کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اولین زن میلیاردر در دنیای ورزش کیست؟

21 ارديبهشت 1401 ساعت 12:02


گروه ورزشی: سرنا ویلیامز به لطف سرمایه‌گذاری‌هایش می‌تواند اولین زن ورزشکار میلیاردر شود. قهرمان ۲۳ دوره اسلم آمریکا ۱۱۱ میلیون دلار جمع‌آوری کرده و در بیش از ۵۰ استارت‌آپ سرمایه‌گذاری کرده است.ویلیامز به مجله «بلک انترپرایز» گفت: «می‌دانستم که می‌خواهم یک صندوق ایجاد کنم، اما معکوس کار کردم، از سرمایه‌ام استفاده کردم و سابقه ایجاد کردم و با همه آشنا شدم. کمتر از دو درصد از کل پول VC به زنان تعلق می‌گیرد؟ من واقعاً می‌خواستم آنطور که می‌توانم تفاوت را به VC بیاورم. و تنها راه برای تغییر این اعداد این بود که خودت فردی باشی که چک‌های بزرگ را نوشته است.»

۷۶ درصد از شرکت‌های Serena Ventures از پیشینه‌های کم‌نماینده‌ هستند، از جمله زنان (۵۳ درصد) و کارآفرینان سیاه‌پوست (۴۷ درصد)؛ مأموریت قهرمان ایالات متحده است که تلاش می‌کند با اقدامات مشخص تفاوت ایجاد کند.
سرنا در سال ۲۰۱۶ در UFC سرمایه‌گذاری کرد و در کنار لبرون جیمز و مایک تایسون در مجموعه تناسب‌اندام تونال شرکت کرد. از زمان سرمایه‌گذاری‌اش در سال ۲۰۱۹، تونال از ارزش ۴۵ میلیون دلاری به بیش از ۱٫۶ میلیارد دلار رسید. سرنا و خواهرش ونوس همچنین در باشگاه فوتبال آمریکایی «میامی دلفینز» سهام دارند که ارزش آن از ۱ میلیارد دلار به ۳٫۴ میلیارد دلار رسیده است.

سرنا با سرمایه خود مدارسی برای کودکان در آفریقا ساخت و صندوق سرنا ویلیامز را راه‌اندازی کرد. به گفته اندرو پت‌کش از «پت‌کش پست»، سرنا می‌تواند شاهد افزایش دارایی خالص خود در چند سال آینده باشد. پت‌کش گفت که سرنا سالانه بیش از ۱۵ میلیون دلار تنها از طریق حمایت مالی به دست می‌آورد.

سرنا در حال حاضر دارایی خالص ۲۲۵ میلیون دلاری دارد. و همچنین خاطرمان است که پس از همه شایعات، لوئیس همیلتون اعلام کرده بود که حاضر است به همراه سرنا ویلیامز برای خرید چلسی پیشنهاد دهد. همیلتون گفت: «من طرفدار ورزش هستم و فوتبال مهم‌ترین ورزش در جهان است. چلسی یکی از مهم‌ترین باشگاه‌هاست. من در مورد این فرصت شنیدم و گفتم: وای، این یک فرصت عالی است و من سعی می‌کنم از آن استفاده کنم.»


کد مطلب: 335989

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/335989/اولین-زن-میلیاردر-دنیای-ورزش-کیست

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir