به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۲۶
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۲۲ ساعت ۰۹:۵۸
کد مطلب : ۳۳۶۰۹۸

عصبانیت عجیب سفیر روسیه در اسرائیل

عصبانیت عجیب سفیر روسیه در اسرائیل
گروه بین الملل: سفیر روسیه در اسرائیل که برای مراسم "روز پیروزی" به پارلمان این كشور رفته بود، پس از آنکه اعضای کنست از روسیه بابت حمله به اوکراین انتقاد کردند، با عصبانیت محل را ترک کرد.
 یکی از اعضای کنست که در این مراسم به روسیه انتقاد کرده بود "ایوگنی سووا"، متولد اوکراین بود که جنگ روسیه در اوکراین را "سیلی به صورت پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هایی خواند که با آلمان نازی مبارزه کردند".
پس از آنکه تعداد دیگری از اعضای کنست درباره جنگ اوکراین صحبت کرده و اظهار داشتند كه روسیه دست به ارتکاب جرایم جنگی در خاک اوکراین زده، "آناتولی ویکتوروف"، سفیر روسیه در اسرائیل به سرعت مراسم را ترک کرد.
روابط دیپلماتیک بین اسرائیل و روسیه از زمان حمله مسکو به اوکراین در ۲۴ فوریه سال جاری میلادی به تدریج رو به وخامت گذاشته است.اسرائیل که از سوی آمریکا و دیگر کشورهای غربی بابت پیوستن به کمپین تحریم‌های اقتصادی علیه مسکو و محکوم کردن آن بابت حمله به اوکراین تحت فشار است، تلاش کرده تا همچنان بی طرف بودن خود را حفظ کند.
نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل به رغم کمک‌های چشمگیر بشردوستانه به اوکراین و محکومیت جنایت‌های جنگی نظیر آنچه در بوچا رخ داد، اما به صورت مستقیم از مقصر دانستن یا محکوم کردن روسیه امتناع کرده و مسئولیت را به گردن وزیر خارجه انداخته است.

 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها