به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۲۰ ساعت ۱۵:۰۳
کد مطلب : ۳۳۵۸۵۲

استقبال آمریکا از سفر مورا به تهران

استقبال آمریکا از سفر مورا به تهران
گروه بین الملل: ایالات متحده از سفر انریکه مورا، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا به تهران استقبال کرده است.
 سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا  با اشاره به سفر پیش روی نماینده اتحادیه اروپا به ایران گفت: انریکه مورا به تبادل پیام بین دو طرف ادامه می دهد و ایالات متحده از تلاش او برای به نتیجه رساندن مذاکرات احیای برجام حمایت می کند. ند پرایس  از پاسخ به سوالی درباره محتوای پیام احتمالی آمریکا که قرار است به اطلاع طرف ایرانی رسانده شود، خودداری کرد.
 پرایس گفت:‌ امید این است که مذاکرات به سرعت به نتیجه برسد. او همچنین خواهان حسن نیت  طرف ایرانی برای ادامه مذاکرات بر اساس توافق‌های صورت گرفته در ماه‌های قبل شد.
به گفته پرایس تا زمانی که احیای برجام مطابق با منافع آمریکا باشد، به تلاش برای موفقیت آن ادامه خواهیم داد. او در ادامه گفت: در حال حاضر در وضعی قرار داریم که هم برای بازگشت دو جانبه به برجام و هم برای شرایط جایگزین آن آماده می شویم.
مذاکرات احیای برجام که در ۱۳ ماه گذشته در جریان بوده، در هفته‌های اخیر به خاطر اختلاف بر سر خارج کردن نام سپاه پاسداران از فهرست سازمان های تروریستی آمریکا دچار وقفه شده است.
پیشتر جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گفته بود معاون خود را به تهران می‌فرستد تا برای اختلافات ایران و آمریکا، که مذاکرات احیای برجام را به بن‌بست کشانده، راه‌حلی پیدا شود. مورا هفتم فروردین هم در سفر به تهران درباره آخرین وضعیت مذاکرات وین با علی باقری‌ کنی، مذاکره‌‌کننده ارشد جمهوری اسلامی، گفت‌وگو کرد.
نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات هسته‌ای سه روز پس از ترک تهران، برای نهایی‌کردن مذاکرات راهی واشنگتن شد و با رابرت مالی، نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران دیدار کرد.
تلاش برای احیای برجام در حالی صورت می‌گیرد که نمایندگان جمهوری‌خواه مجلس سنا به همراه گروهی از نمایندگان دموکرات هفته پیش با تصویب یک مصوبه غیرالزام آور از جو بایدن خواستند سپاه پاسداران را از فهرست سازمان‌های تروریستی خارج نکند.


 
برچسب ها: برجام
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها