به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۲۲ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب : ۳۳۶۱۲۲

پوتین از هیتلر و استالین خطرناک‌تر است

پوتین از هیتلر و استالین خطرناک‌تر است
گروه بین الملل: نخست وزیر لهستان گفت: ولادیمیر پوتین از هیتلر یا استالین "خطرناک‌تر" است و خواستار محو آنچه که "ایدئولوژی هیولایی" روسیه خواند، شد.
ماتئوش موراویتسکی افزود: ولادیمیر پوتین نسبت به دیکتاتورهای قرن بیستمی "سلاح‌های مرگباری" در اختیار دارد. وی اضافه کرد، او همچنین از ابزار اینترنت به منظور اشاعه دادن پروپاگاندا برخوردار است. شبکه اینترنت آلوده به میلیون‌ها مورد اخبار دروغ شده است.
او خواستار آن شد که جهان شاد "پوتین‌زدایی" شود.ایدئولوژی "راسکی میر" (جهان روسی) ولادیمیر پوتین، معادل قرن بیستمی کمونیسم و نازیسم است. این ایدئولوژی است که از طریق آن روسیه حقوق و امتیازات ابداعی را برای کشورش توجیه می‌کند.نخست وزیر لهستان گفت که این ایدئولوژی نه تنها برای اوکراین - بلکه کل اروپا - تهدید است و باید "به طور کامل ریشه‌کن شود".موراویتسکی به سخنرانی ولادیمیر پوتین به مناسبت "روز پیروزی" اشاره کرد؛ سخنرانی که پوتین در جریانش به روس‌ها گفت که مشغول جنگیدن با "نازی‌ها" هستند.
موراویتسکی گفت که پوتین "یک بار دیگر اسطوره پیروزی روسیه بر نازیسم را به جهانیان ارائه کرد" اما دهه‌ها آشفتگی را که اتحاد جماهیر شوروی در بسیاری از کشورهای اروپای شرقی پس از جنگ به وجود آورده بود، نادیده گرفت.او گفت که اکنون پوتین عصر جدیدی از امپریالیسم روسیه را آغاز کرده و در حال گسترش تبلیغاتی است که "تجاوز به اوکراین را عملیاتی برای زدودن هویت نازی" از این کشور توصیف می‌کند. این مقام، غرب را به نادیده گرفتن تهدید فزاینده‌ای متهم کرد که به سبب آن پوتین اجازه یافت ایدئولوژی‌هایی شبیه به "کمونیسم و نازیسم قرن بیستم" را تقویت کند. نخست وزیر لهستان گفت:‌ "پوتین نه هیتلر است و نه استالین. متأسفانه او خطرناک‌تر است." او همچنین هشدار داد: این به ما بستگی دارد که تصمیم بگیریم کجا (روسیه) را متوقف کنیم.

 
برچسب ها: پوتین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها