به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۱:۴۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۲۱ ساعت ۰۸:۱۹
کد مطلب : ۳۳۵۹۱۵

شیشه سکوریت همان شیشه نشکن است؟

گروه کسب و کار:
شیشه سکوریت همان شیشه نشکن است؟
شاید اسم شیشه سکوریت به گوشتان رسیده باشد حال  سکوریت چیست؟
شیشه سکوریت چه کاربردی دارد؟ قیمت شیشه سکوریت چقدر است؟
نصب شیشه سکوریت رایگان می‌باشد؟آیا باید از کارخانه شیشه سکوریت خرید کرد؟
با ما در این مقاله همراه باشید تا به این سوالات پاسخ دهیم.

شیشه سکوریت چیست؟
شیشه سکوریت (Security glass) نوعی از شیشه می‌باشد که طی فرآیند صنعتی از شیشه خام به شیشه سکوریت تبدیل می‌شود. شیشه ای است که به شکل و اندازه مورد نظر برش می‌خورد سپس در کوره 1114 درجه فارنهایت حرارت داده می‌شود و سپس با استفاده از روش خنک کننده با فشار بالا سرد می‌شود. این کار باعث خنک شدن سطوح خارجی شیشه سریعتر از مرکز می‌شود و در نتیجه، بین سطح خارجی و مرکز آن کششی ایجاد می‌کند.
این فرآیند باعث می‌شود این شیشه‌ها چهار برابر قوی تر از شیشه‌های معمولی می‌شود. این مقاومت تا زمانی که ساختار پنل شیشه مختل نشود پایدار است، اما هرگونه تلاش برای تغییر پانل پس از سکوریت شدن آن می‌تواند تعادل آن کشش دینامیک را بر هم بزند، در نتیجه باعث خرد شدن شیشه می‌شود.
این شیشه وقتی می‌شکند، به قطعات کوچک، سنگریزه ای و نسبتاً بی ضرر تبدیل می‌شود. به همین دلیل، تقریباً تمام شیشه‌هایی که از نظر معماری در مکان‌های عمومی مانند مراکز‌های تجاری و اداری استفاده می‌شوند، از نوع سکوریت هستند. همچنین این شیشه‌ها را در محیط‌های مسکونی برای درب‌های دوش، بالکن، نرده‌ها و شیشه اجاق گاز استفاده می‌شود. پنل‌های این شیشه قبل از سکوریت شدن برش خورده و شکل می‌گیرد.
 

کاربرد شیشه سکوریت یا شیشه میرال
شیشه فضای داخلی خود را برای ایجاد حریم خصوصی، چشم انداز زیبا و برند تبلیغاتی خود سفارشی کنید. شیشه‌های سکوریت طی فرآیندی سخت شده و در برابر شکستن، سرما و گرمای شدید و سرقت مقاومت بالایی دارند بدون اینکه نور طبیعی را از بین ببرد. شما می‌توانید از این شیشه‌ها در منزل و محل کار خود استفاده کنید.
با داشتن گزینه‌های بسیار زیاد در سبک، طراحی و شفافیت، می‌توانید با هر بودجه ای که در اختیار داشتید این محصول را سفارش دهید. این شیشه کاربردد فراوانی در صنعت و ساختمان دارد . در مراکز اداری، تجاری، صنعتی از این شیشه برای درب، سقف، نمای ساختمان استفاده می‌شود. با ما در ادامه همراه باشید تا بیشتر به این موضوع بپردازیم.

استفاده از شیشه سکوریت در خانه
از شیشه سکوریت در طراحی داخلی خانه از جمله حمام، وان و جکوزی، بالکن، پنجره، نرده‌های پله و حتی استخر استفاده می‌شود. مزایای استفاده از این شیشه به شرح ذیل می‌باشد:
1. حفظ حریم خصوصی : با وجود شیشه سکوریت در پنجره‌ها و فضای داخلی مانند حمام و بالکن بخصوص از نوع طرح دار یا مات امکان مشاهده برای افراد وجود نخواهد داشت.
2. فضای خود را متناسب با سلیقه خود طراحی کنید.شما می‌توانید با استفاده از انواع طرح‌های شیشه  فضای خود را متناسب با طراحی داخلی  تزئین کنید.
3.با حفظ فضای موجود، فضاهای داخلی را تفکیک کنید.فضای داخلی منزل خود را با نصب شیشه تفکیک کنید.حمام را از دستشویی و اتاق خواب را با شیشه حمام تفکیک کنید.

کاربرد شیشه سکوریت در مراکز تجاری، اداری و صنعتی
امروزه بیشترین کاربرد شیشه سکوریت در طراحی داخلی و بیرونی مراکز تجاری، اداری و صنعتی می‌باشد.استفاده  از انن شیشه در درب، سقف و نمای ساختمان استفاده می‌شود. همچنین در تولید و نصب درب اتوماتیک از این شیشه استفاده می‌شود.

شیشه سکوریت چگونه سندبلاست یا طرح دار می‌شود؟
صفحات شیشه ای سندبلاست و اچ با شلیک یک سایند به شیشه در فشار بالا تولید می‌شوند، سپس با یک پوشش تمیز و ساده پلیمری پوشاند می‌شود تا اطمینان حاصل شود که شیشه مناسب تولید می‌شود. یا این شیشه‌های طرح دار می‌توان حریم خصوصی را در حالی که نور را به فضا به حداکثر می‌رساند حفظ کرد.

انواع شیشه سکوریت از نظر فرآیند ساخت
از شیشه سکوریت در درب و پنجره راهرو، حمام، مغازه‌ها، پارتیشن بندی، مرکز خرید و.. استفاده و اجرا می‌شود. این نوع شیشه انواع مختلفی دارد و به طور خاص برای اهداف مختلفی طراحی شده است.همان طور که اشاره کردیم این نوع شیشه از نظر فرآیند ساخت به دو نوع سکوریت معمولی و لمیننت تقسیم می‌شود.

1. شیشه سکوریت معمولی
شیشه معمولی یا مقاوم یکی از استانداردترین اشکال شیشه سکوریت موجود است. ماده ای که در ساختار آن به کار رفته باعث می‌شود که یک ساختاری محکم و ایمن داشته باشد تا کاربردهای  مختلفی داشته باشد از درب ساختمان گرفته تا فضای داخلی مانند پله‌های مارپیچ مورد استفاده قرار گیرد.
شیشه سکوریت معمولی در بسیاری از موارد قابل استفاده است.این نوع شیشه از طریق یک فرآیند خاص گرمایش و خنک سازی سریع، سخت می‌شود که این خاصیت به آن چند ویژگی اصلی می‌دهد:
•    قطر شیشه سکوریت معمولی تقریباً چهار پنج برابر شیشه‌های معمولی است.
•    این نوع شیشه‌ها به گونه ای طراحی شده است که در صورتی که بشکند، به قطعات کوچک بی ضرر به جای قطعات دندانه دار و تیز می‌شکند.
•    در مورد چگونگی استفاده از این نوع شیشه تقریباً هیچ محدودیتی وجود ندارد و به طور پیوسته در پروژه‌های متنوعی مانند موارد ذیل استفاده می‌شود:
•    درب‌های مغازه و مراکز تجاری و اداری
•    ورودی‌های مسکونی
•    در طراحی‌های مدرن ساختمان·
•    کابینت‌های شیشه ای منحنی·
•    پله‌های مارپیچ·
•    شیشه نمایشی امنیتی
2. شیشه سکوریت لمینت ضد گلوله
شیشه لمینت از ترکیب دو یا چند لایه شیشه سکوریت با چند لایه پلاستیکی (PVB) پیوند می‌خورد و در ضخامت‌های مختلف تولید می‌شود و با اتوکلاو در دمای 1400 درجه سانتیگراد با فشار تا 14 بار پردازش می‌شود. پلی وینیل بوتیرال (PVB) متداول ترین لایه ای است که در این نوع شیشه‌ها استفاده می‌شود.
ممکن است از لایه‌های شیشه شفاف در بین این شیشه برای افزودن ویژگی‌های خاص مانند عایق خورشیدی، عایق حرارتی، محافظت در برابر آتش و .. استفاده شود. تحولات اخیر شامل لایه‌های یونوپلاستیک با تکنولوژی بالا امروزه باعث امنیت بیشتر این شیشه‌ها شده است. به گفته تولید کنندگان، شیشه‌های چند لایه دارای یون پلاستیک سبک تر و قویتر از شیشه‌های سکوریت معمولی هستند.



 محاسبه قیمت شیشه سکوریت یا شیشه میرال
می دانستید شیشه سکوریت به دلیل کاربردهای فراوان آن روز به روز بر طرفداران آن افزوده می‌شود. به همین دلیل در طرح‌ها و مدل‌های مختلف تولید می‌شود. یکی از نکات مهمی که خریداران در ابتدای امر به آن توجه می‌کنند اینست که قیمت این شیشه چقدر است و چگونه محاسبه می‌شود؟ با ما در ادامه همراه باشید تا به شما نحوه محاسبه قیمت شیشه سکوریت را توضیح بدهیم.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها