کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مراقب باشید کلاهبرداران حسابتان را خالی نکنند

جامعه 24 , 20 ارديبهشت 1401 ساعت 11:34


گروه جامعه:همزمان با اعلام سایت جدید برای دریافت یارانه، کلاهبرداران هم به فکر خالی کردن حساب ملت افتاده اند. درحالی‌که از شب گذشته سایت جدیدی از سوی دولت برای اعتراض به عدم واریز یارانه‌های جدید و ثبت‌نام برای دریافت آن اعلام‌ شده است، اما این سایت از همان ساعات ابتدایی قطع بوده و ورود به آن امکان‌پذیر نیست. در دو ساعت اخیر نیز این سایت کاملاً از دسترس خارج شده‌ است.
 

قطع شدن سایت از یک‌طرف و تجربه سال‌های گذشته نشان می‌دهد در این مواقع و هنگامی‌ که حرف از یارانه یا واریز پول به حساب هموطنان از سوی دولت یا نهادی مطرح می شود، کلاهبرداران سایبری سریع‌تر از همه وارد عمل شده و با ساخت صفحات فیشینگ حساب هزاران یا میلیون‌ها ایرانی را خالی می‌کنند.

از شب گذشته نیز با توجه به قطع بودن سایت، برخی افراد سودجو به این فکر افتاده‌اند که با ساخت سایت‌های جعلی مشابه حساب هموطنان را خالی کنند.این در حالی است که تاکنون هیچ هشداری از سوی پلیس فتا یا مسئولان دولتی در رابطه با این‌ موضوع صادر نشده‌ است و هر لحظه امکان دارد هم‌وطنان در معرض کلاهبرداری این‌چنینی به بهانه ثبت‌نام دریافت یارانه جدید قرار بگیرند.آنچه که هم‌وطنان باید در این رابطه بدانند این است که برای دریافت یا ثبت‌نام یارانه یا هر موضوع دیگری نیاز به اعلام شماره کارت یا اطلاعات خصوصی دیگر مانند CVV2 یا رمز کارت نیست و اصلا برای ثبت‌نام دریافت یارانه نیازی نیست شما به هیچ حسابی پول واریز کنید.

اگر هنگام مراجعه به سایتی با درخواست واریز پول یا وارد کردن اطلاعاتی مانند شماره کارت روبرو شدید باید بدانید که در دام کلاهبرداران سایبری افتاده و از وارد کردن اطلاعات یا واریز پول خودداری کنید، چراکه به‌راحتی کلاهبرداران کلاه شما را برداشته و به‌جای دریافت یا ثبت‌نام یا یارانه به یک مالباخته تبدیل می‌شوید.

بر اساس اعلام مسئولان دولتی برای اعتراض به یارانه تنها شماره‌ حساب فرد سرپرست خانوار و شماره ملی دو نفر از اعضای خانواده نیاز است و دیگر هیچ اطلاعات دیگری نباید وارد و ثبت شود. به‌همین دلیل تمامی افرادی که وارد سایت‌های جعلی این‌چنینی می‌شوند باید بدانند که به‌جز این اطلاعات هیچ اطلاعات دیگری را نباید وارد کنند.
با این‌حال باید منتظر ماند و دید آیا پلیس فتا در این رابطه واکنشی نشان خواهد داد یا باز هم هم‌وطنان بسیاری قربانی کلاهبرداران سایبری به بهانه ثبت‌نام یا دریافت یارانه‌ای جدید می‌شوند.


کد مطلب: 335747

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/335747/مراقب-باشید-کلاهبرداران-حسابتان-خالی-نکنند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir