کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بهترین زبان‌های برنامه نویسی از نظر کارفرمایان

21 ارديبهشت 1401 ساعت 8:40

گروه آموزش: دنیای برنامه نویسی علیرغم جذابیت بسیار بالایی که دارد، همیشه مبتدیان را با ابهامات زیادی مواجه می‌کند. چون تمام افرادی که در این مسیر قدم می‌گذارند به دنبال کسب درآمد از این طریق هستند.


یکی از سوالاتی که ذهن افراد مبتدی در برنامه نویسی را به خود مشغول می‌کند این است که کدام زبان‌ها تقاضای بیشتری از سوی کارفرمایان دارد؟ به عبارت دیگر، بازار کار برای کدامیک از زبان‌های برنامه نویسی بهتر است؟ اگر شما نیز به دنبال پاسخ برای این سوالتان هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

پایتون؛ محبوب ترین زبان برنامه نویسی برای کسب و کار
به جرات می‌توان گفت، پایتون python یکی از بهترین و محبوب ترین زبان‌های برنامه نویسی در تمام دنیا می‌باشد که در سال 1991 معرفی شده است. این زبان برنامه نویسی چند منظوره شی گرا به دلیل خوانایی بسیار بالای کدها و آسان بودن آن به سرعت افراد زیادی به سمت خود جذب کرد. به طوریکه در حال حاضر اغلب استارت آپ‌ها و شرکت‌های بزرگ دنیا برای پیاده سازی خدمات خود به دنبال برنامه نویسان حرفه ای پایتون هستند. اغلب کارفرمایانی که به دنبال افراد حرفه ای برای طراحی سایت، طراحی اپلیکیشن‌های موبایل، یادگیری ماشین، ساخت بازی و داده کاوی می‌باشند، برنامه نویسان پایتون را جذب می‌کنند.
به دلیل استقبال بسیار زیاد از این زبان، بسیاری از مراکز و آموزشگاه برنامه نویسی مشهد و تهران و سایر شهرها و همچنین آکادمی‌های آنلاین آموزش‌های مقدماتی تا حرفه ای پایتون را ارائه می‌دهند. لازم به ذکر است، اگر قصد مهاجرت از طریق کار را دارید، پیشنهاد می‌کنیم به یادگیری پایتون بیشتر اهمیت دهید. چون این زبان برنامه نویسی در بازار کار بین المللی به شدت متقاضی داشته و درآمد بالایی از این طریق می‌توانید کسب کنید.

زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت
از دیگر زبان‌های برنامه نویسی محبوب از نظر کارفرمایان می‌توان به جاوا اسکریپت اشاره کرد. این زبان سطح بالا کاربردهای گسترده ای داشته و بیشترین استفاده آن برای برنامه نویسی سمت کاربر و همچنین طراحی بازی و نرم افزارهای مختلف می‌باشد. در واقع با این زبان برنامه نویسی جذاب می‌توانید عناصر تعاملی زیادی را بر حسب نیاز کاربر روی سایت یا بازی‌های تحت وب و اپلیکیشن‌ها پیاده سازی کنید.
با توجه به اینکه در دنیای امروز همه چیز تحت وب ارائه میشود، به همین دلیل با تسلط بر جاوا اسکریپت حرفه ای می‌توانید به براحتی از سوی کارفرمایان ایرانی و خارجی جذب شوید. لازم به ذکر است که جاوا اسکریپت در چند سال اخیر همیشه در راس محبوب ترین زبان‌های برنامه نویسی در تمام دنیا قرار گرفته است و کاربرد آن همیشه در حال افزایش است.



زبان برنامه نویسی PHP
توسعه برنامه‌های تحت وب در تمام دنیا در بسیاری از مواقع با زبان PHP پیاده سازی میشود که بسیار حرفه ای و چند منظوره می‌باشد. به طوریکه اغلب سایت‌های شناخته شده دنیا که خدمات حرفه ی و گسترده ارائه می‌دهند، در سمت سرور با PHP  طراحی و راه اندازی شده اند. به همین دلیل با تسلط پیدا کردن بر آن می‌توانید از سوی بسیاری از برندهای معروف و شرکت‌ها و سازمان‌ها براحتی جذب کار شوید. به عنوان مثال کافیست در آگهی‌های استخدام طراحی سایت مشهد و تهران و سایر شهرها را جستجو کنید تا با لیست طولانی مواجه شوید. سپس کافیست رزومه و تخصص‌های خود را برایشان ارسال کنید و در بهترین سمت‌ها استخدام شده و به درآمد مطلوبی دست پیدا کنید.
از مهم ترین مزایای زبان برنامه نویسی PHP  می‌توان به متن باز و رایگان بودن آن و کاربرد گسترده در توسعه برنامه‌های تحت وب و تعمیر و نگهداری آسان اشاره نمود. همچنین لازم به ذکر است، این زبان برنامه نویسی محبوب برای طراحی و توسعه سمت سرور سایت‌ها، طراحی نرم افزارهای تحت دسکتاپ، برنامه نویسی کامند لاین کاربرد دارد.



زبان برنامه نویسی SQL
یکی دیگر از زبان‌های بسیار محبوب از نظر کارفرمایان، SQL  می‌باشد که برای پرس و جو در پایگاه داده‌ها کاربرد دارد. SQL از سال 1987 معرفی شد و به دلیل قابلیت کار با پایگاه داده‌های حجیم و خود سازگاری و قابلیت اعتماد بالا به شدت مورد توجه قرار گرفت. توجه داشته باشید که SQL  در تمام کسب و کارهای حرفه ای کاربرد دارد و به همین دلیل یکی از بهترین زبان‌ها برای ورود به بازار کار بین المللی محسوب میشود. در ایران نیز بسیاری از کارفرمایان به دنبال جذب افراد متخصص در این حوزه هستند و دستمزدهای نسبتا بالایی نیز ارائه می‌دهند.

زبان برنامه نویسی سی شارپ
برای ورود به بازار کار بین المللی متوجه خواهید شد که سی شارپ یکی از محبوب ترین گزینه‌ها از نظر کارفرمایان می‌باشد. سی شارپ زبان برنامه نویسی دات نت بوده و به دلیل امنیت بالا و آسان بودن فراگیری و استفاده از آن، سادگی و شی گرایی و سرعت بالا کاربردهای گسترده ای پیدا کرده است. از جمله موارد کاربرد سی شارپ می‌توان به برنامه نویسی برای ویندوز و اندروید و ios، طراحی سایت، برنامه نویسی برای مک اشاره نمود.
علاوه بر موارد فوق، زبان‌های برنامه نویسی دیگری همچون جاوا، go و c+ می‌باشد که همگی در استارت آپ‌ها و شرکت‌های بزرگ مورد استفاده قرار میگیرند.
نکته بسیار مهم برای اینکه بتوانید از سوی کارفرمایان و برندهای معروف داخلی و خارجی جذب شوید، تسلط پیدا کردن و متخصص شدن در یکی از زبان‌های نویسی می‌باشد. با توجه به اینکه مسیر یادگیری و تسلط پیدا کردن بر این زبان‌ها کمی سخت و زمان بر می‌باشد، لذا بهترین انتخاب استفاده از دانش و تجربه افراد حرفه ای می‌باشد. آکادمی برنامه نویسان مشهد با برگذاری کلاس‌های برنامه نویسی مشهد توسط اساتید حرفه ای به شما کمک می‌کند تا این مسیر را آسان تر و در بازهز مانی کوتاه طی کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید نام آکادمی برنامه نویسان مشهد را در اینترنت جستجو یا با شماره تلفن 38489315-051 تماس بگیرید.
 


کد مطلب: 335919

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/335919/بهترین-زبان-های-برنامه-نویسی-نظر-کارفرمایان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir