به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۲۲ ساعت ۱۸:۵۳
کد مطلب : ۳۳۶۱۴۲

سامسونگ توسعه فناوری 6G را آغاز کرد!

سامسونگ توسعه فناوری 6G را آغاز کرد!
گروه علم و فناوری: سامسونگ الکترونیکس به تازگی کاغذ سفید جدیدی منتشر کرده است که برنامه‌های خود را برای نسل بعدی استاندارد شبکه، یعنی 6G، به نمایش می‌گذارد. این شرکت مقاله‌ای با عنوان "طیف 6G: گسترش مرز" به اشتراک گذاشته است.
 "سونگ هیون چوی" معاون اجرایی سامسونگ و رئیس مرکز تحقیقات ارتباطات پیشرفته می‌گوید: «ما از مدت‌ها قبل، سفر خود را برای درک، توسعه و استانداردسازی فناوری ارتباطات 6G آغاز کرده ایم. ما متعهد هستیم که رهبری این فناوری را به عهده بگیریم و یافته‌های خود را برای گسترش چشم‌انداز خود به اشتراک بگذاریم تا انسان‌ها بتوانند سرعت اینترنت بالاتری را تجربه کنند.»
6G به طیفی با پهنای باند فوق العاده گسترده نیاز دارد که از «صد‌ها مگاهرتز تا ده‌ها گیگاهرتز» متغیر است. این شرکت همچنین بر روی بهبود پوشش استاندارد‌های ارتباطی نسل بعدی نیز متمرکز شده است. به همین منظور سامسونگ تمام باند‌های موجود را برای 6G در نظر گرفته است؛ از باند پایین زیر ۱ گیگاهرتز تا باند متوسط در محدوده ۱ تا ۲۴ گیگاهرتز و حتی باند‌های بالا که در محدوده ۲۴ تا ۳۰۰ گیگاهرتز قرار دارند.با رسیدن به پیشرفت‌های احتمالی 6G، سامسونگ ادعا می‌کند که سرعت 6G ممکن است به ۱ ترابیت بر ثانیه (Tbps) نیز برسد که ۵۰ برابر سریع‌تر از ۲۰ گیگابیت بر ثانیه در شبکه‌های 5G است. این شرکت طی آزمایشات خود در ژوئن ۲۰۲۱، موفق شد نرخ داده ۶ گیگابیت بر ثانیه را در فاصله ۱۵ متری نشان دهد. در فاصله ۳۰ متری در داخل ساختمان، این شبکه توانست سرعت داده ۱۲ گیگابیت بر ثانیه را دریافت کند. در فاصله ۱۲۰ متری نیز نرخ داده به ۲.۳ گیگابیت بر ثانیه می‌رسید. سامسونگ قصد دارد در آینده جزئیات بیشتری در خصوص تحقیقات خود در زمینه 6G به اشتراک بگذارد.


 
برچسب ها: سامسونگ
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها