به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۲۱ ساعت ۲۳:۲۸
کد مطلب : ۳۳۶۰۸۲

خیره‌کننده؛ ستاره‌ای که زیر نظر ژاوی متحول شد

گروه ورزشی: عثمان دمبله، ستاره فرانسوی بارسلونا زیر نظر ژاوی عملکرد فوق العاده‌ای داشته است.
خیره‌کننده؛ ستاره‌ای که زیر نظر ژاوی متحول شد
عثمان دمبله یکی از بهترین بازیکنان اروپا در سال 2022 بوده و از زمان حضور ژاوی روی نیمکت بارسلونا، عملکرد فوق العاده‌ای از خود ارائه داده است. کاتالان‌ها دیشب 1-3 موفق به غلبه بر سلتاویگو شدند و دمبله با ارسال دو پاس گل، نقش مهمی در رقم خوردن این برتری مهم داشت. حالا هواداران بارسلونا بیشتر از همیشه در آرزوی توافق این بازیکن با باشگاه برای تمدید قرارداد هستند.

عثمان دمبله پس از دو پاس گل دیشب خود در دیدار مقابل سلتاویگو، از ابتدای ژانویه تاکنون 11 پاس گل در لالیگا ارسال کرده است. این کارنامه از بین ماه آوریل 2018 تا پایان سال 2021 برای عثمان دمبله ثبت شده بود و حالا او زیر نظر ژاوی این‌گونه متحول شده است. همچنین این ستاره فرانسوی و جوان در کل فصل 13 پاس گل داده که بیشترین تعداد در بین کل بازیکنان لالیگا است. علی‌رغم از دست دادن 16 مسابقه در طول فصل جاری، دمبله از بازیکنانی مانند کریم بنزما با 11، جوردی آلبا با 10 و وینیسیوس جونیور با 9 پاس گل بهتر عمل کرده است.
همچنین با این 11 پاس گل، عثمان دمبله آمار بیشترین تعداد پاس در پنج لیگ معتبر اروپایی در سال 2022 را نیز از آن خود کرده و نفر دوم لیونل مسی با 9 پاس در ترکیب پاری‌سن ژرمن است. همچنین تنها سه بازیکن فرانسوی از فصل 2006-2007 موفق به ارسال با تعداد بیشتر پاس گل در یک فصل در پنج لیگ برتر اروپا شده‌اند؛ کیلیان امباپه، کریستوفر انکونکو، و حالا عثمان دمبله که البته او می‌تواند این کارنامه را در هفته‌های پایانی بهتر از این هم بکند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها