به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۲:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۲۰ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب : ۳۳۵۷۴۵

رنگ‌پاشی به صورت سفیر روسیه

رنگ‌پاشی به صورت سفیر روسیه
گروه بین الملل: گروهی از مخالفان حمله نظامی روسیه به اوکراین در ورشو، پایتخت لهستان، به سفیر روسیه رنگ قرمز پاشیدند و از حضور او در گورستان سربازان ارتش سرخ برای ادای احترام به قربانیان جنگ جلوگیری کردند.
سرگئی آندریف، سفیر روسیه در لهستان، هنگام ورود به گورستان سربازان ارتش سرخ در شهر ورشو با اعتراض چند صد نفر از معترضان به جنگ اوکراین روبرو شد. جمعیت ابتدا تاج گلی را که او حمل می‌کرد از  آندریف گرفته و آن را روی زمین انداختند.تعداد دیگری از معترضان به او رنگ قرمز پاشیدند و بالاخره یکی از معترضان که کنار او ایستاده بود مقداری رنگ به صورت او پاشید.معترضان که پرچم‌های اوکراین را حمل می‌کردند خطاب به او فریاد زدند: «فاشیست‌ها، آدمکش‌ها». برخی از معترضان هم لباس سفید به تن داشتند که روی آن لکه‌های قرمز داشت، به عنوان نمادی از قربانیان اوکراینی در جنگ روسیه.سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پیامی در شبکه‌های اجتماعی این حمله را محکوم کرد و گفت: «ما از این اقدامات نمی‌ترسیم. مردم اروپا باید از دیدن چهره خود در آینه بترسند».ماریا زاخارووا مدعی شد که «طرفداران نئو نازی‌های بار دیگر چهره واقعی خود را نشان دادند».او افزود این حمله به علاوه جمع‌آوری بناهای یادبود ارتش سرخ در جنگ جهانی دوم نشان‌دهنده احیای فاشیسم است.
برخی از تحلیلگران روس ارزیابی کرده‌اند که این اقدام احتمالا باعث فراخواندن سفیر روسیه از ورشو و اخراج سفیر لهستان از مسکو خواهد شد.


 
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها