کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تحریم‌های جدید ژاپن علیه روسیه

20 ارديبهشت 1401 ساعت 15:07


گروه بین الملل: ژاپن تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه اعلام کرد که براساس آن اموال افراد بیشتری مسدود و صادرات کالاهای پیشرفته به برخی گروه‌های روسی از جمله موسسات تحقیقات علمی ممنوع می‌شود.
 این بخشی از سری اقدامات تنبیهی توکیو علیه مسکو است که به دنبال حمله روسیه به اوکراین اتخاذ شده‌اند.این تحریم‌ها بیش از ۱۳۰ تن از جمله میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه، رشید نورگالیف، معاون دبیر شورای امنیت، رهبران جمهوری‌های خودخوانده لوکانسک و دونتسک و بستگان گنادی تیمچنکو، سرمایه گذار و عضو هیات مدیره شرکت سیبور را هدف می‌گیرند. براساس این تحریم‌ها اموال این افراد مسدود می‌شود.ژاپن همچنین تحریم‌های صادراتی بیشتری را اعمال کرد که فهرست شرکت‌های تحریم‌شده را که گمان می‌رود با صنایع دفاع روسیه همکاری دارند، بسط می‌دهد. به این فهرست ۷۰ کمپانی از جمله شرکت دفاعی-نظامی "الماز-انتی" و شرکت "تسلیحات موشکی تاکتیکی" اضافه شده است.
تحریم‌های ژاپن در حال حاضر شامل بیش از ۷۰۰ تبعه اهل روسیه، بلاروس، جمهوری خودخوانده لوهانسک، جمهوری خودخوانده دونتسک و بیش از ۲۰۰ سازمان و کمپانی روسی است.
ژاپن پیش‌تر چندین بسته تحریمی علیه روسیه به خاطر حمله‌اش به اوکراین اعلام کرده بود. تحریم‌های شخصی رهبری روسیه، مقامات و تجار این کشور را هدف گرفتند. فهرست کالاها و فناوری‌هایی که صادرات آنها ممنوع شده است، شامل ۳۰۰ قلم از جمله نیمه هادی‌ها، تجهیزات مربوط به امنیت دریایی و هوانوردی، تجهیزات مخابراتی، محصولات نظامی از جمله سلاح، نرم افزار و تجهیزات پالایش نفت می‌باشد. بعلاوه ژاپن اموال چندین بانک و موسسه مالی روسی را نیز مسدود کرده است.

 


کد مطلب: 335854

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/335854/تحریم-های-جدید-ژاپن-علیه-روسیه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir