به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۲۱ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب : ۳۳۵۹۶۴

قیمت طلا بازهم افزایش می‌یابد؟

قیمت طلا بازهم افزایش می‌یابد؟
گروه اقتصادی: قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در لحظه تنظیم این خبر، یک میلیون و ۳۲۱ هزار تومان است که نسبت به روز دوشنبه، افزایشی ۰.۶۸ درصدی داشته است. همچنین سکه امامی به ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید که نسبت به روز دوشنبه، افزایشی ۰.۹۲ درصدی داشته است.

محرک افزایش قیمت طلا و سکه
نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران  گفت: هرچند قیمت طلا و سکه در روز‌های گذشته تا دوشنبه ثبات نسبی داشت و حتی اونس جهانی کاهش قیمت را تجربه می‌کرد؛ اما از روز سه شنبه قیمت سکه و طلا، شروع به افزایش کرد.محمد کشتی آرای ادامه داد: روز سه شنبه قیمت ارز از ۲۸۵۰۰ تومان شروع به افزایش کرد و وارد کانال ۲۹ هزار تومان شد و ۸۰۰ تومان افزایش قیمت را تجربه کرد. همین موضوع تاثیر خود را روی قیمت طلا و سکه گذاشت و باعث شد که قیمت سکه به ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یابد.

آخرین قیمت سکه و طلا
نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: دلیل رشد قیمت طلا و سکه، نوسانات قیمت ارز است که از روز سه شنبه آغاز شد و تاثیر خود را بر این بازار گذاشت و باعث شد قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۵ هزار تومان گران شود.کشتی آرای ادامه داد: سکه جدید ۱۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۱۰۰ هزار تومان و ربع سکه ۷۰ هزار تومان گران شدند؛ ولی سکه‌های یک گرمی افزایشی نداشت.

حباب سکه بزرگ‌تر شد
نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه سکه تمام در حال حاضر ۵۵۰ هزار تومان حباب دارد، گفت: این حباب نسبت به روز دوشنبه ۵۰ هزار تومان افزایش نشان می‌دهد و این افزایش ناشی از افزایش تقاضا برای خرید سکه است.کشتی آرای ادامه داد: معاملات امروز بازار طلا و سکه از ساعت ۱۱ صبح آغاز و نرخ ارز توسط بانک مرکزی اعلام می‌شود؛ ولی آخرین معاملاتی که روز سه شنبه در پایان بازار صورت گرفت با افزایش قیمت‌ها همراه بود.

تقاضا برای سکه زیاد شد
نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه چند روزی است که شاهد افزایش تقاضا برای خرید سکه هستیم، گفت: به دلیل افزایش تقاضا، حباب سکه با افزایش همراه شده و حباب سکه تمام به ۵۵۰ هزار تومان رسید که نسبت به روز‌های گذشته افزایش نشان می‌دهد و این افزایش ناشی از افزایش تقاضاست. البته یکی از علل افزایش قیمت ارز هم افزایش تقاضا بود.کشتی آرای ادامه داد: اگر تقاضا برای طلا افزایش پیدا کند قیمت تغییری نمی‌کند، زیرا طلا به مقدار کافی در بازار وجود دارد، ولی افزایش تقاضا برای سکه متفاوت است، چون منبع تامین کننده سکه بانک مرکزی است و بانک مرکزی هم فعلا سکه واگذار نمی‌کند؛ بنابراین با توجه به موجودی بازار، تقاضا که افزایش یابد و عرضه مناسب نباشد طبیعتا حباب ایجاد می‌شود.

پیش بینی قیمت طلا در یک هفته آینده
نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در مورد پیش بینی قیمت سکه و طلا گفت: قیمت طلا و سکه را در بلندمدت نمی‌توان پیش بینی کرد، زیرا فاکتور‌های بسیاری بر قیمت‌ها موثرند.کشتی آرای ادامه داد: با این حال به نظر من در روز‌های آینده قیمت‌ها به ثبات خواهد رسید. پیش بینی من این است که بازار معتدل و از نوسانات کاسته می‌شود.
مرجع : اقتصاد 24
برچسب ها: سکه و طلا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها