کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اینستاگرام بزودی آزمایش NFT را آغاز می‌کند

فرارو , 20 ارديبهشت 1401 ساعت 18:36


گروه فناوری: مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا به تازگی اعلام کرده که این شرکت در حال آزمایش توکن‌های غیرقابل‌ تعویض(NFT)بر روی اینستاگرام است و به زودی با عملکردی مشابه به فیسبوک نیز اضافه خواهد شد. آدام موسری، رئیس اینستاگرام، دیروز اعلام کرد که این پلتفرم قرار است این هفته آزمایش NFT را با سازندگان منتخب در ایالات متحده آغاز کند. او همچنین خاطر نشان کرد که هیچ هزینه‌ای برای پست کردن یا اشتراک گذاری یک مجموعه دیجیتال در اینستاگرام وجود نخواهد داشت. در زمان راه اندازی، بلاک چین‌های پشتیبانی شده برای نمایش NFT‌ها در اینستاگرام، اتریوم و Polygon هستند و به زودی از Flow و Solana نیز پشتیبانی خواهد شد.

سازندگان و افرادی که بخشی از آزمایش هستند اکنون می‌توانند NFT‌هایی را که ساخته‌اند یا خریداری کرده‌اند را به اشتراک بگذارند. کاربران می‌توانند این‌ها را در فید اصلی اینستاگرام، استوری‌ها یا در پیام‌ها به اشتراک بگذارند. موسری بیان کرد که تنها تعداد محدودی از افراد به این تست دسترسی دارند و این شرکت قصد دارد در آینده پس از دریافت بازخورد از آزمایش اولیه، عملکرد‌های بیشتری را در رابطه با NFT‌ها ارائه دهد.

جزئیات NFT به روشی مشابه پروفایل‌ها و محصولات برچسب‌گذاری شده نمایش داده می‌شوند که به آن‌ها «کلکسیون‌های دیجیتال» می‌گویند. با کلیک بر روی برچسب جزئیاتی مانند نام سازنده و مالک نمایش داده می‌شود. موسری گفت که این شروع "یادگیری اینستاگرام از جامعه" است. موسری تاکید می‌کند که پشتیبانی از NFT در اینستاگرام می‌تواند به معرفی این فناوری به طیف وسیع تری از افراد کمک کند. اینستاگرام اولین پلتفرمی نیست که این کار را انجام می‌دهد؛ در ماه ژانویه نیز توییتر NFT‌ها را به عنوان تصاویر پروفایل شش ضلعی در این پلتفرم معرفی کرد. یک نماد در گوشه پست‌های اینستاگرام NFT‌ها نیز به صورت شش ضلعی ظاهر می‌شود. شرکت‌ها و برخی افراد مشهور نیز از این ویژگی استفاده کرده اند.

موسری همچنین خاطرنشان کرد که اقتصاد سازنده برای اینستاگرام بسیار مهم است. اگرچه در حال حاضر راه‌های مختلفی برای کسب درآمد سازندگان وجود دارد، اما بسیاری از آن‌ها غیرقابل پیش‌بینی و قابل تغییر هستند. موسری گفت این راه اندازی جدید فرصت جالبی را برای زیرمجموعه‌ای از سازندگان ایجاد می‌کند. راه اندازی رسمی این ویژگی چند هفته بعد صورت خواهد گرفت. تست NFT اینستاگرام در حالی انجام می‌شود که توییتر در اوایل سال جاری تصاویر پروفایل NFT را برای کاربران ممتاز فعال کرد. اینستاگرام و توییتر تنها غول‌های دیجیتال نیستند که به دنبال پذیرش NFT هستند، زیرا سوزان وویچیکی، مدیرعامل یوتیوب نیز اعلام کرده که این پلتفرم ممکن است از فناوری‌های وب ۳، از جمله NFT، به عنوان ابزاری برای کمک به سازندگان یوتیوب برای کسب درآمد استفاده کند.


کد مطلب: 335903

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/335903/اینستاگرام-بزودی-آزمایش-nft-آغاز-می-کند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir