به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۷:۵۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۲۳ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب : ۳۳۶۱۸۸
پیش‌بینی بیت‌کوین ۱۹ هزار دلاری!

بیت‌کوین جام شوکران نوشید

بیت‌کوین جام شوکران نوشید
گروه اقتصادی: درحالی که همه انتظار داشتند که محدوده ۳۰ هزار دلاری بیت‌کوین حفظ شود اما دیروز صبح بیت‌کوین تا ۲۶ هزار و ۸۰۰ دلار سقوط کرد و حالا در محدوده ۲۸ هزار دلار معامله می‌شود.کتی وود و مایک نوگراتز اشتباه می‌کردند. بیت‌کوین حمایت مهم ۳۰ هزار دلار را از دست داد و حالا در محدوده ۳۰ هزار دلار معامله می‌شود. فکر نکنید که تنها معدود افرادی مرتکب این اشتباه شدند. داده‌های بایننس نشان می‌دهد تا زمانی که بیش از ۷۰ درصد از معامله‌گران روی حمایت ۳۰ هزار دلار معامله خرید باز کردند. این نشان می‌دهد که اکثریت بازار انتظار داشتند قیمت از محدوده ۳۰ هزار دلار بازگردد.
 
بازار شرایطی بحرانی دارد. در حالی که بیت‌کوین در یک هفته گشته ۲۲ درصد ریزش کرده برخی از ارزها بیش از ۵۰ درصد سقوط کردند. انگار بازار قبل از آنکه سرمایه زمستان را حس کند یخ زد. ارزش بازار به هزار و ۱۹۵ میلیارد دلار رسید و حالا احتمال ریزش بیشتر هم وجود دارد. بیت‌کوین به حمایت محدوده ۲۷ هزار دلار واکنش نشان داد و از این ناحیه برگشت اما احتمال سقوط دوباره زیاد است.
 
امیر بیات، کارشناس بازار رمزارزها در حاشیه نمایشگاه اینوتکس در رابطه با فرارسیدن زمستان بازار رمزارزها گفت: من عقیده دارم زمستان بازار زمانی که بیت‌کوین ۴۰ هزار دلار را از دست شروع شد. حالا که بیت‌کوین ۳۰ هزار دلار را هم از دست داده است قطعا دیگر نباید انتظار برگشت زود هنگام از بازار را داشت.بیات عقیده دارد که احتمال ریزش بیشتر بازار رمزارزها در روزهای آتی به شدت زیاد است چون احساسات ترس در بازار در بالاترین حد خود قرار دارد. او گفت: به نظرم اکنون احساس ترس در بازار رمزارزها به بالاترین حد خود رسیده است. یعنی من تا به حال در بازار رمزارزها ترسی به این شدت ندیده‌ام. از طرفی در یک هفته گذشته حدود ۲۰ میلیارد دلار معامله فیوچرز در بازارهای دوطرفه لیکوید شد و این هم هشدار بدی برای بازار است.

جام شوکران
بیت‌کوین بالاخره بعد از فراز و نشیب طولانی و ثبت سقف تاریخی ۶۹ هزار دلار جام شوکران را نوشید. به نظر می‌رسد بازار حالا حالاها برنمی‌گردد و باید منتظر موج صعودی بعدی ماند. هرکسی در مورد موج صعودی بعدی چیزی می‌گوید اما این‌ها اصلا مهم نیست. بهتر است بدانیم کف قیمت بیت‌کوین کجاست. یا اینکه ریزش تا کجا ادامه دارد؟
 
امیر بیات عقیده دارد که محدوده اول حمایت ۲۷ هزار دلار است که احتمال شکست بالایی دارد. حمایت بعدی بین ۲۱ تا ۲۳ هزار دلار قرار دارد و احتمالا کف قیمت بعدی ۱۹ هزار دلار است. او می‌‌گوید: طبق تحلیل‌ها احتمال سقوط تا ۱۹ هزار دلار زیاد است و به نظر من بهترین محدوده برای خرید بیت‌کوین بین ۱۶ تا ۲۰ هزار دلار است.
بازگشت بیت‌کوین دیگر به این سادگی‌های نیست. البته این ریزش‌هم در بازار بی‌سابقه نبود. بیت‌کوین در طول تاریخ فعالیت خود ۷ بار بیش از ۸۰ درصد ریزش کرده اما حالا حدود ۶۰ درصد از سقف قیمتی خود فاصله دارد و برای همین است که احتمال ریزش بیشتر وجود دارد. بیات عقیده دارد که احتمالا کف ارزش بازار رمزارزها حدود ۷۰۰ میلیارد دلار است که این یعنی ریزش بیشتر.

۱۰۰ هزار دلار پرید؟
هنوز هستن کسانی که مصمم ایستاده‌اند و می‌گویند: بیت‌کوین تا پایان سال ۱۰۰ هزار دلار می‌شود. اما اگر منطقی باشیم بیت‌کوین ۱۰۰ هزار دلاری تا پایان سال را فقط در خواب می‌توان دید. امیر بیات هم عقیده دارد که بیت‌کوین تا پایان سال نهایتا در محدوده ۳۰ تا ۴۰ هزار دلار نوسان می‌کند.

این کارشناس کف قیمت اتریوم را هم محدوده ۱۴۰۰ دلار می‌داند.مهم‌ترین نکته در روند این روزهای بازار رمزارزها سقوط ارزهای دیجیتال نیست بلکه اعتماد عمومی است. بعد از سقوط سهمگین ارز دیجیتال لانا و بعد از آن سقوط کل بازار رمزارزها تعداد زیادی بیت‌کوین فروخته شد. براساس برخی از گزارش‌ها در چند روز گذشته بیش از ۷۰۰ هزار بیت‌کوین بعد از ریزش حمایت ۳۰ هزار دلار فروخته شد. اعتماد مانند آبی که ریخت به سادگی جمع نمی‌شود و زمان زیادی لازم داریم تا بازار دوباره بتواند خودی نشان دهد.
مرجع : تجارت نیوز
برچسب ها: بیت کوین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها