به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۱۹ ساعت ۲۰:۳۱
کد مطلب : ۳۳۵۶۷۵
هفته بیست و ششم لیگ برتر؛

توقف بدموقع پرسپولیس برابر ذوب آهن

گروه ورزشی: پرسپولیس دو امتیاز حساس را برای کاهش فاصله خود با صدر جدول در اصفهان از دست داد.
توقف بدموقع پرسپولیس برابر ذوب آهن
به گزارش مهر دیدار تیم‌های فوتبال ذوب آهن اصفهان و پرسپولیس از ساعت ۱۸:۳۰ امروز در هفته بیست و ششم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال برگزار شد.
این دیدار با تساوی یک - یک در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان همراه شد. سعید باقر پسند (۲) برای ذوب آهن و شیرزود تمیروف (۵۷) برای پرسپولیس گلزنی کردند.
بازی جسورانه ذوب آهن برای بردن
مهدی تارتار به دلیل محرومیت نتوانست از روی نیمکت، ذوب آهن را هدایت کند اما ترکیب او و استراتژی تهاجمی این تیم نشان از میل به بردن پرسپولیس داشت.
حبیب فر عباسی، حامد نورمحمدی، سیدمحمد قریشی، مسعود ابراهیم زاده، آرمان قاسمی، سجاد جعفری، سجاد دانایی، سعید باقر پسند، محمد خدابنده‌لو، سینا اسدبیگی، سجاد آشوری بازیکنان ذوب آهن را در آغاز این دیدار تشکیل می‌دادند تا همکاری آنها در ابتدای بازی باعث شود تا این تیم در دقیقه ۲ روی غفلت مدافعان پرسپولیس گل اول را به ثمر برساند.
ترکیب اولیه ناکام پرسپولیس برای گلزنی
حامد لک، سعید آقایی، سیدجلال حسینی، علی نعمتی، رامین رضائیان، میلاد سرلک، رضا اسدی، مهدی ترابی، احسان پهلوان، شیرزود تمیروف، حامد پاکدل بازیکنان منتخب یحیی گل محمدی سرمربی محروم پرسپولیس بودند. ترکیبی که نتوانست چنگی بر دل هواداران این تیم بزند تا آنها بازی پر اشتباه با تعداد پاس‌های ناسالم در ۴۵ دقیقه ابتدایی داشته باشند.
نیمه اول با چاشنی شانس برای پرسپولیس!
عملکرد این تیم در نیمه اول به مراتب بهتر از پرسپولیس بود تا مهدی تارتار نشان دهد برای قهرمانی پرسپولیس قرار نیست به راحتی امتیاز دهد.
میزبان اصفهانی بازی را کاملاً تهاجمی آغاز کرد تا سجاد جعفری در نخستین دقیقه روی اشتباه عمق دفاع پرسپولیس با حامد لک تک به تک شود اما خروج به موقع دروازه‌بان پرسپولیس مانع از گل خوردن این تیم شد.
در ادامه بازیکنان ذوب آهن به حملات خود ادامه دادند تا تنها یک دقیقه بعد روی ارسال زیبای مسعود ابراهیم زاده، سعید باقر پسند بتواند با ضربه سر تماشایی خود گل اول بازی را به ثمر برساند.
گلزنی مهاجم جوان ذوب آهن در شکاف بین دو مدافع میانی باتجربه پرسپولیس رقم خورد تا زوج سیدجلال حسینی و علی نعمتی این بار شکننده ظاهر شوند.
در ادامه شاگردان یحیی گل محمدی تا دقیقه ۲۵ سعی بر جبران نتیجه داشتند. احسان پهلوان که بازی‌سازی سرخ‌ها را بر عهده داشت بارها از سمت راست قصد ارسال توپ داشت تا حامد پاکدل و شیرزود تمیروف را صاحب موقعیت گلزنی کند اما ارسال‌های او در نیمه اول راه به جایی نبرد.
در این بین نیز ذوبی‌ها روی ضد حمله توانستند در دقیقه ۱۰ موقعیت خطرناک ایجاد کنند اما ضربه فنی آشوری که می‌خواست از بالای سر حامد لک ارسال کند را این دروازه‌بان با دستان خود جمع کرد تا مانع از گل خوردن دوباره پرسپولیس شود.
مهم‌ترین خطر پرسپولیس روی ارسال رامین رضائیان در دقیقه ۲۰ رقم خورد که سید جلال حسینی با ضربه سر دروازه ذوب آهن را تهدید کرد اما واکنش دیدنی حبیب فر عباسی دروازه‌بان تیم میزبان مانع از باز شدن دروازه این تیم شد.
با وجود اینکه پرسپولیس باید حملات همه جانبه ای برای جبران گل خورده در ۱۵ دقیقه پایانی نیمه اول برنامه‌ریزی می‌کرد اما شاگردان مهدی تارتار بودند که حملات پرتعدادی را روی دروازه جامد لک ایجاد کردند که فشار این حملات در دقیقه ۳۶ نزدیک بود باعث گل به خودی رضا اسدی شود.
در دقایق پایانی نیمه اول سجاد آشوبی با شوت سرکش خود بار دیگر دروازه پرسپولیس را با خطر تهدید کرد اما شوت او از کنار دروازه میهمان به بیرون رفت.
توقف بدموقع پرسپولیس برابر ذوب آهن/ «دوری» خودخواسته از صدر جدول!
نیمه دوم تغییر سرخ جواب داد
پرسپولیس که در نیمه اول با تعویض اجباری سعید آقایی (۳۶) وحید امیری را پس از گشت سر گذاشتن دوران مصدومیت خود وارد زمین کرد در ابتدای نیمه دوم نیز تغییراتی را در ترکیب خود دید. رضا اسدی و حامد پاکدل بیرون رفتند تا علی شجاعی و مهدی عبدی جانشین آنها شوند.
با این تعویض مهدی ترابی تبدیل به بازیگردان اصلی سرخ‌ها شد تا او با پاس‌های عمقی خود بارها خط حمله این تیم را صاحب موقعیت گلزنی کند. تلاش‌های هافبک ملی پوش پرسپولیس بالاخره در دقیقه ۵۷ منجر به صاحب توپ شدن شیرزود تمیروف شد تا او با شوت سرکش بتواند طلسم گلزنی برای پرسپولیس را شکسته و گل تساوی را به ثمر برساند.
بازی یکطرفه و کالا تهاجمی پرسپولیس باعث شد تا میزبان ۱۰ نفره مشغول دفاع کردن شود و با دفاع چند لایه خود مانع از شوت‌زنی بازیکنان پرسپولیس شوند. در ادامه پرسپولیس با تعویض سیامک نعمتی و علیرضا ابراهیمی در دقیقه ۸۴ به جای رامین رضائیان و سیدجلال حسینی، برای رسیدن به گل پیروزی به سانتر از جناحین پرداخت اما هیچیک از توپ‌های آنها بار دیگر تور دروازه فر عباسی را به لرزه نیانداخت تا دو تیم به یک امتیاز این بازی بسنده کنند.
اخطارهای بی مورد
بیژن حیدری داور این دیدار که به نظر عملکرد کم نقصی داشت روی اشتباهات غیر حرفه‌ای بازیکنان دو تیم مجبور به نشان دادن کارت زردهای متعدد شد.
وحید امیری و شیرزود تمیروف اخطارهای بی دلیل گرفتند تا در کنار علی نعمتی جزو اسامی بازیکنان پرسپولیس که کارت زرد گرفته‌اند شود. همچنین سعید باقر پسند نیز از ذوب آهن کارت زرد گرفت.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها