن یارانه هرگز اقتصاد کشور سامان نمی‌گیرد، ادامه داد: از روز آغاز پرداخت یارانه پایه ای برای بدبختی اقتصاد کشور گذاشته شد چون قرار بود این پول صرفا به چند دهک پایین درآمدی پرداخت شود اما کمی دیگر جلو برویم جز یک دهک باید به 9 دهک دیگر یارانه پرداخت کنیم.کریمی اصفهانی بیان کرد: از صحبت هایی که این روزها مطرح می شود متوجه نیستم آقایان چه می گویند و چه طور می خواهند آرد و نان را اداره و مسائل را سپری کنند. در مجموع مشکلاتی را ایجاد کردند که بعید می دانم بتواند اقتصاد ما را سامان دهد.
مرجع : فردا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها