به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۲۱ ساعت ۱۶:۵۲
کد مطلب : ۳۳۶۰۴۴

معرفی بزرگ ترین و طولانی ترین دیوارهای جهان از چین تا ایران!

گروه گردشگری: بسیاری از افراد گمان می‌کنند تنها چین دارای دیواری بزرگ و منحصربه‌فرد است؛ در صورتی که در سرتاسر دنیا دیوارهای تاریخی با سرگذشتی پرپیچ و خم وجود دارند که بازدید از آن‌ها می‌تواند بسیار جالب توجه باشد. پس اگر قصد دارید با این بناهای مهم و مشهور آشنا شوید توصیه می‌کنیم این مطلب را هرگز از دست ندهید به ویژه اگر بدانید در ایران نیز دیواری طولانی و تاریخی وجود دارد که کمتر کسی از آن باخبر است!
معرفی بزرگ ترین و طولانی ترین دیوارهای جهان از چین تا ایران!
 چین و دیوار معروف آن
دیوار بزرگ چین در حدود 6 هزار کیلومتر از وسعت چین را در بر می‌گیرد و بخش‌های بیشتر محافظت شده آن مانند یک ترن هوایی متعلق به قرون وسطی در سراسر ارتفاعات پکن پراکنده شده اند. دسترسی به این دیوار از ورودی بادالینگ که در 80 کیلومتری شمال به غرب قرار گرفته آسان تر است. هر چند که ورودی موتیانو که کمی دورتر قرار دارد، خلوت تر و دیدنی تر است. دیوار چین به قدری وسیع است که بتواند پنج اسب سوار را شانه به شانه هم در خود جای دهد. برج‌هایی مخصوص مراقبت در تپه‌های کناری دیوار سر بر آورده و امکان دیدن مناظری شگفت انگیز را فراهم کرده است. پس اگر قصد دارید از این بنای مهم و مشهور دیدن کنید می‌توانید خود را با تور چین به این کشور برسانید و لحظات بسیار نابی را برای خود رقم بزنید.

مار سرخ ایران!
برای دیدن دیوار چین و بازدید از عظمت و بزرگی آن، نیازی نیست به این کشور مراجعه کنید بلکه تنها کافی‌ست سری به گرگان ایران بزنید. در این شهر دیواری به طول 200 کیلومتر وجود دارد که دومین دیوار بزرگ دفاعی دنیا شناخته می‌شود. بسیاری از افراد علاقه‌ی زیادی به دیوار چین دارند و از سرتاسر دنیا به این کشور سفر می‌کنند تا از نزدیک شاهد عظمت آن باشند. ولیکن ما در ایران نیز دیواری مشابه با چین به‌نام دیوار بزرگ گرگان را داریم که قدمت آن به قرن پنجم برمی‌گردد. این دیوار یکی از شگفت‌انگیز ترین و بهترین جاهای دیدنی گرگان معرفی می‌شود و تاریخچه‌ی اسرارآمیزی در پس خود دارد.
اهالی بومی این منطقه به‌علت نمای دیوار و قرمزرنگ بودن آجرها، لقب مار سرخ را به این دیوار نسبت داده‌اند. از آنجایی که در هیچ کجای ایران همچین دیواری دیده نمی‌شود و در عظمت با دیوار چین رقابت می‌کند؛ توصیه می‌کنیم هرگز بازدید از دیوار تاریخی گرگان را از دست ندهید. البته خوب است بدانید این بنا به دیوار سرخ، دیوار اسکندر و سد پیروز نیز شهرت دارد و در پشت آن، قلعه‌های دفاعی محکم و منحصربه‌فردی ساخته شده‌اند. همچنین محوطه و آب‌وهوای آن بسیار سرسبز و خنک بوده و به شما امکان داشتن سفری بی‌همتا را درکنار این بنای مهم می‌دهند.



دیوار غربی یا دیوار ندبه
این دیوار قدیمی که از سنگ آهک ساخته و در بیت المقدس واقع شده، به عنوان بخشی از "معبد دوم" یهودی‌ها در قرن اول ساخته شده و اغلب به خاطر تخریب معبد به عنوان دیوار ندبه شناخته می‌شده است. بنای اصلی این دیوار همچنان باقی مانده و در دوران عثمانی و سایر امپراتوری‌ها بخش‌هایی به قسمت فوقانی آن اضافه شده است. مسلمانان معتقدند که حضرت محمد (ص) قبل از معراج اسب خود را در این مکان افسار کرده است. در حال حاضر این دیوار در کنترل دولت اسرائیل بوده و یهودی‌ها برای نیایش از آن استفاده می‌کنند.

ویتنام و دیوار ارزشمند آن
این بنای یادبود که در نشنال مال واشنگتن به یاد سربازانی ساخته شده که در جنگ ویتنام جان خود را از دست دادند، یکی از قدرتمندترین بناهای یادبود در آمریکا به شمار می‌رود. دیوارهاید این بنای یادبود که از سنگ‌های گرانیتی شفاف سیاه رنگی ساخته شده اند و بازدیدکنندگان می‌توانند در آنها تصویر خود را ببینند، هر کدام 75 متر عرض دارند. این سنگ‌ها که به شکل V طراحی شده اند، رو به سوی بنای یادبود واشنگتن و بنای یادبود لینکلن دارند. بیش از 58 هزار نام بر روی این دیوار حک شده اند.

دیوار برلین
متاسفانه از این نماد عظیم دوران جنگ سرد چیزی باقی نمانده و بخش‌های زیادی از آن در جریان فرو ریختن دیوار در سال 1989 از بین رفته است. با این حال هنوز بخش‌های کوچکی در سراسر شهر پراکنده هستند که طولانی ترین آنها در عرض رودخانه spree قرار گرفته است. رودخانه ای که نقاشی دیواری مشهور بوسه رهبر شوروی سابق (برژنف) و رهبر آلمان شرقی (هانکر) در کنار آن قرار گرفته است. یادبود دیوار برلین در خیابان برنائر استراوس از یک دیوار بازسازی شده تشکیل شده که با گزارش و عکس‌هایی از روزنامه‌های قدیمی آراسته شده است.

دژ باشکوه واسِئونگ
دیوارهای دژ واسِئونگ  (Hwaseong) که در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده‌اند، درست در جنوب سئول قرار گرفته‌اند. دژ واسئونگ که در قرن هجدهم میلادی توسط پادشاه کره؛ جونگجو؛ و با استفاده از به روزترین فناوری‌ها ساخته شده، نمونه ای بی نظیر از معماری نظامی به شمار می‌رود. این دیوارها تا شعاع 6 کیلومتر ادامه داشته و با چهار دروازه بزرگ، 40 برج و غرفه‌های رنگ آمیزی شده نشان گذاری شده اند. برج و باروهای این دژ که از طریق پیاده روهایی به یکدیگر وصل شده اند، نمایی عالی به شهر سوون و تپه‌های اطراف آن دارند.



بنای شگفت‌انگیز پرو
بر بالای شهر کوسکو در پرو، معبدی قرار گرفته که مردم محلی آن را زن جذاب می‌نامند! این معبد که یکی از ویرانه‌های شگفت انگیز به جام مانده از اینکاها است، به قرن پانزدهم میلادی برمی گردد و ساخت آن یک قرن به طول انجامیده است. اگرچه تنها یک چهارم از دیوار Sacsayhuaman باقی مانده است، بلوک‌های عظیم سنگی آن و دیوارهای زیگزاگی بیرونی آن که 20 متر ارتفاع دارند، هنوز بسیاری را متحیر می‌کنند. جالب اینکه پایه‌های این بنا علی رغم زمین لرزه‌های متوالی، هنوز حرکت نکرده است.

دیوارهای زیمباوه بزرگ
زیمباوه بزرگ که کاخ سلطنتی، مرکز تجاری و پایتخت سیاسی مردم شونا (ساکنان زیمباوه) به شمار می‌رود، بین قرن‌های یازدهم و پانزدهم میلادی با دیوارهای گرانیتی احاطه شده بود که تا پنج متر ارتفاع داشتند. اما دیدنی ترین بخش این دیوار یک محوطه بزرگ با دیوارهایی به طول 11 متر است که بزرگ ترین بنای تاریخی در جنوب آفریقاست. یک موزه کوچک نیز آثار جهانی را در خود جای داده که از مکان‌های تاریخی اطراف کشف شده اند.

لس آنجلس و زیباترین نقاشی
برای رنگ آمیزی طولانی ترین نقاشی دیواری جهان، دیوار بزرگ لس آنجلس، پنج سال زمان و 400 نیروی کار جوان داوطلب صرف شده است. بخشی از این دیوار با عرض 839 متر به دره گِلِن در بخش شمالی‌هالیوود منتهی می‌شود. نقاشی‌های این دیوار در نگاه اول شبیه گرافیتی‌های تصادفی به نظر می‌رسند، اما در حقیقت یک تاریخ سرگرم کننده از کالیفرنیا را از عصر پیش از تاریخ تا به امروز در یک ترتیب زمانی به تصویر می‌کشد.

دیوارهای باکو با سرگذشتی عجیب!
خوب است بدانید در کشور آذربایجان و شهر باکو، دیوارهای تاریخی منحصربه‌فردی وجود دارند که در فهرست جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده‌اند. گفته می‌شود در گذشته این دیوارهای مستحکم دور تا دور شهر باکو ساخته شده بودند و از ورود جمعیت زیاد به آن جلوگیری می‌کردند. البته با وجود آن که امروزه نیمی از این بنا توسط دریا و با گذشت زمان تخریب شده؛ همچنان توریستان زیادی به آن مراجعه می‌کنند. پس اگر شما نیز قصد دارید از این بنای تاریخی با گذشته‌ای پیچیده دیدن کنید می‌توانید برای خرید تور باکو  به قاصدک24 مراجعه کنید.
علت این توصیه نیز به محبوبیت و ارزان‌بودن تورهای قاصدک24 مربوط می‌شوند که به صورت کاملا غیرحضوری قابل خریداری هستند. این تورها نه تنها تنوع بالایی داشته بلکه به مقصد تمامی شهرهای ایران و جهان عرضه می‌شوند. نکته‌ی دیگری که قاصدک24 را به یکی از محبوب‌ترین آژانس‌های مسافرتی تبدیل می‌کند؛ پشتیبانی 24 ساعته‌ی آن است. به عبارتی دیگر شما می‌توانید تمامی خدمات سفر خود را مانند بلیط هواپیما، اتوبوس، قطار، رزرو هتل، خرید تور و حتی دریافت ویزا، به صورت آنلاین و در تمامی ایام هفته دریافت کنید. همچنین خوب است بدانید قاصدک24 به شرکت فرش تا عرش قاصدک کارمانیا متعلق بوده و تمامی خدمات خود را با نرخی ارزان و در بستری امن ارائه می‌کند. برای اطلاعات بیشتر نیز می‌توانید با پشتیبانی قاصدک24 (75269-021) تماس بگیرید.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها