به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۳:۲۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۲۰ ساعت ۰۸:۱۲
کد مطلب : ۳۳۵۶۹۰

چرا در مکالمه ضعیف هستیم؟

گروه ددانش: یکی از اصلی ترین سوال‌های که در آموزش مکالمه زبان انگلیسی به میان می‌آید این است چرا افراد در مکالمه زبان انگلیسی ضعیف هستند ولی در مباحث دیگری همچون رایتینگ و لیسنینگ عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهند. یکی از اصلی ترین عواملی که سبب می‌شود این مسئله رخ دهد نحوه و روش آموزش مکالمه زبان انگلیسی است.
چرا در مکالمه ضعیف هستیم؟
همانطور که شما در جریان هستید به منظور بهبود یادگیری زبان آموزان یک استاد زبان انگلیسی باید روش‌های تدریس مختلفی را با هم تلفیق کند تا بازدهی بالایی را کسب کند. علاوه بر روش تدریس که کالا به استاد زبان انگلیسی مرتبط است عواملی درونی و بیرونی نیز وجود دارد که سبب می‌شوند بازدهی زبان آموزش تحت تاثیر قرار گرفته و نتواند از خود عملکرد آنچنان مناسبی را از خود نشان دهد. در این پست ما قصد داریم عواملی را مورد بررسی قرار دهیم که سبب می‌شوند یک زبان آموز در مکالمه زبان انگلیسی عملکرد نه چندان خوبی از خود نشان دهد.
 
اعتماد به نفس پایین
یکی از اصلی ترین دلایلی که سبب می‌شود زبان آموزان نتوانند در اسپیکینگ زبان انگلیسی از خود عملکرد مناسبی نشان دهد اعتماد به نفس پایین آن‌ها است. این مسئله در افرادی که در زبان مادری خود نیز مشکل برقراری ارتباط دارند واضح تر است. زبان آموزانی که خجالتی و یا درون گرا هستند روش‌های تمرین اسپیکینگ مناسبی را نمی توانند برای خود پیدا کنند از این رو یا نحوه آموزش زبان انگلیسی را مقصر می‌دانند و یا استاد را ناکارآمد تلقی می‌کنند. همیشه به یاد داشته باشید به منظور تقویت مهارت اسپیکینگ شما باید با افراد مختلف صحبت کنید.
 
کمبود زمان برای تمرین
روش‌های سنتی آموزش زبان انگلیسی همیشه تمرکز ویژه ای بر روی آموزش داشته است و نکته اصلی یعنی تمرین خارج از کلاس درس را نادیده گرفته است. امروزه در رویکردهای مختلف آموزشی مشخص شده است که بیش از اینکه بر روی تدریس باید تمرکز کنیم باید بر روی تمرین‌های خارج از کلاس تمرکز کرده و بر روی آن‌ها کار کنیم. کمبود زمان برای تمرین اسپیکینگ عامل دومی است که سبب می‌شود زبان آموزان نتوانند بازدهی مناسبی را در این مهارت داشته باشند. پیشنهاد می‌شود به منظور تقویت این مهارت به صورت روزانه نیم ساعت با خود و یا افراد دیگر به زبان انگلیسی صحبت کنید.
 
کمبود تعامل با افراد بومی
اجبار و یا قرار گرفتن در محیط همیشه از عواملی بوده است که بر روی یادگیری زبان انگلیسی تاثیر مستقیم داشته است. صحبت با افراد بومی یکی از شرایطی است که شما را مجبور می‌کند به زبان انگلیسی صحبت کنید. از آنجایی که فارسی زبانان افراد انگلیسی زبان محدودی را در اطراف خود مشاهده می‌کنند در نتیجه تعامل نسبتا کمی نیز با آنها دارند که همین عامل سبب می‌شود بازدهی آنها در مهارت اسپیکینگ نسبت به دیگر مهارت‌ها کمتر باشد.
 
روش‌های تدریس حوصله بر
در بسیاری از موارد زمانی که یک زبان آموز در کلاس آموزش زبان انگلیسی حضور پیدا می‌کند با روش‌های سخت، حوصله بر و غیر قابل تحملی روبرو می‌شوند که سبب می‌شوند آن‌ها از یادگیری زبان انگلیسی خسته شوند. این کلاس‌های حوصله بیشتر از همه در مهارت اسپیکینگ تاثیر خود را نشان می‌دهند، یعنی دقیقا مهمترین بخش یادگیری زبان انگلیسی. مدرس زبان انگلیسی وظیفه دارد به منظور مفرح کردن تدریس زبان انگلیسی از روش‌ها، ابزار و وسایل کمک آموزشی متفاوتی بهره بگیرد که همین امر بر روی بازدهی آنها نیز تاثیر مثبت و منفی می‌گذارد.
 
مسخره کردن دوستان و اقوام
شاید کمتر فردی این عامل محیطی را در فرایند یادگیری زبان انگلیسی در نظر بگیرد ولی مسخره کردن و یا گرفتن اشتباهات زبان آموزان می‌تواند به میزان زیادی بر روی عملکرد آن‌ها تاثیر منفی بگذارد. محققین زبان شناسی و علوم تربیتی عوامل روان شناسی را بر روی موفقیت افراد بررسی کرده اند و مشخص شده است، زبان آموزانی که در یادگیری توسط هم سالان خود مورد تمسخر قرار می‌گیرند بازدهی به مراتب کمتری نسبت به دیگر افراد دارند. حالا تصور کنید شما قصد دارید به زبان دوم خود صحبت کنید و توسط افراد مختلف مورد تمسخر قرار می‌گیرید، تحت این شرایط نه تنها اعتماد به نفس شما به کلی از بین می‌رود بلکه انگیزه شما برای یادگیری زبان انگلیسی نیز از بین رفته و شما تا انتهای فرایند یادگیری زبان انگلیسی در صحبت کردن به زبان انگلیسی با مشکل روبرو خواهید شد.
 
عدم شرکت در برنامه‌های فری دیسکاشن
یکی از عواملی که به شما کمک می‌کند به راحتی به زبان انگلیسی صحبت کنید حضور در کلاس‌های فری دیسکاشن است. در این کلاس‌ها تمامی افرادی که در مهارت زبان انگلیسی با مشکل مواجه هستند تلاش می‌کنند به نحوی به زبان انگلیسی صحبت کنند و همین عامل به آن‌ها کمک می‌کند گرامر و لغات مناسب را به درستی انتخاب کنند. از طرفی نیز این کلاس‌ها شما را با موضوع ایده پردازی برای صحبت آشنا می‌کنند که در فرایند یادگیری زبان انگلیسی بسیار اهمیت دارد.
 
 
 
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها