کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

۱۰ فیلم برتر تاریخ سینما در مورد شکست عشقی

روزیاتو , 21 ارديبهشت 1401 ساعت 9:32


گروه فرهنگی: انسان ها مستعد و در معرض ابتلا به هر چیزی هستند و فیلم هایی مانند Closer و Forgetting Sarah Marshall  نشان می دهند که بیش از هر چیز دیگری، انسان به شکست عشقی و دلشکستگی ناشی از آن مبتلا می شود. عشق و مرگ دو موضوغ اصلی در سینما هستند و اغلب دست به دست هم پیش می روند.

اما تمام فیلم های فراوانی که در مورد دلشکستگی و شکست عشقی ساخته می شوند نمی توانند جایگاه خوبی از نظر کیفی داشته باشند و تنها تعداد معدودی از آن ها می توانند از نگاه مخاطب بین المللی جذاب و گیرا باشند. برای اینکه فیلمی در این ژانر باکیفیت و جذاب باشد باید سرعت روایی مناسب و فضای جمع و جور و البته بازی های خوبی داشته باشد. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۱۰ فیلم برتر تاریخ سینما در مورد شکست عشقی و دلشکستگی آشنا کنیم.

۱۰- Closer (۲۰۰۴)
فیلم Closer که فیلم یکی مانده به آخر مایک نیکلاس است یکی از بهترین فیلم های این کارگردان صاحب سبک به شمار می آید. این فیلم در مورد زنی به نام آلیس با بازی ناتالی پورتمن است، یک رقصنده در لندن که پس از آشنایی با نویسنده ای به نام دان وولف با بازی جود لا، با یک تاکسی برخورد می کند. این دو رابطه ای عاشقانه را شروع می کنند که در ادامه به خیانت منتهی می شود، به ویژه بین دن و آن با بازی جولیا رابرتس که یک عکاس موفق است. فیلم Closer مورد استقبال منتقدان قرار گرفت و توانست امتیاز خوب ۶۵ را از متااسکور دریافت کند اما امتیاز کاربران به این فیلم بسیار بالاتر و ۸.۶ بوده است.

۹- Forgetting Sarah Marshall (۲۰۰۸)
فیلم Forgetting Sarah Marshall یک فیلم نسبتاً آبکی و قابل تماشا حتی در دهه ۲۰۲۰ است که در سال ۲۰۰۸ ساخته شد. این فیلم که در دوران اوج رنسانس فیلم های کمدی مرتبط با روابط جنسی ساخته شد (رنسانسی که با فیلم The 40-Year-Old Virgin آغاز شد) از استعداد بازیگران برجسته خود نهایت استفاده را می برد، بازیگرانی که شامل جیسون سیگل، کریستن بل، میلا کونیس و راسل برند هستند. این فیلم که توسط جاد آپاتو ساخته شده نقدهای خوبی از منتقدان دریافت کرد اما مخاطب عام نگاه مثبت تری به این فیلم نسبت به منتقدان داشت. امتیاز متااسکور این فیلم از دیدگاه منتقدان ۶۷ بوده اما سینماروها به آن امتیاز بالاتر ۷.۵ داده اند.

۸- Crazy, Stupid, Love (۲۰۱۱)
رایان گاسلینگ هرگز در هیچ دنباله ای بازی نکرده اما Crazy, Stupid, Love ثابت می کند که او و استیو کارول یا راسل کرو باید بار دیگر در یک پروژه جدید همبازی شوند، تا جایی که سناریو جمع و جور و شیمی بین شخصیت ها خوب باشد. بسیار بهتر و بیشتر از یک کمدی رمانتیک تابستانه استاندارد، فیلم Crazy, Stupid, Love هم در نگاه منتقدان و هم سینماروها فیلم خوبی بود. از نگاه منتقدان، این فیلم امتیاز متااسکور ۶۸ را دریافت کرده که نشان از نقدهای مثبت دارد. این فیلم امتیازات مشابهی از جانب سینماروها نیز دریافت کرده که نسبت به فیلم نقدهای مثبتی داشته اما به آن امتیاز بالاتر ۷.۴ داده اند.

۷- (۵۰۰) Days Of Summer (۲۰۰۹)
پیش از اینکه مارک وب همسایه دوست داشتنی مرد عنکبوتی را با اندرو گارفیلد راه اندازی مجدد کند، با (۵۰۰) Days of Summer توری زیبا از عشق تنیده بود. در این فیلم، جوزف گوردون لویت در نقش نویسنده کارت های عروسی به نام تام بازی می کند، مردی رمانتیک که قلبش می شکند وقتی رابطه اش با سامر (زویی دشانل) به پایان می رسد. فیلم وب هم در نگاه مخاطبان و هم منتقدان فیلم خوبی بود اما مانند همیشه سینماروها به آن نمره بهتری داده اند. امتیاز متااسکور فیلم  ۷۶ است که نشان از نگاه مثبت منتقدان به آن دارد اما سینماروها دیدگاه بهتری به فیلم داشته و به آن امتیاز ۸.۱ داده اند که امتیاز بالایی به شمار می آید.

۶- High Fidelity (۲۰۰۰)
اگر چه امروزه به عنوان یک نقش سمی برای جان کیوزاک در نظر گرفته می شود اما عشق و علاقه زیادی نسبت به فیلم High Fidelity و بازی او در آن وجود دارد. این فیلم پر از موسیقی و ویرانگر باعث می شود که مخاطب حس کند در حال تماشای یک آشوب عاطفی دیگر نیست بلکه آن را در درون خود حس می کند. شخصیت تاس یک بازی ستاره ساز از جک بلک است فیلم نیز نه تنها از بهترین فیلم های کیوزاک بلکه یکی از بهترین فیلم های دهه ۱۹۹۰ است. در حالی که امتیاز متااسکور فیلم High Fidelity با عدد ۷۹ نشان از کیفیت بالا و نظر مثبت منتقدان خبر می دهد، کاربران به آن امتیاز ۸.۵ داده اند که نشان از علاقمندی سینماروها در سراسر جهان نسبت به این فیلم است که به آن جایگاه یک کالت کلاسیک را داده است.

۵- The War Of The Roses (۱۹۸۹)
فیلم The War Of The Roses یک کمدی سیاه بی نقص با بازی مایکل داگلاس و کاتلین ترنر در نقش زوجی است که طلاق تلخ شان متفاوت تر و خطرناک تر از هر طلاقی است. این دو تمام تلاششان را انجام می دهند تا دیگری را به قتل رسانده و یک بار برای همیشه ثابت کنند که بردی که با تلاش به دست آید خیلی سخت هم از دست می رود. این فیلم دنی دویتو با امتیاز متااسکور ۷۹ از جانب منتقدان و امتیاز بالاتر ۸.۵ از جانب کاربران روبرو شده است.

۴- Silver Linings Playbook (۲۰۱۲)
با داشتن یکی از بهترین شخصیت های بردلی کوپر تا به امروز، درام رقص دیوید او راسل به نام Silver Linings Playbook در مورد خیانت، مشکلات طلاق و ندامت از کارهای ناتمام و حرف های نگفته شده است. کوپر در این فیلم نقش پت سولاتانو حدود ۳۰ ساله را بازی می کند که اخیراً به خاطر تفکرات خودکشی و آسیب به خود، به یک مرکز درمان بیماری های روانی مراجعه کرده است. جنیفر لارنس نیز نقش تیفانی را بازی می کند، زنی با رفتارهای ملون که پت بعد از مرخص شدن از مرکز درمانی با او آشنا می شود. این دو تصمیم می گیرند با هم وارد یک رقابت در حوزه رقص شوند در حالی که هر کدام انگیزه خاص خود را داشته و هیچ یک از آن ها کاملاً واقع بینانه نیستند. این فیلم مملو از درام و رقص دارای امتیاز متاکریتیک ۸۱ است که نشان می دهد در زمره فیلم هایی قرار دارد که باید دید. امتیاز مخاطبان مانند همیشه به این فیلم تحسین شده در سطح بین المللی بالاتر بوده و ۸.۵ ذکر شده است.

۳- Eternal Sunshine Of The Spotless Mind (۲۰۰۴)
فیلم Eternal Sunshine Of The Spotless Mind ساخته مایکل گوندری یکی از بهترین و منحصربفردترین فیلم های دهه ۲۰۰۰ است. این فیلم داستان شخصیت جوئل با بازی جیم کری را روایت یم کند، مردی که برای پاک کردن خاطرات مخصوص به رابطه ناخوشایندش با همسر سابق خود، یک روش درمانی جدید را آزمایش می کند. این فیلم نیز در زمره فیلم هایی است که علاقمندان به سینمای شکست عشقی باید حتماً ببینند، فیلمی که امتیاز بالای ۸۹ متااسکور را از منتقدان دریافت کرده است. Eternal Sunshine Of The Spotless Mind در نگاه سینماروها و کاربران متاکریتیک نیز به همین اندازه محبوب بوده و امتیاز کمی پایین تر ۸.۸ را دریافت کرده است.

۲- Marriage Story (۲۰۱۹)
فیلم Marriage Story ساخته نوآه بامباخ فیلمی است که نگاهی عمیق به فروپاشی رابطه نزدیک یک زوج می اندازد، فیلمی که بهترین و شخصی ترین فیلم کارگردانش تا به امروز است. Marriage Story مملو از بازی های شایسته دریافت جایزه اسکار است، از لورا درن تا اسکارلت جوهانسون و آدام درایور و هیچ چیزی در روایت فیلم نیست که حس کنید غیرواقعی است و در زندگی روزمره رخ نمی دهد. فیلم بامباخ از نگاه مخاطبان عام با استقبال مواجه شده و امتیاز ۸.۱ را دریافت کرده که نشان می دهد سینماروها از دیدن آن لذت برده اند اما امتیاز ۹۱ متااسکور و نقدهای بسیار مثبت منتقدان بسیار فراتر از استقبال سینماروها بوده است.

۱- La La Land (۲۰۱۶)
فیلم La La Land ادای احترام و عشقی به موسیقی جاز، عشق، هالیوود، اشتیاق، استعداد، تلاش، درماندگی، شکست عشقی، تنهایی، نابودی روانی و بسیاری چیزهای دیگر است. این فیلم داستانی است برای کسانی که بسیار جاه طلب یا بسیار عاشق هستند، روایتی ساده در مورد شخصیت های متفاوت که به خاطر منافع مشترک با هم همراه می شوند، حتی اگر این منافع مشترک خیلی زود به پایان برسد. فیلم قابل توجه و ویرانگر دیمین چیزل که بهترین فیلم یک دهه در زمان خود به شمار می آید، هم از منتقدان و هم مخاطبان عام بین المللی با نقدهای مثبت مواجه شده است. در حالی که امتیاز ۸.۴ این فیلم از جانب کاربران قابل توجه است، امتیاز ۹۴ از جانب منتقدان نشان می دهد که این فیلم در زمره فیلم هایی قرار دارد که باید حتماَ ببینید.


کد مطلب: 335934

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/335934/۱۰-فیلم-برتر-تاریخ-سینما-مورد-شکست-عشقی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir