به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۲۰ ساعت ۱۳:۳۴
کد مطلب : ۳۳۵۸۲۰

بلاتکلیفی ۶ ساله بعد از قتل خواهر

بلاتکلیفی ۶ ساله بعد از قتل خواهر
گروه حوادث: مردی که در یک درگیری خواهرش را به قتل رسانده و به قصاص محکوم شده بود، با گذشت ۶ سال به خاطر پیگیری نکردن پرونده از سوی خانواده‌اش خواهان تعیین‌تکلیف در پرونده‌اش شد.به گزارش ایران، رسیدگی به این پرونده از اواخر اردیبهشت سال ۹۵ با گزارش یک درگیری منجر به قتل در منطقه سعادت‌آباد تهران به کلانتری ۱۳۴ شهرک‌غرب آغاز شد. پس از اعلام این گزارش، مأموران به محل اعزام شدند و مشخص شد زنی ۵۲ ساله به نام مریم به دست برادرش به قتل رسیده است.
 
در ادامه برادر ۷۰ ساله مقتول به نام رضا بازداشت شد و در همان ابتدا به درگیری منجر به قتل اعتراف کرد. متهم گفت: شب حادثه ساعت ۲ بامداد برای انجام آزمایش به بیمارستان رفته بودم. وقتی وارد خانه شدم دیدم مریم با حالتی عصبانی در راهرو ایستاده و پرخاشگرانه به من اعتراض کرد که چرا در خانه را محکم باز کردم و باعث شدم او از خواب بپرد. من توجهی به رفتارش نکردم و ماشینم را به داخل خانه آوردم و قصد داشتم به آپارتمانم بروم که مریم با سنگی که در دست داشت مقابلم ایستاد و گفت تو دنبال خوشگذرانی هستی و بعد هم با سنگ به طرفم حمله کرد و من برای دفاع از خودم دستم را بالا آوردم و سنگ به دستم خورد. عصبانی شدم و خواهرم را بلند کردم و به زمین کوبیدم، بعد از آن هم به واحدم رفتم و تا ساعت ۳ بعدازظهر خوابیدم.

متهم افزود: زمانی‌که از خواب بلند شدم و قصد داشتم برای خرید شیر از خانه خارج شوم، دیدم خواهرم غرق در خون در همان جایی که با هم درگیر شده بودیم افتاده، از ترس نمی‌دانستم چه کاری باید انجام دهم تا اینکه چند ساعت بعد با اورژانس و پلیس تماس گرفتم.پس از اعترافات متهم، وی بازداشت شد و برای ادامه تحقیقات دراختیار مأموران اداره آگاهی قرار گرفت و جسد به پزشکی قانونی منتقل شد. بعد از معاینه جسد از سوی پزشکی قانونی، اعلام شد که ضربه مغزی ناشی از برخورد مقتول به زمین باعث مرگ او شده است. البته در قسمت‌های مختلفی از بدن مقتول هم آثار ساییدگی و کبودی به وضوح دیده می‌شد.

با اعترافات صریح متهم و گزارش‌های سازمان پزشکی قانونی و همین‌طور بازسازی صحنه قتل، برای متهم کیفرخواست قتل عمد صادر و پرونده وی به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.
در ابتدای جلسه رسیدگی به این پرونده، خواهر و برادر مقتول و قاتل درخواست قصاص کردند و پس از آن متهم برای دفاع از خودش به جایگاه رفت.

وی ضمن ابراز ندامت از اتفاقی که برای خواهرش افتاده، گفت: سال‌ها پیش پدر و مادرمان فوت کردند، یکی از برادرانم در امریکا زندگی می‌کند و خواهر دیگرم هم در جایی زندگی می‌کند که از او بی‌خبرم. من و خواهرم مریم مالک و ساکن این ساختمان سه طبقه بودیم. ما بر سر ارث و میراث با هم اختلاف داشتیم به‌طوری که بعد از فوت مادرمان دیگر به خانه یکدیگر نمی‌رفتیم. قصدی برای کشتن خواهرم نداشتم، وقتی با من درگیر شد تنها برای دفاع از خودم با او درگیر شدم. حالا هم بشدت پشیمانم و از برادر و خواهرم می‌خواهم من را ببخشند.

پس از اظهارات اولیای‌دم، متهم و موکلش، قضات وارد شور شدند و متهم را برای قتل عمد به قصاص با دریافت تفاضل دیه و برای آسیب زدن به مقتول به پرداخت دیه محکوم کردند و حکم مورد تأیید دیوان‌عالی کشور قرار گرفت.
رسیدگی به این پرونده در حالی ادامه داشت که برادر مقتول با صرف‌نظر از شکایتش اعلام گذشت کرد، اما خواهر مقتول که اصرار بر حکم قصاص داشت، اعلام کرد تا زمان اجرای حکم، تفاضل دیه را پرداخت خواهد کرد تا برادرش قصاص شود؛ اما پس از آن دیگر اولیای‌دم پیگیر اجرای حکم نشدند و متهم با ارسال نامه‌ای از قضات خواست تا با اعمال ماده ۴۲۹ تکلیف او را روشن کنند.با ارجاع این پرونده به دادگاه کیفری یک استان تهران بزودی درخصوص وضعیت متهم پس از ۶ سال تعیین‌تکلیف خواهد شد.
برچسب ها: قتل حوادث
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها