به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۷:۰۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۲۱ ساعت ۱۷:۳۲
کد مطلب : ۳۳۶۰۴۸

رگبار و رعد و برق در تهران؛ خیزش گرد و خاک

رگبار و رعد و برق در تهران؛ خیزش گرد و خاک
گروه جامعه: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی وضعیت جوی استان تهران ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد شدید و رگبار و رعد و برق و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.به گزارش ایسنا،بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده کمی ابری تا نیمه ابری و در بعضی ساعات به‌ویژه در روز پنجشنبه (۲۲ اردیبهشت) همراه با وزش باد شدید و در پاره‌ای نقاط به‌ویژه در نیمه‌جنوبی و غربی استان گاهی وزش باد خیلی شدید و خیزش موقتی گرد وخاک پیش‌بینی می‌شود.
 
امروز و فردا(۲۱ و ۲۲ اردیبهشت) در پاره‌ای نقاط به‌ویژه ارتفاعات استان گاهی رگبار باران و در روز جمعه (۲۳ اردیبهشت) در اکثر نواحی استان در بعضی ساعات وزش باد شدید رگبار و رعد وبرق ودرمناطق مستعد بارش تگرگ مورد انتظار است.با توجه به گردوغبار انتقالی از غرب کشور امروز افزایش گردوغبار کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

امروز روند افزایش نسبی دما و از پنجشنبه شب تا شنبه کاهش نسبی دما مورد انتظار است.بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه‌های ورامین با بیشینه دمای ۲۸ درجه سانتیگراد از گرم‌ترین نقاط استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته بوده‌ است.آسمان تهران فردا (۲۲ اردیبهشت ) کمی ابری و وزش باد و گاهی وزش باد شدید و رگبار و رعد وبرق با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد و طی جمعه (۲۳ اردیبهشت) قسمتی ابری و از بعد از ظهر ابری و گاهی وزش باد شدید و رگبار و رعد  وبرق با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا، اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار نارنجی رنگ از وزش باد شدید و خیلی شدید، خیزش گردوخاک و وزش باد شدید تا خیلی شدید، کاهش کیفیت هوا، کاهش دید افقی به‌ویژه نیمه جنوبی و غربی استان از پنجشنبه تا جمعه (۲۲ تا ۲۳ اردیبهشت) خبر داد.این شرایط جوی در نیمه جنوبی و غربی استان تهران مورد انتظار است و وزش باد شدید و خیلی شدید، خیزش گرد وخاک، شکستن درختان فرسوده، آسیب به سازه‌های موقت افزایش شاخص آلودگی و کاهش کیفیت هوا، کاهش دید افقی را به دنبال دارد.

اداره کل هواشناسی استان تهران برای کاهش آسیب‌های احتمالی اجتناب از قرار گرفتن در فضای باز به‌ویژه برای افراد آسیب‌پذیر، استحکام سازه‌های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی و غیره، عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره را توصیه می‌کند.در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.
برچسب ها: هواشناسی تهران
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها