کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شاگردان اینزاگی کامبک را با کامبک جواب دادند؛

یوونتوس ۲-۴ اینتر؛ کوپا ایتالیا به نام نراتزوری

22 ارديبهشت 1401 ساعت 2:21

گروه ورزشی: اینتر با پیروزی ۴-۲ مقابل یوونتوس برای هشتمین بار فاتح کوپا ایتالیا شد.


شاگردان سیمونه اینزاگی که در سوپرکاپ هم یوونتوس را شگست داده بودند، امشب هم در دیداری جذاب و تماشایی، بعد از رفتن بازی به وقت‌های اضافی، در نهایت ۴-۲ به برتری رسیدند و فاتح کوپا ایتالیا شدند.
ورزشگاه المپیک رم از ساعت 23:30 میزبان دیدار پایانی کوپا ایتالیا 22-2021 بین یوونتوس و اینترمیلان بود. یووه با شکست فیورنتینا فینالیست شد و اینتر هم برای حضور در این دیدار از سد میلان گذشت تا شاهد تقابل تیم هایی باشیم که به ترتیب 14 و 7 بار پیش از این فاتح کوپا ایتالیا شده بودند.
شاگردان اینزاگی بازی را بهتر از حریف شروع کردند و در دقیقه 6 به گل رسیدند. بارلا بیرون از محوطه جریمه در سمت چپ صاحب توپ شد و پس از چند قدم حرکت در عرض با یک شوت پای راست دقیق توپ را به تور دوخت.
اینتر بعد از این گل اجازه جلو کشیدن به یووه را نداد و با ادامه بازی تهاجمی خود در پی زدن گل دوم بود. کم کم جریان بازی به نفع تیم بازنده تغییر کرد و یوونتوس با چند حمله خطرناک تا آستانه به تساوی کشاندن بازی پیش رفت.
دیبالا در دقیقه 23 داخل محوطه جریمه صاحب توپ شد، تو سر توپ سریع و شوت زمینی این بازیکن به جایگیری مناسب هندانوویچ و مهار توپ توسط او ختم شد. یک دقیقه بعد دیبالا می رفت در نقش سازنده گل ظاهر شود؛ پاس دیدنی او به سمت چپ محوطه جریمه، ولاهوویچ را در موقعیت تک به تک قرار داد، شوت سنگین مهاجم یووه به زاویه مخالف را دروازه بان اینتر با واکنشی استثنایی راهی کرنر کرد.
حملات پر دامنه یووه در این دقایق ادامه داشت؛ دلیخت در دقیقه 29 با ضربه سری خطرناک دروازه اینتر را تهدید کرد که این بار هم هندانوویچ با واکنشی مناسب دروازه تیمش را نجات داد. تنها یک دقیقه بعد، شلیک سنگین دیبالا با پای چپ روی توپ سرگردانی که در حوالی نقطه پنالتی روی پایش جفت و جور شده بود به طرز خطرناکی به بیرون رفت.
در دقایق پایانی نیمه اول اینتر دوباره جلو کشید تا از فشار حریف بکاهد. شوت سنگین بروزویچ در دقیقه 40 موقعیت خطرناکی بود که در این لحظات روی دروازه یووه شاهد بودیم. این شوت با اختلاف اندکی راهی اوت شد و با ادامه همین روند نیمه اول با برتری یک بر صفر شاگردان اینزاگی به پایان رسید.
شاگردان الگری که با گل دقیقه 6 اینتر در نیمه اول غافلگیر شده بودند، در نیمه دوم و در عرض 7 دقیقه دو بار دروازه این تیم را باز کردند تا انتقام و کامبک را همزمان رقم زده و در مسیر قهرمانی قرار بگیرند.
گل اول یووه در دقیقه 50 روی شوت مورتا و اشتباه هندانوویچ که دید خوبی برای مهار توپ نداشت به ثمر رسید. ستاره اینتر در نیمه اول با چند سیو خوب، در این صحنه گل بدی خورد و تنها دو دقیقه بعد با دریافت گل دوم، تیمش از حریف عقب افتاد. این گل روی یک ضد حمله سریع و ضربه نهایی ولاهوویچ در موقعیت تک به تک به ثمر رسید.
اینتر بلافاصله بعد از گل دوم یووه جلو کشید و روی پاس در عرض خطرناک پریشیچ از سمت راست می رفت بازی را به تساوی بکشاند اما هیچ بازیکنی در دهانه دروازه موفق به ضربه زدن به توپ نشد. دو دقیقه بعد روی شوت خطرناک بازیکن اینتر دروازه پرین بازهم تهدید شد ولی توپ جایی در چارچوب نداشت.
شاگردان اینزاگی قصد کم آوردن نداشتند و حملات بی پایانشان ر دقیقه 71 می رفت به گل ختم شود ولی ضربه دی مارکو را پرین به زیبایی مهار کرد. این حملات اما در نهایت نتیجه داد و روی خطای بونوچی، اینتر صاحب یک ضربه پنالتی شد. هاکان چالهان اغلو در دقیقه 80 پشت ضربه پنالتی ایستاد و با یک بغل پای پر قدرت توپ را به گوشه بالای سمت راست دروازه به دور از دستان پرین به گل مساوی تبدیل کرد. این آخرین گل بازی در طول 90 دقیقه بود تا برای تعیین قهرمان، کار به وقت های اضافه کشیده شود.
اینتر مثل نیمه اول بازی، در نیمه اول وقت های اضافه هم عملکرد بهتری داشت و در هشتمین دقیقه به کمک VAR صاحب یک ضربه پنالتی دیگر شد. در شرایطی که چالهان اوغلو در زمین حضور نداشت، پریشیچ توپ را برخلاف جهت حرکت دروازه بان به گل تبدیل کرد تا اینتر سه بر دو پیش بیافتد.
پاس رو به بیرون دی مارکو، کنترل با پای راست و شوت با پای چپ پریشیچ، دبل این ستاره کروات و گل چهارم اینتر را در دقیقه 102 به همراه داشت. در این لحظات پر تنش الگری به دلیل درگیری با بازیکن اینتر از داور کارت قرمز گرفت. شاگردان این مربی در دقایق باقی مانده وقت های اضافه توان رقم زدن یک کامبک دیگر را نداشتند و با بالا بردن دستان خود به نشانه تسلیم، به تماشای هشتمین قهرمانی اینتر در کوپا ایتالیا نشستند.


کد مطلب: 336085

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/336085/یوونتوس-۲-۴-اینتر-کوپا-ایتالیا-نام-نراتزوری

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir