کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

خداحافظی شیرین تن‌هاخ؛ آژاکس قهرمان شد

22 ارديبهشت 1401 ساعت 2:22

گروه ورزشی: تیم فوتبال آژاکس موفق شد برای سی و ششمین بار در تاریخ خودش قهرمانی لیگ هلند را جشن بگیرد.


 آژاکس با برتری پرگل پنج بر صفر برابر هیرنفین موفق شد برای چهارمین فصل متوالی عنوان قهرمانی اردیویسه را از آن خود کند. آنها درحالی یک هفته زودتر به این عنوان دست پیدا کردند که با ۹۶ گل زده تنها سه گل تا ثبت آمار باورنکردنی میانگین ۳ گل زده در هربازی فاصله داشتند. از طرفی خط دفاع آنها تنها ۱۷ بار در طول فصل اجازه گلزنی به حریفان دادند و ثبت ۲۶ برد و ۴ تساوی در ۳۳ بازی به خوبی کیفیت این تیم را نشان می‌دهد.
قدرتمندترین رقیب آژاکس در این فصل پی‌اس‌وی بود که با فاصله ۴ امتیازی در تعقیب آنها بود و سرانجام به صورت رسمی دستش از رسیدن به آژاکس کوتاه ماند. آنها هم در این فصل طعم تلخ شکست برابر آژاکس را جشیدند و رفت و برگشت باخت را پذیرفتند؛ به ویژه که در دور رفت با ۵ گل مغلوب حریف دیرینه شدند.
از همان دوره‌ای که آژاکسی‌ها با شایستگی تمام تا نیمه‌نهایی چمپیونزلیگ بالا آمدند، مشخص بود تن‌هاگ تیمی بسته که بدون اتکا به مهره‌هایش می‌تواند برای سالیان متوالی قهرمانی در اردیویسه را جشن بگیرد.


آنها در آن دوره موفق شدند با سه امتیاز بالاتر نسبت به پی‌اس‌وی آیندهوون در صدر جدول قرار بگیرند و با مربی خوش‌فکرشان قهرمانی را جشن بگیرند. دو فصل بعد هم برای سفیدقرمز‌ها مشابه پیش رفت و در پایان هرفصل این آژاکس تن‌هاخ بود که فاتح اردیویسه می‌شد.
با این حال به نظر می‌رسید با توجه به از دست دادن چند مهره کلیدی در ابتدای این بار دیگر آژاکسی‌ها نتوانند به راحتی دوره‌های قبلی قهرمانی را جشن بگیرند اما این اتفاق مجددا افتاد و آژاکس امشب موفق شد با برتری قاطعانه ۰-۵ برابر هیرنفین در فاصله یک هفته تا پایان رقابت‌ها با اختلاف ۴ امتیاز رسما قهرمان اردیویسه شود.
اریک تن‌هاخ سرمربی موفق آژاکسی‌ها موفق شد با حضور در این باشگاه انقلابی در فوتبال هلند هم ایجاد کند و بعد از ۵ فصل ناکامی آنها را به قهرمانی در اردیویسه برساند. بازیکن فوق‌العاده‌ای چون زیاش، دی‌لیخت و دی‌یانگ همگی ستاره‌های نوظهور در دوره حضور او بودند که به اوج رسیدند.

امسال اما عمده بار حملات آژاکسی‌ها بر عهده سباستین هالر بود. مهاجم تنومندی که یک تنه با ۲۱ گل در صدر جدول گلزنان حاضر است. دوشان تادیچ دیگر مهاجم این تیم هم با ۱۸ پاس گل آقای پاس‌گل لیگ اردیویسه به شمار می‌رود. آژاکس فصل را به بهترین شکل ممکن آغاز کرد و با ۱۹ امتیاز از هفت هفته‌ی اول حسابی خودش را از دیگر مدعیان جدا کرد.

پس از آن تا پایان نیم‌فصل اول تنها دو شکست را تجربه کردند. آنها پس از شکست برابر آلکمار هفت پیروزی پیاپی را دشت کردند تا با ۲۱ امتیازی که از آن بدست آوردند تقریبا کار قهرمانی را یک‌سره کنند. شاگردان تن‌هاخ در ۹ بازی بعد هم ۸ برد کسب کردند تا با احتساب برد امشب با ۸۲ امتیاز و فاصله چهارامتیازی تا تیم دوم قهرمانی‌شان را جشن بگیرند. با این حساب تن‌هاخ می‌تواند با ثبت چهارمین قهرمانی با آژاکس خداحافظی کند و ماجراجویی‌اش در لیگ جزیره با منچستر یونایتد را آغاز کند.


کد مطلب: 336086

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/336086/خداحافظی-شیرین-تن-هاخ-آژاکس-قهرمان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir