به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۷:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۲۱ ساعت ۱۰:۳۹
کد مطلب : ۳۳۵۹۵۴
یارانه‌دهی جواب نمی‌دهد

گرانی از یارانه سبقت می‌گیرد

گرانی از یارانه سبقت می‌گیرد
گروه سیاسی: روند افزایش قیمت ها با حذف ارز ترجیحی تشدید و دولت برای توزیع عادلانه کالاهای اساسی میان اقشار جامعه همچون دهه شصت به کوپن متوسل شده است.احمد کریمی اصفهانی درباره احیای کوپن کالاهای اساسی گفت: بخواهیم و نخواهیم بالاخره باید هر مقدار تقاضا برای کالا باشد باید عرضه خود را با آن هماهنگ کند، وقتی تولید ما در سطحی نیاید که این مقصود حاصل شود و به طبع عرضه را نتوانیم با تقاضا هماهنگ کنیم، به هیچ عنوان نمی توان قیمت ها را کنترل کرد.
 
وی افزود: تقاضا ثابت است و به هر نسبتی که جمعیت بیشتر می شود به همان میزان باید عرضه را افزایش داد بنابراین همه تلاش باید به سمتی باشد که تولید در تمام حوزه ها از گندم، حبوبات گرفته تا محصولات صنعتی بالا برود. در همین مدت کوتاه خیلی از کارخانجات تقریبا به مشکل خورده اند چون هزینه های شان به شدت بالارفته، به عنوان مثال قیمت گاز 10 برابر و حقوق کارگر 57 درصد افزایش یافته است، در چنین وضعیتی مدیریت هزینه شدنی نیست.

دبیرکل انجمن های اسلامی اصناف و بازار با بیان اینکه از سال 92 تاکنون 163 درصد بر حقوق کارمندان افزوده شد، اظهار کرد: با وجود این افزایش حقوق، نرخ تورم چند برابر بیشتر بود. دولت باید با عدد و رقم پاسخ مردم را بدهد، نمی تواند بگوید «یارانه می دهیم یا توزیع نان را چنان می کنیم و اتفاقی نمی افتد». آقایان هزینه و درآمدها را یک جمع و تقسیم بکنند ببینند با آنچه می گویند می خواند یا خیر.وی ادامه داد: وضعیت کنونی همچون کلاف به هم ریخته‌ای شده که جمع کردنش برای دولت نیز مشکل است. تنها کسانی با آنها برای حل مشکلات اقتصادی مشورت نشده، آنهایی هستند که تجربه فعالیت اقتصادی دارند و برای دادن مشورت صاحب اهلیت هستند. قرآن می گوید «از اهلش سئوال کنیم اگر نمی دانید».

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: یک بار اینها نیامدند درباره حل مشکلات اقتصادی از اهلش سئوال کنند و کار خودشان را انجام می دهند. از زمانی که دادن یارانه شروع شد تا کنون با این روش مخالف بودم و به نظرم هیچ نتیجه ای ندارد، حتی گرانی که تحمیل می شود بیشتر از یارانه‌ای است که به عنوان کمک به مردم داده می شود.
مرجع : نامه نیوز
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها