کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یارانه جدید چه زمان قابل برداشت است؟

20 ارديبهشت 1401 ساعت 14:26


گروه اقتصادی: از نیمه شب گذشته، مبالغ یارانه‌های جدید به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. این بخش از حساب اما مسدود و غیر استفاده است. یارانه جدید چه زمان قابل برداشت است و چرا اکنون امکان برداشت ندارد؟بانک مرکزی، سازمان هدفمندی یارانه‌ها را مسئول تعیین موعد برداشت یارانه جدید اعلام کرد.
در راستای اجرای برنامه اصلاح ارز ترجیحی دولت، نیمه شب گذشته به حساب سرپرستان خانوارهای مشمول دریافت یارانه از ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان به ازاء هر نفر واریز شد. این مبلغ اما تا اطلاع ثانونی غیر قابل برداشت است. از نیمه شب گذشته تاکنون بسیاری از مردم با این پرسش مواجهند که یارانه جدید چه زمانی قابل برداشت است؟در همین راستا، پیامکی منتشر شد که در آن از بانک مرکزی به عنوان متولی تصمیم گیرنده، جلوی برداشت یارانه جدید را گرفته است. برهمین مبنا این احتمال مطرح شد که شاید دلیل مسدود شدن مبلغ یارانه‌ها مشکل تامین اعتبار باشد.

مسولیت با سازمان هدفمندی یارانه‌هاست
در واکنش به این خبر بانک مرکزی به تجارت نیوز اعلام کرد: مسئولیت تصمیم گیری در رابطه با زمان خرج کردن یارانه جدید با سازمان هدفمندی یارانه‌‌هاست، بانک مرکزی در این رابطه هیچ مسئولیتی برعهده ندارد. اصولا از نظر بانکی نمی‌توان مبلغی را واریز و بعد تامین اعتبار کرد.همچنین بانک مرکزی در پاسخ به پرسش دیگر تجارت‌نیوز در رابطه با تغییر زمان واریز یارانه‌های نقدی گفت: با توجه به اجرای برنامه اصلاح ارز ترجیحی و تغییر روال پرداخت یارانه‌ها، تصمیم گیری در خصوص زمان پرداخت یارانه جدید با سازمان هدفمندی یارانه‌ها خواهد بود.

بنابر اعلام رئیس جمهوری، واریزی نقدی یارانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی جدید، جنبه موقت دارد. وزارت اقتصاد با همکاری بانک مرکزی سامانه جدیدی در دست راه اندازی دارند. در این سامانه مبلغ نقدی یارانه بعد از خرید مشمولان دریافت یارانه، به حساب عرضه کنندگان نهایی کالاهای اساسی واریز خواهد شد.رئیس جمهور در بخش دیگری از صحبتها تاکید کرد که یارانه جدید شامل بنزین، دارو و نان مصرفی مردم نخواهد شد. یارانه این کالاها به عموم مردم فارغ از دهک‌های درآمدی اختصاص خواهد یافت و قرار نیست قیمت این سه کالا تغییر کند.


کد مطلب: 335843

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/335843/یارانه-جدید-زمان-قابل-برداشت

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir