به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۲۱ ساعت ۰۸:۱۴
کد مطلب : ۳۳۵۹۱۴

آنچه باید در مورد سرمایه گذاری در صندوق طلای کیان بدانید

گروه کسب و کار: طلا یکی از آشناترین کلماتی است که نشان از ثروت و زیبایی و سرمایه گذاری را از روزگاری دور در خود جا داده است.
آنچه باید در مورد سرمایه گذاری در صندوق طلای کیان بدانید
خرید فیزیکی یا به عبارتی خرید سنتی طلا از راهکارهایی بوده که مردم برای سرمایه گذاری در این فلز گرانبها از آن استفاده می‌کردند. اما امروز با حضور صندوق سرمایه گذاری طلا و ویژگی‌هایی که این ابزار مالی نوین دارد می‌توان به خوبی از آن بهره‌مند شد. طلا به عنوان فلزی گرانبها که قابلیت داد و ستد بالایی هم دارد به عنوان گزینه مناسب سرمایه گذاری به ذهن همه ما خطور می‌کند. اما برای سرمایه گذاری در آن نیاز است که به سوالاتی پاسخ دهیم؛ در حال حاضر چه دلایلی باعث می‌شود طلا بخریم؟ چه زمانی باید طلا بخریم؟ آیا خرید فیزیکی طلا مناسب است یا واحدهای سرمایه گذاری صندوق طلا؟ چرا؟ و در آخر آن‌چه که باید در مورد سرمایه گذاری در صندوق طلای کیان بدانیم را پاسخ خواهیم داد. برای آشنایی با صندوق طلای کیان کلیک کنید.

چرا طلا می‌خریم؟
گاهی گرفتار موج‌های سهمگین و پی در پی تورم می‌شویم و به دنبال مسیری برای حفظ ارزش پول خود می‌گردیم. مشخص نبودن تصمیمات سیاسی مانند برجام و جنگ‌هایی مانند درگیری اوکراین و روسیه این‌طور القا می‌‎کند که می‌توان از طلا به عنوان یک لنگرگاه امن بهره‌مند شد. سرمایه گذاری در طلا به ویژه اگر برنامه بلند مدت داشته باشیم، برای حفظ ارزش پول و رسیدن به اهداف مالی قابل اعتماد به نظر می‌رسد. به عبارت دیگر، ما برای خرید طلا با دو عامل داخلی و خارجی اثرگذار بر طلا مواجه هستیم.

عامل داخلی
روز به روز قیمت‌ها رو به افزایش است و حقوق کارمندی و درآمدهای روزمزدی و محاسبه شده ما کفاف مقابله با تورم را نمی‌دهد. برای دست و پنجه نرم کردن با این میزان تورمی که می‌دانیم بسیار بی‌رحمانه با سرمایه ما برخورد می‌کند، باید در یکی از زمینه‌های سرمایه گذاری مطمئن که می‌دانیم همپای تورم پیش می‌رود، شروع به سرمایه گذاری کنیم. طلا می‌تواند یکی از گزینه‌های مورد اعتماد برای مقابله با چنین وضعیتی باشد. از طرف دیگر، نااطمینانی در تصمیمات سیاسی که می‌تواند بر افزایش قیمت‌ها تاثیر بگذارد هم ما را برای سرمایه گذاری هر چه زودتر و رسیدن به ثبات و همپا شدن سرمایه‌مان با تغییرات تشویق می‌کند.

عامل خارجی
آن‌چه که مشخص است این است که جهان و اتفاقاتی که در کشورهای دیگر در حال رخ دادن است، رویدادهای خوشایندی نیستند و می‌توانند بر اوضاع اقتصادی ما یا برخی از کالاهای مورد معامله و وارداتی ما تاثیر مستقیم بگذارند. به عنوان مثال می‌توان به جنگ‌ها و اختلافاتی اشاره کرد که هر کدام تهدیدی برای تبدیل شدن به یک مسئله جهانی را در خود دارند. در چنین وضعیتی باید به فکر یک سرمایه گذاری مناسب بود که بتوان از طریق آن حداقل بابت حفظ ارزش پول آسوده خاطر باشیم. طلا می‌تواند چنین گزینه‌ای باشد.

طلا بهتر است یا صندوق طلا؟
خرید طلا را به عنوان یکی از مهم‌ترین زمینه‌های سرمایه گذاری معرفی کردیم اما گفتنی است که برای کسب موفقیت در این زمینه باید ابزار سرمایه گذاری مناسب در آن را انتخاب کنیم. از همان اول صندوق سرمایه گذاری طلا را به عنوان بهترین ابزار سرمایه گذاری در طلا نام بردیم. اما چرا؟ این ابزار دارای ویژگی‌هایی است که در مقایسه با خرید طلا به شیوه سنتی دارای برتری‌های مشهود و ملموس است.

امنیت بالای سرمایه گذاری در صندوق
همه به خوبی می‌دانیم که با خرید طلا به شیوه سنتی، مستقیما در خطر سرقت قرار داریم. از لحظه‌ای که طلا را چه به صورت سکه و چه زیورآلات خریداری می‌کنیم، باید احتمال حضور یک سارق را هم بدهیم. متاسفانه پیش آمده که حتی امنیت اعضای یک خانه به خاطر حضور طلا به خطر افتاده است. زمانی که قرار بر انجام یک جرم باشد، سارق دیگر فکر هیچ چیز را جز به دست آوردن قطعه گرانبهای طلا نمی‌کند. این در حالی است که با سرمایه گذاری در صندوق طلا و خرید واحدهای سرمایه گذاری آن، مفهوم سرقت را به طور کامل بی معنا می‌کنیم.

شفافیت در معاملات
سکه‌های طلا دارای انواع مختلفی هستند و اندازه و جِرم‌شان با هم متفاوت است. البته سکه می‌تواند با افزایش تقاضا برای آن دچار حباب شود. این موضوع باعث می‌شود که گاهی بابت سکه طلایی که خریداری کردیم بیش از قیمت واقعی یا ذاتی آن پرداخت کرده باشیم. البته این حالت خوب ماجرا است. متاسفانه حضور کلاهبرداران و فروش سکه‌های تقلبی را هم باید در نظر داشته باشیم. اما با سرمایه گذاری در صندوقی مانند صندوق طلا کیان به خاطر داشتن مجوزهای لازم از سازمان بورس اوراق بهادار، می‌توان از بابت شفافیت و صداقت در معامله آسوده خاطر بود. مازاد بر این‌که تمام فعالیت‌های صندوق به صورت آنلاین به نمایش در می‌آید و سرمایه گذار می‌تواند در هر لحظه به اتفاقاتی که در دارایی صندوق و واحدهای سرمایه گذاری می‌افتد، آگاه باشد.

سرمایه گذاری در طلا با پول کم
خرید یک سکه طلا در حال حاضر نیازمند بیش از 13 میلیون تومان وجه نقد است. حتی خرید یک گرم طلا هم از مرز یک میلیون تومان گذشته است. این اعداد برای بسیاری از افراد به این معنی است که نمی‌توانند به سرمایه گذاری در طلا فکر کنند. بنابراین بازار طلا منحصر به تعدادی از افراد می‌شود. این در حالی است که حضور صندوق طلا امکان سرمایه گذاری در طلا با پول کم را فراهم کرده است. به این معنی که هر واحد سرمایه گذاری صندوق طلا را می‌توان با 500 هزار تومان خریداری کرد.

سرمایه گذاری در فضای آنلاین
علاوه بر تمام مزایا و برتری‌هایی که صندوق طلا در مقایسه با خرید فیزیکی طلا دارد باید به این نکته هم اشاره کرد که صندوق طلا کیان جدا از داشتن تمام مزایای نام‌برده با استفاده از فضای سرمایه گذاری آنلاین توانسته است راحتی در خرید و فروش و یا به عبارتی صدور و ابطال واحدهای سرمایه گذاری را برای سرمایه گذاران فراهم کند. با نصب اپ کیان دیجیتال می‌توان به تمام صندوق‌های سرمایه گذاری کیان به ویژه صندوق طلا کیان دسترسی داشت. اما گفتنی است که آن‌چه باید در مورد سرمایه گذاری در صندوق طلای کیان بدانید بیش از این است که تا به این لحظه گفتیم.

سرمایه گذاری در صندوق طلای کیان
با مراجعه به وبسایت معتبر و رسمی fipiran می‌توان دید که صندوق طلای کیان که از صندوق‌های etf و قابل معامله در بورس است، بازدهی بسیار خوبی داشته است. این صندوق با سابقه فعالیت بیش از 4 سال و خالص دارایی 485 میلیارد تومانی تا 12 اردیبهشت 1401، نشان داده است که جایگاهی مطمئن و مورد اعتماد برای سرمایه گذارانش بوده است. از طرف دیگر این صندوق توانسته از اول فعالیت خود – یعنی از تاریخ 12 بهمن 1396 – تا به امروز (12 اردیبهشت 1401) 6.4 برابر شود. این صندوق در یک ماه گذشته هم بازدهی ماهانه 5.7 درصدی داشته است.
نکته؛ در مورد صندوق قابل معامله و etf باید گفت که واحدهای سرمایه گذاری این صندوق‌ها به دلیل حضور طلا در بورس کالا از ساعت 11:30 تا 12 ظهر در حالت پیش گشایش یا همان سفارش گیری قرار می‌گیرند و از ساعت 12 تا 15 بعدازظهر می‌توان اقدام به خرید و فروش آنها کرد.
بنابراین می‌توان به راحتی از طریق پرتفوی شخصی یا از طریق اپ کیان دیجیتال به طور مستقیم در ساعات اعلام شده اقدام به خرید واحدهای سرمایه گذاری این صندوق کرد.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها