به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۲۰ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب : ۳۳۵۷۲۳

روس‌ها پایگاه‌های خود را به سپاه می‌دهند

روس‌ها پایگاه‌های خود را به سپاه می‌دهند
گروه بین الملل: روزنامه مسکو تایمز در گزارشی نوشت: روسیه روند خروج نیروهای نظامی خود از سوریه را آغاز کرده و آنها را قبل از انتقال به جبهه اوکراین در سه فرودگاه متمرکز کرده است.
به نوشته این روزنامه که هم در آمستردام هلند و هم در مسکو دفتر دارد، پایگاه‌های هوایی روسیه که با خروج این نیروها تخلیه می‌شود از این پس به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حزب‌الله لبنان واگذار می‌شود.
بنابر این گزارش، روسیه روند خروج برخی از نیروهای خود از سوریه را برای کمک به تقویت نیروهای خود در اوکراین آغاز کرده و تاکنون چندین یگان نظامی از پایگاه‌های سراسر سوریه به سه فرودگاه ناشناس در مدیترانه منتقل شده‌اند و از آنجا به اوکراین منتقل خواهند شد.مسکو از متحدان دمشق است و در جریان جنگ داخلی سوریه در سال ۲۰۱۵ با انجام حملات هوایی از نیروهای بشار اسد رئیس جمهوری سوریه حمایت کرد.
مسکو می‌گوید در سال‌های اخیر بیش از ۶۳ هزار پرسنل نظامی روس در سوریه مستقر بوده‌اند و به نوشته تایمز اسرائیل، این تحول جدید می‌تواند برای اسرائیل که به دنبال جلوگیری از استقرار بیشتر ایران در سوریه است، مشکل‌ساز باشد.  بدون نفوذ روسیه در دمشق و حضور نیروی زمینی روسیه در سوریه، تهران می‌تواند آسان‌تر واحدهای خود را به سوریه وارد کند.
در اوایل تهاجم روسیه به اوکراین که در پایان فوریه آغاز شد، اسرائیل به دنبال برقراری یک موازنه دیپلماتیک بین مسکو و کی‌یف بود و روابط با هر دو متحد خود را حفظ کرده و پیشنهاد میانجی‌گری در مذاکرات بین طرفین را داد.با این حال، با انتشار گزارش‌هایی از جنایات جنگی روسیه در اوکراین، اسرائیل لحن خود را تغییر داده و در انتقاد از مسکو صریح‌تر شده است. این تخولات به مقداری تیرگی در روابط اسرائیل و روسیه منجر شده است.خبر واگذاری پایگاه‌های بیشتر در سوریه به سپاه پاسداران و حزب‌الله لبنان هم‌زمان است با سفر کم‌سابقه و غیرمترقبه بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه به تهران.
سفر تازه بشار اسد به تهران همچنین در شرایطی انجام شد که روسیه، حامی مهم دیگر سوریه، خود در دو ماه و نیم اخیر درگیر عواقب یورش گسترده نظامی به اوکراین است و در بسیاری از زمینه‌ها، از جمله اقتصادی، به‌شدت ضعیف شده است.


 
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها