به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۲۲ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب : ۳۳۶۱۳۱

دولت شکست خورده و نمی‌تواند بلند شود

دولت شکست خورده و نمی‌تواند بلند شود
گروه سیاسی: دولت حذف ارز ترجیحی را به جد دنبال می کند اما برخی کارشناسان به روش و زمان اجرای این طرح نقد دارند.پرویز حسابی درباره نتایج و تبعات حذف ارز 4200 گفت: این دولت می خواهد با حرف سر مردم را گرم کند. وقتی توزیع کالا با کوپن بود برخی افراد سودجو کوپن جعلی و تقلبی چاپ و بازار را خالی می کردند بنابراین وقتی مردم به فروشگاه ها می رفتند اجناس و کالا نبود.

وی با اشاره به واریز 2 ماه یارانه نقدی جدید به حساب مردم، افزود: دولت اعلام می کند «یارانه جدید را به مردم داده است» اما پس چرا اجازه برداشت نمی دهد؟ اگر قرار نیست فرد با آن پول مایحتاج خودش را تأمین کند پس چرا این مبالغ را واریز کردند، می گذاشتند وقتی زمانش فرارسید، پول را واریز می کردند. این دولت هیچ کار مثبتی انجام نمی دهد و فقط می‌خواهد دل مردم را با حرف و شعار خوش کند.

این عضو اتاق ایران درباره توانایی دولت برای کنترل و مهار گرانی ها اظهار کرد: وقتی قیمت مواد اولیه روز به روز بالا می رود، دستمزد کارگران 5 میلیون و 700 هزار تومان شده و مالیات نیز افزایش یافته است چطور می شود گرانی را مهار کرد، نمونه بارزش را در سه برابر شدن قیمت ماکارانی می توان دید، گرانی این محصول برای آن است که مواد اولیه اش در بازار نیست چون دست دلال هاست، آنها هم مواد اولیه را نمی فروشند.

وی با بیان اینکه اقتصاد دولتی نمی تواند با اصلاح کارآمد شود، ادامه داد: دولت شکست خورده و دیگر نمی‌تواند بلند شود. قیمت دلار یک روزه 1500 تومان افزایش یافت، علتش چیست؟ از طرفی می گویند «افراد می توانند دلار از خارج بیاورند فقط باید به گمرک اعلام کنند، اگر کمرگ همکاری کرد دیگر از آنها مالیات نمی گیرند»، از طرف دیگر می گویند «هر کس دلار دارد نهایتا تا 3 ماه باید آن را بفروشد.» در واقع حرف ها پایه و اساس ندارد.

حسابی با بیان اینکه دولت نمی تواند معجزه کند، گفت: هم اکنون آخر ماه است و دولت باید حقوق کارکنانش را بدهد اما پول ندارد. در گذشته بازنشستگان هشتم یا نهم هر ماه حقوق می گرفتند، حالا تاریخ واریز حقوق آنها به آخرین روزهای ماه موکول شده است.
مرجع : نامه نیوز
برچسب ها: پرویز حسابی

۱۴۰۱/۰۲/۲۲ ۱۳:۱۷
روغن ۴ برابر پنیر ۲ برابر شیر ۲.۵ برابر مرغ ۲ برابر تخم مرغ ۲ برابرماکارونی ۳ برابر (387295)
۱۴۰۱/۰۲/۲۲ ۱۳:۳۹
دولت شکست نخورده، ما مردم شکست خوردیم............ (387298)
۱۴۰۱/۰۲/۲۲ ۲۱:۴۹
اتفاقا دولت خیلی خوب هم پول داره , این همه داره از مردم میگیره مگه نمیبینید (387328)
۱۴۰۱/۰۲/۲۲ ۲۳:۴۲
چه بلبشویی شده پرداختی جدید .ظاهرا ملاک اصلی خود اظهاری افراد است کسی که واقعیت را در مورد درآمد و سرمایه اش گفته قطع کردند.قشنگ راه درست زندگی کردن را به مردم نشون دادند. مالیات نده یارانه بگیر .عجیب تر اینکه میزان هزینه و نه درآمد را در دهک بندی ملاک قرار دادند لابد علم غیب دارند بفهمند هر خانواری چقدر ماهیانه هزینه می کند .مثلا چی می خورند چی میپوشند کجا مسافرت میرن و... (387335)
۱۴۰۱/۰۲/۲۳ ۱۳:۱۳
مردم متحد شوید و جنس گران نخرید آیا خواهیم مرد زیرا کسی بفکر مردم نیست چون دیگ واش را بردن در این قبر دولت مرده ای نیست (387393)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها