به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۲۰ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب : ۳۳۵۸۴۱

آزمون‌های کاغذی حذف می‌شوند

آزمون‌های کاغذی حذف می‌شوند
گروه جامعه:رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ۱۵ آزمون کشوری برگزار می‌شود و با احتساب آزمون‌های بین المللی، سازمان سنجش ۱۵۰ آزمون برگزار می کند. اخیرا سازمان سنجش به سمت برگزاری آزمون های بدون کاغذ حرکت کرده است و امیدواریم با الکترونیکی شدن آزمون ها بتوانیم آزمون ها را موبایل بیس، اسکرین بیس، کامپیوتر بیس طراحی کنیم.
 
به گزارش ایسنا، دکتر عبدالرسول پورعباس در مراسم تجلیل از برگزیدگان بیست و ششمین المپیاد علمی دانشجویی کشور که امروز در ساختمان مرکزی سازمان سنجش آموزش کشور برگزار شد، به جزییات برگزاری این المپیاد اشاره کرد و گفت: دوره بیست و ششم المپیاد علمی دانشجویی در دو مرحله برگزار شد و در شهریور ۱۴۰۰ به کار خود پایان داد و ۸۳ نفر مدال های طلا، نقره و برنز دریافت می کنند.از مجموع شرکت کنندگان در المپیاد دانشگاه صنعتی شریف با ۱۹ مدال در صدر دانشگاه ها قرار گرفته است.

وی افزود: لمپیاد علمی دانشجویی کشور شامل دو بخش است که در بخش اول آزمون غیرمتمرکز در مناطق ۱۰ گانه کشوری برگزار شد و در بخش دوم افراد از طریق آزمون کارشناسی ارشد به مرحله نهایی المپیاد راه یافتند.
پورعباس تاکید کرد: در این المپیاد دانشگاه تهران با ۱۵ مدال و دانشگاه صنعتی امیرکبیر با ۴ مدال رتبه های دوم و سوم دانشگاه ها را در بیست و ششمین دوره المپیاد کسب کردند.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور به تسهیلات ارائه شده به برگزیدگان المپیاد اشاره کرد و گفت: ۱۵ نفر اول ۲۳ رشته به دانشگاه های برتر معرفی می شوند که می توانند بدون آزمون پذیرفته شوند.همچنین ۱۵ نفر اول در صورت شرکت در آزمون با کسب ۹۰ درصد نمره می توانند در نقطه قبولی خود پذیرفته شوند.پور عباس اشاره کرد: مرحله غیرمتمرکز بیست و هفتین دوره المپیاد علمی دانشجویی در ۲۳ اردیبهشت برگزار می شود. در واقع مرحله متمرکز نیز همزمان با کنکور ارشد در روزهای ۲۸ تا ۳۰ اردیبهشت برگزار می شود.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها