کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گزارش تایمز

تغییرات در چمپیونزلیگ؛ موافقت یوفا با 2 سهمیه افتخاری

20 ارديبهشت 1401 ساعت 17:54

گروه ورزشی: یوفا در اندیشه ایجاد تغییراتی در شکل برگزاری لیگ قهرمانان از سال 2024 است.


قرار است از سال 2024 شکل برگزاری لیگ قهرمانان دچار تغییراتی شود. زمزمه تغییرات بنیادین در لیگ قهرمانان از سال گذشته و زمانی شروع شد که پروژه سوپرلیگ بر علیه یوفا رسما اعلام ظهور کرد و هرچند خیلی زود با شکست روبرو شد ولی سران یوفا را مجبور کرد تا در روند برگزاری لیگ قهرمانان تغییراتی ایجاد کنند. یکی از این تغییرات طبق ادعای مارکا افزایش تعداد تیم هاست.

 
جورجو مارکتی نایب رئیس یوفا در مجمع دو ماه پیش اتحادیه باشگاه های اروپایی از احتمال افزایش تعداد تیم های حاضر در دور گروهی به 36 تیم سخن گفت. فعلا در دور گروهی لیگ قهرمانان 32 تیم حاضر هستند که در هشت گروه چهار تیمی به رقابت با هم می پردازند.
مارکا در این رابطه نوشته بود که یوفا قصد دارد به دو تیم بزرگ و نامداری که در 5 دوره گذشته لیگ قهرمانان عملکرد بهتری داشته اند ولی نتوانسته اند به دور گروهی فصل 25-2024 راه پیدا کنند، مجوز حضور بدهد. دو تیم دیگر نیز سهمیه اضافی لیگ های پرتغال و فرانسه خواهد بود.

 
در همین رابطه ساعتی پیش نشریه تایمز ادعا کرد که یوفا موافقت کرده است که به دو کشوری که تیم های شان در "رقابت های اروپایی" بهترین عملکرد را داشته اند، دو سهمیه اضافی در لیگ قهرمانان بدهد. فصل جاری لیگ برتر و لالیگا در نیمه نهایی هر کدام دو نماینده داشتند و فینال نیز بین رئال و لیورپول خواهد بود اما فرمول محاسبه به گونه ای دیگر است. تایمز نوشته است که بر اساس ضریب موفقیت، اگر قرار بود تغییر در فصل بعد اعمال شود، این سهمیه اضافی به انگلیس و هلند تعلق می گرفت. همچنین یوفا با طرح افزایش تعداد گروه ها به 10 نیز مخالفت کرده و تورنمت مثل سابق هشت گروه خواهد داشت.


کد مطلب: 335881

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/335881/تغییرات-چمپیونزلیگ-موافقت-یوفا-2-سهمیه-افتخاری

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir